Beste Tweakers,
Ik zou graag jullie mening willen over het volgende. Ik ben bezig met wat zonnepanelen te plaatsen op mijn schuur. Ik ben van plan het zelf te gaan leggen, en ben tot de volgende oplossing gekomen. Graag jullie feedback hier over.:strip_exif()/f/image/7W8UQAFOZLoEuluN21eHQhfz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n5ShDQnbTYoUWpXoDAdS9fzg.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto genomen om 13.00 25 maart 22.00
Meeste schaduw komt van boom van de buurman, mijn eigen rij boompjes geven na 11.00 geen schaduw.
Zou ook graag een hybride/full warmte pomp willen nemen. En evt electrisch gaan rijden.
Huidig verbruik terug te dringen en ruimte te creeren voor Warmptepomp.
Maar ik heb een electicien achter de hand voor de aansluiting in meterkast.
Als ik anders wil zou het bij pas later in het jaar worden. Het is dus: take-it or leave it
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OFgucQuTRuzpbiqofMKmy1j0.jpg?f=user_large)
verhoudingen in plaatje kloppen niet helemaal, panelen die eigenlijk wilde zijn niet meer in voorraad
12x Jinko eagle mono facial Black 380W
1x SolarEdge 4000H Inverter 1PH
12x SolarEdge S440 Optimizer 440W
14.5A 60V 2.3m/0.1m MC4
6x ValkPro+ 15 Graden
Voor 3640,16 euro
Excl btw
en excl kabels
Valk Pro geeft aan dat je 10mm overmoet houden aan elke kant omdat de Valkpro daar wat uitsteekt. Dus daar kom ik goed weg.
Maar je zit volgens mij wel in de No-Go zone, zowel in de lange als korte kanten. Mijn dak is 2.8meter hoog, dus ik ben bang dat die panelen er van af waaien. Vooral aan de Noord Oosten kant waar de paneel de wind in de rug heeft. Ik lees dat je dan de paneel moet verzwaren, dat kan, maar ben er toch beetje huiverig voor.
2) Ik neem om wille van de schaduw bewust optimizers. Is dit ook de moeite waard?
3) Hebben jullie tips voor me qua bedrading?
Ik zou graag jullie mening willen over het volgende. Ik ben bezig met wat zonnepanelen te plaatsen op mijn schuur. Ik ben van plan het zelf te gaan leggen, en ben tot de volgende oplossing gekomen. Graag jullie feedback hier over.
Foto's
:strip_exif()/f/image/7W8UQAFOZLoEuluN21eHQhfz.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Schaduw
Ja, die zijn er:strip_exif()/f/image/n5ShDQnbTYoUWpXoDAdS9fzg.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto genomen om 13.00 25 maart 22.00
Meeste schaduw komt van boom van de buurman, mijn eigen rij boompjes geven na 11.00 geen schaduw.
Jaarverbruik
3.289kWh.Zou ook graag een hybride/full warmte pomp willen nemen. En evt electrisch gaan rijden.
Huidige elektriciteitsaansluiting
3*25A.Budget en doel
4000 euro.Huidig verbruik terug te dringen en ruimte te creeren voor Warmptepomp.
Wie gaat het project uitvoeren
Plaatsen panelen wil ik zelf doen.Maar ik heb een electicien achter de hand voor de aansluiting in meterkast.
Bijhouden van data
Graag, home assistant. Wil liever wat meer uitgeven, vind data best belangrijkReeds verkregen offertes
Via een vriend kan ik ze krijgen bij de groothandel. Alleen begrijp ik dat de keuze erg beperkt is. Dus de panelen die hier op staan zijn langer en hebben minder Watt piek dan dat ik eigenlijk zou willen..Als ik anders wil zou het bij pas later in het jaar worden. Het is dus: take-it or leave it
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OFgucQuTRuzpbiqofMKmy1j0.jpg?f=user_large)
verhoudingen in plaatje kloppen niet helemaal, panelen die eigenlijk wilde zijn niet meer in voorraad
12x Jinko eagle mono facial Black 380W
1x SolarEdge 4000H Inverter 1PH
12x SolarEdge S440 Optimizer 440W
14.5A 60V 2.3m/0.1m MC4
6x ValkPro+ 15 Graden
Voor 3640,16 euro
Excl btw
en excl kabels
Regio
ZwolleVragen:
1) zit met de lengte van de paneel, deze is 1855mm, met twee panelen naast elkaar kom je op 3710mm. Mijn dak is 3920, dus je houdt nog maar 10,5 cm over aan beide kanten.Valk Pro geeft aan dat je 10mm overmoet houden aan elke kant omdat de Valkpro daar wat uitsteekt. Dus daar kom ik goed weg.
Maar je zit volgens mij wel in de No-Go zone, zowel in de lange als korte kanten. Mijn dak is 2.8meter hoog, dus ik ben bang dat die panelen er van af waaien. Vooral aan de Noord Oosten kant waar de paneel de wind in de rug heeft. Ik lees dat je dan de paneel moet verzwaren, dat kan, maar ben er toch beetje huiverig voor.
2) Ik neem om wille van de schaduw bewust optimizers. Is dit ook de moeite waard?
3) Hebben jullie tips voor me qua bedrading?