Nu mijn i5 6400 het een beetje begint af te leggen is het maar is tijd voor een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen met een nadruk op emulatie, Hierdoor ook de keuze voor een 12600k.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem voor nu gezien de prijzen van GPU's mijn gigabyte 1060 6gb windforce oc mee naar het nieuwe systeem, Deze wil ik wel upgraden naar een 3070/4070 wanneer de prijzen hopelijk weer wat normaler zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, Wat mindere ervaringen gehad met AMD maar dat is geen afknapper voor mij.
Ga je overklokken?
Als het moederbord in mijn budget past wel, Anders zou ik deze later nog kunnen upgraden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een midrange systeem zonder GPU die prima prestaties haalt bij gamen en top presteert als het op console emulatie aankomt. Het systeem dat ik nu gebouwd hebt komt daar hopelijk in de buurt maar ik zou graag weten waar het beter kan en waar ik mogelijk nog op zou kunnen besparen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen met een nadruk op emulatie, Hierdoor ook de keuze voor een 12600k.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem voor nu gezien de prijzen van GPU's mijn gigabyte 1060 6gb windforce oc mee naar het nieuwe systeem, Deze wil ik wel upgraden naar een 3070/4070 wanneer de prijzen hopelijk weer wat normaler zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, Wat mindere ervaringen gehad met AMD maar dat is geen afknapper voor mij.
Ga je overklokken?
Als het moederbord in mijn budget past wel, Anders zou ik deze later nog kunnen upgraden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een midrange systeem zonder GPU die prima prestaties haalt bij gamen en top presteert als het op console emulatie aankomt. Het systeem dat ik nu gebouwd hebt komt daar hopelijk in de buurt maar ik zou graag weten waar het beter kan en waar ik mogelijk nog op zou kunnen besparen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z690 UD DDR4 (rev. 1.0) | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Shadow Rock 3 Zwart | € 45,71 | € 45,71 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2021) Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 113,94 | € 113,94 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 913,45 | ||