Kabel van ADSLmodem naar PC cross of gewoon?

Pagina: 1
Acties:

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:17
Ik heb ADSL met een ethernetmodem gekregen. Mijn computer staat echter op zolder en de aansluiting zit beneden. Nu moet er dus een kabel getrokken worden tussen het modem en de PC. Moet dit nu een crossed UTP kabel zijn of een normale? Bij het pakket zit volgens het boekje een crossed, maar bij computerwinkels zeggen ze dat je een normale kunt gebruiken. Welke kabel moet ik nu hebben? En ja, ik heb de N**kende search gebruikt en de Faq doorgelezen.

Alvast bedankt.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Volgens mij gewoon crossed. :)

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 21:44
Ik heb kabel en heb een gewone utp kabel.
mij lijkt dat dit in jou geval ook moet.

volgens mij is het altijd gewoon behalve wanneer je een kabel legt tussen 2 computers alleen dan gebruik je crosslink.

• kleinelievewolff
Dit bedoel ik dus met die tegenstrijdige adviezen. Is er iemand die het zeker weet of die ook ADSL met een ethernetmodem heeft? Zou zonde zijn als ik 25 meter kabel voor niets koop >:)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:44 schreef WhiteMan het volgende:
Ik heb kabel en heb een gewone utp kabel.
mij lijkt dat dit in jou geval ook moet.

volgens mij is het altijd gewoon behalve wanneer je een kabel legt tussen 2 computers alleen dan gebruik je crosslink.
Sowiezo ook al tussen 2 hubs. Ik heb nl. kabel en cross :P

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:39 schreef kleinelievewolff het volgende:
Ik heb ADSL met een ethernetmodem gekregen. Mijn computer staat echter op zolder en de aansluiting zit beneden. Nu moet er dus een kabel getrokken worden tussen het modem en de PC. Moet dit nu een crossed UTP kabel zijn of een normale? Bij het pakket zit volgens het boekje een crossed, maar bij computerwinkels zeggen ze dat je een normale kunt gebruiken. Welke kabel moet ik nu hebben? En ja, ik heb de N**kende search gebruikt en de Faq doorgelezen.

Alvast bedankt.
bedoel je dat de modem beneden staat of de splitter :?
als je de splitter bedoelt gewoon telefoon draad.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en kan je anders niet de modem boven zetten :?

• kleinelievewolff
De splitter staat uiteraard beneden. Het modem kan dan boven of beneden. Beneden: UTP kabel (welke?) naar boven trekken. Boven: telefoondraad naar boven trekken. Zo'n telefoondraad is even duur als een gewone cat5 UTP kabel, dus voor de kosten maakt het niet uit. Ik heb me laten vertellen dat het door de kabellengte (ongeveer 20-25 meter) beter is om dan een UTP kabel te nemen, omdat die beter afgeschermd is tegen storingen en de kwaliteit van de verbinding het minst negatief beinvloeden zal. Dat houd dus in dat het modem beneden komt te staan. Rest mijn vraag: welke UTP kabel gebruik ik dan?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

volgens mij de normale.
maar ik heb hier ook wat metertjes telefoon draad liggen en ik heb nergens last van.
je moet natuurlijk niet de goedkoopste gamma kabel nemen ;)
(ik bedoel dat het nog steeds lekker snel is en dat ik geen data verlies heb, zover ik het kan zien.

• kleinelievewolff
Heb net even op een site gekeken waar je het adsl modem kan tweaken (www.bruring.com) en daar staat dat het een gewone UTP kabel is. Ik denk dat ik dat dan maar ga doen. Jij hebt dus geen snelheidsverlies door de telefoonlijn? Hoe groot is de afstand aansluiting/PC bij jou dan?

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 21:44
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:58 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Sowiezo ook al tussen 2 hubs. Ik heb nl. kabel en cross :P
Nou dan is het volgens mij alleen cross tussen 2 de zelfde soort aparaten.

vb.
hub x hub
nic x nic
hub = nic
nic = hub :)
modem = nic
modem = hub

= is normaal
x is cross

nu komt er zeker iemand die een switch cross aangesloten heeft op een hub. :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 24 augustus 2001 14:52 schreef kleinelievewolff het volgende:
Heb net even op een site gekeken waar je het adsl modem kan tweaken (www.bruring.com) en daar staat dat het een gewone UTP kabel is. Ik denk dat ik dat dan maar ga doen. Jij hebt dus geen snelheidsverlies door de telefoonlijn? Hoe groot is de afstand aansluiting/PC bij jou dan?
ik schat dat er hier ongeveer 15/16 meter ligt.
was trouwens vrij moeilijk met al die hoekjes hier

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Ik heb hetzelfde apperaat hier, de kabel die met het adsl modem wordt meegeleverd is straight, en werkt keurig met elke normale netwerkkaart, als je hem op een hub of switch wil aansluiten moet je een cross-cable gebruiken. (dus de poort van het adsl modem is zelf al gecrossed)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Dit klopt helemaal eigenlijk niets meer aan toe te voegen.
Succes.

Oja het is beter om een netwerk kabel naar boven te leggen ipv de telefoon kabel. Dit in verband met storing.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik kan ook nog even bevestigen dat 'ie straigh-through is :). Staat trouwens ook in de handleiding van het beestje: de aansluiting is namelijk MDI-X en niet MDI. Oftewel: hij is al in je modem "gecrossed".
Pagina: 1