Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:07
Hi Tweakers,

Sinds een recente update van HA lukt het me niet meer om integraties te installeren via HACS. Zoals in de screenshot is te zien mist de "installeren" button. Ik kan alleen repo's downloaden, maar er verder niks mee doen. Ik heb veel videos op youtube bekeken om te zien hoe je integraties installeert via HACS, maar dat lijkt niet overeen te komen met wat ik zie. In het verleden lukte het me wel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cyhiQNLCDvXhK_S6dMlmhUVYFVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sOmdxCjH0mBaFAyal226oOha.png?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee? Is er iets veranderd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar kan het dit zijn: https://github.com/hacs/integration/pull/2608 ?

Maar een "Install" knop, was er die? Is het niet gewoon altijd "Repositories verkennen en downloaden" geweest om vervolgens je add-on te zoeken en op "Download deze repo met hacs" te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Dank voor je reactie!

In deze youtube video zie je de "instll" button en nog een aantal anderen staan.. Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar ik dacht dat je eerst een repo moet downloaden, en dan vervolgens de integratie/addon alsnog moet installeren. En dat laatste lukt me dus niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0edPkOAytmShyOj-NvLn2VTcXAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DqTjStR1wcW5al24goy8Iuhu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ow en de link waar je naar verwijst; Ik denk niet dat dit het is. Die functie zit er pas in sinds de laatste release. De release hiervoor had ik dit ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:06
Alles wat ik tot nu toe via HACS heb gedownload moet ik alsnog via Home Assistant bij integraties opzoeken en via daar toevoegen. Is dat wat je zoekt?

Dus: Instellingen van Home Assistant zelf > Apparaten en diensten > Integratie toevoegen > Betreffende HACS item opzoeken en toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Arn0uDz schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:06:
Alles wat ik tot nu toe via HACS heb gedownload moet ik alsnog via Home Assistant bij integraties opzoeken en via daar toevoegen. Is dat wat je zoekt?

Dus: Instellingen van Home Assistant zelf > Apparaten en diensten > Integratie toevoegen > Betreffende HACS item opzoeken en toevoegen.
Dankjewel.. Ik heb het geprobeerd maar ik kan de betreffende items die ik via hacs heb gedownload niet vinden. Als ik bij integraties zoals je beschrijft zoek op bijvoorbeeld "mipow"waar ik zoals je kunt zien de betreffende repo van heb gedownload vindt hij niks. En heb HA al meerdere malen herstart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
powermarcel10 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:17:
[...]

Dankjewel.. Ik heb het geprobeerd maar ik kan de betreffende items die ik via hacs heb gedownload niet vinden. Als ik bij integraties zoals je beschrijft zoek op bijvoorbeeld "mipow"waar ik zoals je kunt zien de betreffende repo van heb gedownload vindt hij niks. En heb HA al meerdere malen herstart..
Toevallig vandaag de Dyson cloud en de Dyson local via Hacs gedownload maar ik kan ze ook niet toevoegen/vinden bij integraties. Draai op de nieuwste release. Wellicht een bug?

Edit: Zonet Sync Box van Hue via Hacs gedownload en HA herstart, deze komt er wel tussen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ora et Labora op 12-04-2022 11:28 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ora et Labora schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:24:
[...]

Toevallig vandaag de Dyson cloud en de Dyson local via Hacs gedownload maar ik kan ze ook niet toevoegen/vinden bij integraties. Draai op de nieuwste release. Wellicht een bug?

Edit: Zonet Sync Box van Hue via Hacs gedownload en HA herstart, deze komt er wel tussen.
Ik heb die voorde test ook even gedownload maar ook die komt er bij mij na een herstart niet tussen te staan.. Er lijkt dus iets anders aan de hand..

Iemand enig idee?

EDIT: Ik ben een stap verder.. Ik kreeg de Hue sync box integratie uiteindelijk te zien.. Ik moest mn brwoser cache legen. Wellicht was dat bij jou ook het probleem? Hoe dan ook.. De andere integraties komen er niet tussen te staan.. Zou het zo kunnen zijn dat die niet (meer) compatible zijn met de nieuwste versie(s) van HA? En er daarom niet bij komen te staan?

[ Voor 24% gewijzigd door powermarcel10 op 12-04-2022 12:12 ]

Pagina: 1