Zuilen vervangen voor soundbar met prachtige midden en hoog.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 18:47
Ik zoek een?
Soundbar met goed surround geluid

Minder dan 800,-

Actie films en muziek luisteren
Ik heb al een subwoofer met een eigen versterker erin. Klipsch R-12SW 12 Zoll Aktiv-Subwoofer 400 Watt. Deze moet ik kunnen aansluiten. De soundbar hoeft dus geen subwoofer te hebben en moet het signaal door kunnen geven. De bass op de soundbar wil ik zo goed als uit zetten

Wat heb je zelf al gevonden?
Sony HT-X8500, echter is de soundbar zo groot ivm de subwofer. Deze zal ik niet gaan gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door StormRider op 12-04-2022 09:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk zet ik nogal wat vraagtekens bij de combinatie soundbar en goed (surround) geluid. Daarnaast is het aantal soundbars waar je zelf een sub aan kan hangen volgens mij vrij beperkt. Ik weet dat het kan bij de Bluesound Pulse Soundbar+. Die jou je dus kunnen overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:12
Het zou lastig worden om dezelfde kwaliteit te bereiken als (goede) zuil luidsprekers, laat staan goed surround geluid uit een soundbar. Uiteraard kun je het proberen of een soundbar voldoende geluidskwaliteit geeft.

Deze soundbar heeft ook een subwoofer uit als je zoekt in de handleiding.

https://www.dali-speakers...ten/katch/dali-katch-one/

https://www.coolblue.nl/p...yamaha-sr-b20a-zwart.html

https://boomspeaker.com/soundbar-with-subwoofer-pre-out/

Je zou ook je huidige subwoofer kunnen verkopen en een soundbar inclusief subwoofer kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Roderiktweaker op 12-04-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
Goede tips zover. Ik ga mij eerst eens verdiepen in deze soundbars.
Subwoofer verkopen is geen optie. Dit vind ik zo gaaf met films!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zoals reeds gezegd, een soundbar gaat de beleving van je zuilen niet benaderen en ook surround is behelpen. Voor een minimale beleving heb je ook achterspeakers nodig.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
Onze huidige setup is:
Tannoy P30 zuilen.
Klipsch R-12SW Sub
Yamaha HTR4065 versterker

Eigenlijk willen we de zuilen weg doen ivm de ruimte. Ik vind de wand speakers van Klipsch wel mooi naast de TV. Echter vindt mijn vriendin dit verschrikkelijk. Een soort van soundbar idee aangesloten op de versterker zou ook goed zijn.
Of 2 liggende speakers op het houten tv meubel?

[ Voor 85% gewijzigd door StormRider op 12-04-2022 22:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
De zuilen vervangen door kleinere (maar wel goede!!!) speakers levert veel beter geluid op dan de beste en duurste soundbar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
StormRider schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:18:
Een soort van soundbar idee aangesloten op de versterker zou ook goed zijn.
Dat kan niet. Je gebruikt of een versterker/receiver of een soundbar.
Lijkt me een erg rare oplossing. Verdiep je eens in een LCR speaker. Zijn er niet super veel maar past misschien wel bij je wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
S1NN3D schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:05:
[...]

[...]

Lijkt me een erg rare oplossing. Verdiep je eens in een LCR speaker. Zijn er niet super veel maar past misschien wel bij je wensen.
Check, wellicht een domme gedachte. Maar ik dacht. Als het de vorm van een soundbar heeft en je kan gewoon de 5.1 kanalen gebruiken van je versterker. Maar een echte soundbar heeft natuurlijk allemaal trucjes om het een beetje hoorbaar te maken.
Thnx, ik ga even lezen over lcr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
S1NN3D schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:05:
[...]

[...]

Waarom niet? Passieve soundbars zijn er wel.

https://www.e-styleaudio.nl/soundbar-monitor-audio-sb-3.html

Daarnaast vind ik die bluenode soundbar echt heel goed.

In beide gevallen heb je nog wel rears nodig voor surround.

[ Voor 14% gewijzigd door Sethro op 13-04-2022 08:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 13:55
Onze huidige setup is:
Tannoy P30 zuilen.
Klipsch R-12SW Sub
Yamaha HTR4065 versterker

Eigenlijk willen we de zuilen weg doen ivm de ruimte. Ik vind de wand speakers van Klipsch wel mooi naast de TV. Echter vindt mijn vriendin dit verschrikkelijk. Een soort van soundbar idee aangesloten op de versterker zou ook goed zijn.
Tip van de dag: Neem je vriendin mee naar een audiozaak, en ga samen luisteren naar een (dure) soundbar. Tevens luisteren naar een echte 5.1 set. De kans is aanzienlijk dat ze van het idee van een soundbar afstapt. Over het algemeen hebben vrouwen een beter gehoor dan mannen, alleen ligt de interesse anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Sethro schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:10:
[...]

Waarom niet? Passieve soundbars zijn er wel.

https://www.e-styleaudio.nl/soundbar-monitor-audio-sb-3.html

Daarnaast vind ik die bluenode soundbar echt heel goed.

In beide gevallen heb je nog wel rears nodig voor surround.
Passieve soundbars en LCR speakers zijn toch wel een beetje niche producten; er is niet veel te kiezen.
Soundbars met sub out zijn er iets meer; dan zou ik de Pulse Soundbar+ van Bluesound bekijken die ik eerder noemde.

Topic starter moet eerst zijn richting bepalen: receiver of soundbar.

Als hij voor een receiver gaat, lijkt mij een LCR speaker een betere oplossing dan 2 speakers plat op de kast leggen zoals hij opperde. Zijn sub kan dan sowieso aangesloten worden. Voor surroundgeluid naar wens extra speakers toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Hoe groot is je tv meubel?

Heb je een open deel bovenin? Kun je daar 3 compacte speakers in kwijt, zodat je daar links, center en rechts hebt?

Moet het echt heel compact zijn, doe dan bijvoorbeeld 5 van deze, dat kan omdat je een indrukwekkend klinkende subwoofer hebt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:10

Major_ton

Shoot!

Wat ik zelf nooit begrijp is dat 2 luidsprekers in de woonkamer als lelijk wordt ervaren (terwijl er héél veel keuze is), maar zo'n zwarte stokbrood onder de TV is plotseling prima? Ik gruwel van die dingen om alles wat ze zijn. Lelijk geluid, lelijk om te zien, plastic bagger.

Zo dat waren mijn frustraties van de donderdag weer _O-

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
Bovenstaande reacties maken dat ik erg twijfel over een soundbar. Wellicht zijn we wat verwend maar we hechten veel waarde aan goed en realistisch geluid.

Een mooie tussenweg zou dat een compacte speaker op een dunne poot zijn. Het liefst niet een rechthoekige speaker maar met een mooi design. Met een heel ruim spectrum in mid en hoog .Hier ga ik mij nu eerst in verdiepen.

Dank voor jullie brede inzichten die mij goed aan het denken zetten. Waardevol!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:10

Major_ton

Shoot!

StormRider schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:05:
Bovenstaande reacties maken dat ik erg twijfel over een soundbar. Wellicht zijn we wat verwend maar we hechten veel waarde aan goed en realistisch geluid.

Een mooie tussenweg zou dat een compacte speaker op een dunne poot zijn. Het liefst niet een rechthoekige speaker maar met een mooi design. Met een heel ruim spectrum in mid en hoog .Hier ga ik mij nu eerst in verdiepen.

Dank voor jullie brede inzichten die mij goed aan het denken zetten. Waardevol!
Dan kan je eigenlijk niet om de Elipson Planet L heen. Kan je neerzetten op een dunne stand, neerleggen op een ring of ophangen aan het plafond. En ze klinken ook nog eens top.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:07

_Apache_

For life.

Ik heb het juist andersom gedaan. Heb de soundbar vervangen met zuilen. Vind het geluid vanuit - houten - zuilen mooier dan uit een soundbar.
Initieel was ik huiverig dat mijn zoontje (destijds 2) er aan ging zitten, maar hij blijft er keurig vanaf.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StormRider
Super handige tips! We gaan eens verder aan de slag. Elipson ziet er goed uit!

We gaan dit verder onderzoeken. Soundbar is verdwenen uit onze onrealistische droom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

kwam dit laatst tegen, denk alleen wel dat het een iets andere prijsklasse is ;)

https://www.hepta.nl/maatwerk-av-meubelen

[ Voor 30% gewijzigd door hjs op 16-04-2022 18:16 ]

Pagina: 1