ASUS AX firmware Version 3.0.0.4.386.48377 bricked je router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
LET OP:
Na updaten van Version 3.0.0.4.386.48377 (11/4 vrijgegeven)voor mijn RT-AX86U is de router bricked. Ik heb gezocht en blijkt dat er meer gebruikers zijn met hetzelfde probleem sinds gisteren.

Zondag kreeg ik een update via de asus app aangeboden voor mijn hoofdrouter RT-AX86u en backhauled ethernet RT-AX-86S. Mijn 2e ethernet backhauled router AX-RT82U had geen update nodig.
Ik heb via de app de update gestart en na een paar uur merkte ik dat ik nog geen wifi in huis had.
Router RT-86U gechecked en alles dood. Opnieuw opstarten deed niets. Geen lampjes etc. AX86S werkte wel zoals het het hoorde

[ Voor 50% gewijzigd door Joe Dancen op 13-04-2022 08:39 . Reden: Wat uit vorige post erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:22
Vreemd genoeg is dat niet de laatste FW versie op de NL Asus website.
Die stamt nog van 11-1-2022

Hoe is ie op jouw router terecht gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Goed dat je het zegt, dan doe ik even niks. Heb je een linkje naar het topic waar de problemen besproken worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:27

Wildfire

Joy to the world!

bas-r schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:09:

ASUS Schijnt die firmware al weer van de site verwijderd te hebben. Op het Smallnetbuilder forum zie je meer gebruikers met bricked routers.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
bas-r schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:09:

Kreeg een update aangeboden via de ASUS app op iOS.
Gisteren mijn nieuwe AX86U binnengekregen en geinstalleerd. Deze werkt wel goed en nieuwe fw is inmiddels off-line gehaald.
Gelukkig kon ik de router gratis retourzenden ivm garantie en krijg ik het volledige bedrag terugAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXGjeKPY-8Fq8LdFgb8VEnd8q4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjucYJjt1PZ5zbEqaxJM2Izy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Joe Dancen op 13-04-2022 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:22
Bagger zeg!

Ik heb auto updates snel uitgezet op mijn router. Het is ook de enige die ik in huis heb hier, dus je hebt mij en mijn vriendin (thuiswerkers) gered!!

Mijn dank is groot @Joe Dancen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
Nog steeds geen nieuwe update. Ik hoop dat het snelle melden erger heeft voorkomen. Ik heb het ook direct aan asus gemeld via de twitter kanalen. Geen reactie gekregen maar FW wel offline gelukkig.. Nieuwe router ondertussen binnen en draait weer goed. Volgende keer maar even wachten met updaten
Pagina: 1