Sony WH-1000XM4 piept/kraakt die bij jullie ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-01 12:17
Ik lees goede reviews over de Sony WH-1000XM4.

Het zou de beste noise cancelling hoofdtelefoon momenteel op de markt zijn. Beoordeeld door "What HiFi" met 5 sterren. Je ziet deze hoofdtelefoon in de lijstjes overal bovenaan prijken. De gebruiker reviews op Amazon, bol.com, cool blue, e.d. zijn ook heel goed. Kortom, de ideale aankoop lijkt me.

Echter, lees ik ook verontrustende berichten op het internet. Er zou na een aantal uren een gekraak/gepiep in de (rechter) oorschelp opduiken. Veroorzaakt door lichaamsvocht van je oren dat na langer gebruik in de buurt van de vijsjes van de oorschelpen komt en daar voor een soort storing zorgt.

YouTube: Sony WH-1000XM4 static/crackling noise issue after long usage
YouTube: Review: Don't buy Sony WH-1000XM4, awful crackling / Static noise

Die berichten maken me wat ongerust.

Heeft iemand van jullie die een Sony WH-1000XM4 (of Sony WH-1000XM3) al een tijdje in gebruik heeft, hier ervaring mee ?

Zit er een fout in het design of gaat het om marginale fouten, die in de productie kunnen optreden ?

[ Voor 6% gewijzigd door Gent32m op 12-04-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-05 19:56
Ik heb een Sony WH-1000XM3, maar ben dit probleem nog niet tegengekomen.
Je zegt dat het kan komen door lichaamsvocht.
Mogelijk hebben sommige mensen daardoor eerder of sneller problemen dan andere mensen?
Niet iedereen zweet op dezelfde manier.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:11

ricardo246

Life's what you make it!

Ik heb de Sony WH-1000XM4 sinds de introductie en gebruik hem dagelijks.
Tussen de 2 tot 4 uur per dag. Ik heb geen issues met vocht of genoemde problemen.
Wel heb ik na 2 tot 4 uur non stop gebruik warme oren. Ik vind het niet hinderlijk.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-03 13:30

r0p

Nou is Whathifi niet bepaald betrouwbaar als het aan komt op reviews.

Benieuwd wat de bevindingen zijn, had deze hoofdtelefoon ook op het oog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Met de WH-1000XM3 heb ik hier geen last van.
r0p schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:36:
Nou is Whathifi niet bepaald betrouwbaar als het aan komt op reviews.

Benieuwd wat de bevindingen zijn, had deze hoofdtelefoon ook op het oog.
Heeft een equalizer nodig om goed te klinken, maar dan is het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gent32m schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:15:
Echter, lees ik ook verontrustende berichten op het internet.
Je zult over elke koptelefoon (elk product) wel iets verontrustend/negatiefs kunnen vinden, zeker als je er naar zoekt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Ik heb me de Sony WH-1000XM4 hoofdtelefoon besteld. Mocht hij niet voldoen, stuur ik hem terug.
Bedankt voor de feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 12:06
@Gent32m

Mocht het kraken voorkomen, leg even zo'n Silica Gel Zakje in de oorschelp. Je zult merken dat het vocht daarna snel verdwijnt en dus het kraken ook. (Eigen ervaring)

[ Voor 8% gewijzigd door Bakkertje_01 op 13-04-2022 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
Ik heb de XM2 al een jaar of 4 en dit probleem herken ik niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hulleman schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:32:
Ik heb de XM2 al een jaar of 4 en dit probleem herken ik niet.
Misschien is het kraken pas bij de XM3 ontstaan ? En ook niet bij alle hoofdtelefoons die van de band rollen. Moet je daar wat geluk in hebben. De berichten op het internet die ik las, maakten me wel wat ongerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yes!
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 23:19
Gent32m schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:46:
Ik heb me de Sony WH-1000XM4 hoofdtelefoon besteld. Mocht hij niet voldoen, stuur ik hem terug.
Bedankt voor de feedback.
Ik ben benieuwd naar je ervaring, inmiddels een paar maanden verder?
Ik sta zelf op het punt deze aan te schaffen, hoewel ik nog een heel klein beetje twijfel tussen de XM4 en de nieuwe XM5.

The answer is Yes! The question is the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Yes! schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:05:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring, inmiddels een paar maanden verder?
Ik sta zelf op het punt deze aan te schaffen, hoewel ik nog een heel klein beetje twijfel tussen de XM4 en de nieuwe XM5.
https://tweakers.net/pric.../1562090;1815448;1237641/

Als Bluetooth 4.2 acceptabel is, en dat je maar 1 device tegelijk zou willen verbinden, ga voor de XM3, meer en betere codecs. Plus: paar tientjes goedkoper.
De XM5 valt voor mij sowieso af omdat hij niet ingevouwen kan worden (ik reis veel).
Ik heb de XM3 (2maal) en de XM4 (1 maal) in huis, geen klachten bij geen enkele gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yes!
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-05 23:19
ricardo246 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:22:
[...]

https://tweakers.net/pric.../1562090;1815448;1237641/

Als Bluetooth 4.2 acceptabel is, en dat je maar 1 device tegelijk zou willen verbinden, ga voor de XM3, meer en betere codecs. Plus: paar tientjes goedkoper.
De XM5 valt voor mij sowieso af omdat hij niet ingevouwen kan worden (ik reis veel).
Ik heb de XM3 (2maal) en de XM4 (1 maal) in huis, geen klachten bij geen enkele gebruiker.
Dank voor de suggestie.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor reizen. Dus goede ANC is een must. Geluidskwaliteit en een compacte opbergmogelijkheid zijn zeker welkom, maar voor mijn gebruiksdoel niet het allerbelangrijkst.

Presteert je XM4 v.w.b. ANC merkbaar beter dan je XM3's trouwens?

The answer is Yes! The question is the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:37

MsG

Forumzwerver

Ik heb dit zelf wel gehad met een WH-1000XM3 met 1 exemplaar (MsG in "Het grote Headphones topic"). Toen kreeg ik m'n geld terug en heb een ander exemplaar waar ik het nog niet mee heb gehad (knock on wood).

Het gebeurt wel alleen met ANC aan trouwens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Yes! schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:01:
[...]

Dank voor de suggestie.
Ik wil hem voornamelijk gebruiken voor reizen. Dus goede ANC is een must. Geluidskwaliteit en een compacte opbergmogelijkheid zijn zeker welkom, maar voor mijn gebruiksdoel niet het allerbelangrijkst.

Presteert je XM4 v.w.b. ANC merkbaar beter dan je XM3's trouwens?
Ik vind de ANC van bedien elkaar niet ontlopen (als in, ik hoor geen verschil), technisch is het er wel.
Ze zijn beiden erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:39
*knip*

Dit voegt niet heel veel toe aan het topic. Voor ervaringen met een winkel hebben we shopreviews. :)

[ Voor 94% gewijzigd door Gonadan op 11-12-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiekertBOB
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 06:19
Gent32m schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:15:
Ik lees goede reviews over de Sony WH-1000XM4.

Het zou de beste noise cancelling hoofdtelefoon momenteel op de markt zijn. Beoordeeld door "What HiFi" met 5 sterren. Je ziet deze hoofdtelefoon in de lijstjes overal bovenaan prijken. De gebruiker reviews op Amazon, bol.com, cool blue, e.d. zijn ook heel goed. Kortom, de ideale aankoop lijkt me.

Echter, lees ik ook verontrustende berichten op het internet. Er zou na een aantal uren een gekraak/gepiep in de (rechter) oorschelp opduiken. Veroorzaakt door lichaamsvocht van je oren dat na langer gebruik in de buurt van de vijsjes van de oorschelpen komt en daar voor een soort storing zorgt.

YouTube: Sony WH-1000XM4 static/crackling noise issue after long usage
YouTube: Review: Don't buy Sony WH-1000XM4, awful crackling / Static noise

Die berichten maken me wat ongerust.

Heeft iemand van jullie die een Sony WH-1000XM4 (of Sony WH-1000XM3) al een tijdje in gebruik heeft, hier ervaring mee ?

Zit er een fout in het design of gaat het om marginale fouten, die in de productie kunnen optreden ?
Ik heb een XM4 sinds ongeveer 3 jaar en inderdaad geeft die soms opeens een keiharde piep. Zo hard dat mensen op 10 meter afstand het duidelijk horen. Kun je nagaan wat dit met mijn oren doet. Ik durf het apparaat ook niet meer te gebruiken om die reden.

Het geluid was altijd perfect, maar zoals ik Sony vaker ervaar, ontstaan er veel te snel defecten. Ik heb het geprobeerd schoon te maken zoals op sommige Youtube filmpjes wordt getoond, maar het heeft niet mogen helpen.

Ergens volgend jaar dus maar een nieuwe headset halen. Wel bizar want hij was toch ruim 350 euro.
Pagina: 1