Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-01 10:07
Goedemorgen,

Op dit moment heb ik zo ongeveer 3 jaar een Huawei P30 pro. Echter de ondersteuning is er niet meer op dit moment en wordt de batterijduur ook wat minder. Daarnaast vind ik de ronde zijkanten ook van ver ideaal en zoek dit dus zeker niet in een nieuw toestel.

Wat ik belangrijk vind in een nieuw toestel is dat deze zeker geen mindere specs heeft als de Huawei en vooral op camera gebied. Echter vond ik de kleuren van de Huawei in sommige situaties wat teveel ‘mooi gemaakt’ zeg maar. Portretstand is soms ook een beetje overkill.

Belangrijk aan een nieuw toestel vind ik het volgende:
- Goede batterijduur. Telefoon moet minstens een dag mee gaan.
- Goede camera. Veel te gebruiken met kinderen, vakantie, visserij. Gesleep met een DSLR gaat tegenstaan.
- Goede/mooie kleuren van de camera.
- Budget is even afhankelijk van het product. Wil best betalen, als er iets echt veel beter is.
- Niet ‘te’ groot. Huidige Huawei is prima.
- Geen ronde zijkanten.
- Besturingssysteem is ook van minder belang (dus mag IOS of Android zijn).

Zelf zat ik te kijken naar de S22, S21, of een Iphone 13 (Pro)? Voorkeur gaat bij de Android wel naar een Samsung bijvoorbeeld. Dit ivm de betrouwbaarheid er van.

Iemand advies?

[ Voor 71% gewijzigd door Tino. Beunk op 12-04-2022 11:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Toev: Of misschien nog wel een S21?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:55
Kiezen tussen het Apple-ecosysteem of het Android-ecosysteem is een hele persoonlijke keuze.
Ik ken mensen die zijn overgestapt van Apple naar Android en daarmee veel blijer werden.
Maar mensen die de overstap andersom hebben gemaakt, ken ik ook.
Ik denk dat je eerst die afwezig moet maken.

Daarna, de S21 en S22 zijn vrijwel identiek, waarmee de S21 een stuk goedkoper is. (dus meer waar voor je geld).
Als je puur kijkt naar kwaliteit, ben je bij Apple wel (iets) beter af.
Samsung gebruikt AMOLED schermen (al jaren) die altijd wat "blauwer" zijn dan normale schermen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
GarBaGe schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:21:
Kiezen tussen het Apple-ecosysteem of het Android-ecosysteem is een hele persoonlijke keuze.
Ik ken mensen die zijn overgestapt van Apple naar Android en daarmee veel blijer werden.
Maar mensen die de overstap andersom hebben gemaakt, ken ik ook.
Ik denk dat je eerst die afwezig moet maken.

Daarna, de S21 en S22 zijn vrijwel identiek, waarmee de S21 een stuk goedkoper is. (dus meer waar voor je geld).
Als je puur kijkt naar kwaliteit, ben je bij Apple wel (iets) beter af.
Samsung gebruikt AMOLED schermen (al jaren) die altijd wat "blauwer" zijn dan normale schermen
Besturingssysteem hoeft in mijn ogen niet enorm uitgebreid te zijn. Wel moet het gemakkelijk te bedienen zijn en eenvoudig zeg maar.

Qua scherm maakt het enigszins ook niet enorm veel uit. Dan bedoel ik vooral de helderheid oid. Ik neem aan dat bij de premium/duurdere telefoons er niet een echt scherm zal zijn?

Daarnaast vind ik de camera wel van toegevoegde waarde en dus een voorkeur op een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Er valt weinig te adviseren, het zijn beide fantastische toestellen :)

Pak waar je voorkeur naar uit gaat zou ik zeggen.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-10 22:02

Agent47

I always close my contracts.

Iphone 13, puur voor de updates die je lang door blijft krijgen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:22
Onlangs voor dezelfde keuze gestaan. Mijn Samsung S20 was aan vervanging toe en op mijn lijst van nieuwe telefoons stonden ook de S21(+), S22(+) en de iPhone 13(pro).
Ik heb jaren gebruikt gemaakt van een Android telefoon en mijn laatste iPhone was de 6S.

Waarom ik nu voor een iPhone (13 Pro) gegaan ben?

1) Ik wilde een "echte" nieuwe telefoon ervaring. S20 naar S22 bv was voor mijn gevoel weinig nieuws, alleen de hardware zelf, maar daar ben ik na 1 week al wel weer aan gewend.

2) Batterij duur van deze iPhone is echt vele malen beter dan mijn S20 en zou ook wel vele malen beter moeten zijn dan de S22. (gebaseerd op ervaringen/reviews van anderen). Ik gebruik mijn telefoon voor werk (bellen, e-mail), muziek streamen in de auto, foto's maken (van de kids en visserij) en thuis op de bank (youtube, internet etc). Deze telefoon komt 's ochtends van de lader en gaat 's avonds naar de lader met accu over. Waar de S20 zeker na etenstijd aan de lader moest en ook in de auto aan de lader hing, de iPhone hoeft dat niet.

3) De camera is niet zo uitgebreid als de S20 of S22, maar doet het gewoon altijd. Met de S20 had ik regelmatig gezeur met zoomen bijvoorbeeld. En dan had ik al een moment gemist wat ik wilde fotograferen. Deze camera werkt gewoon consistent en de foto's zijn voor mij prima genoeg.

4) De 13 Pro heb ik gekozen omdat ik al verwend was met de 120 Hz van de van de S20 en om de camera's. Tevens is het formaat van de 13 is voor mij goed, ook al is deze wel iets breder en minder hoog dan de S20.

Verder zou ik zeker niet kopen zonder te voelen. Ik heb in de winkel alle potentiele kandidaten bekeken en vast gehouden. De S22(+) voelde echt super. Lekker licht, niet te groot, mooi scherm etc.
De iPhone 13 Pro is echt een stuk zwaarder en door de hoeken voelde deze wel iets minder lekker in de hand. Maar dan ben ik nu al wel aan gewend na een maand.

Ook heb ik ook uren besteed op Youtube naar het kijken van vergelijkingen tussen de S22's en iPhone 13's. En ik deel net als alle anderen dezelfde mening. Beide toestellen zijn goed en hebben hun eigen min-/plus-punten. Het komt echt neer op wat je wilt en wat je wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Xiphias-Gladius schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:13:
Verder zou ik zeker niet kopen zonder te voelen. Ik heb in de winkel alle potentiele kandidaten bekeken en vast gehouden. De S22(+) voelde echt super. Lekker licht, niet te groot, mooi scherm etc.
De iPhone 13 Pro is echt een stuk zwaarder en door de hoeken voelde deze wel iets minder lekker in de hand. Maar dan ben ik nu al wel aan gewend na een maand.
Inderdaad echt even gaan voelen in een winkel, ik vond de S22 een stuk minder fijn in de hand dan de iPhone 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Xiphias-Gladius schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:13:
Onlangs voor dezelfde keuze gestaan. Mijn Samsung S20 was aan vervanging toe en op mijn lijst van nieuwe telefoons stonden ook de S21(+), S22(+) en de iPhone 13(pro).
Ik heb jaren gebruikt gemaakt van een Android telefoon en mijn laatste iPhone was de 6S.

Waarom ik nu voor een iPhone (13 Pro) gegaan ben?

1) Ik wilde een "echte" nieuwe telefoon ervaring. S20 naar S22 bv was voor mijn gevoel weinig nieuws, alleen de hardware zelf, maar daar ben ik na 1 week al wel weer aan gewend.

2) Batterij duur van deze iPhone is echt vele malen beter dan mijn S20 en zou ook wel vele malen beter moeten zijn dan de S22. (gebaseerd op ervaringen/reviews van anderen). Ik gebruik mijn telefoon voor werk (bellen, e-mail), muziek streamen in de auto, foto's maken (van de kids en visserij) en thuis op de bank (youtube, internet etc). Deze telefoon komt 's ochtends van de lader en gaat 's avonds naar de lader met accu over. Waar de S20 zeker na etenstijd aan de lader moest en ook in de auto aan de lader hing, de iPhone hoeft dat niet.

3) De camera is niet zo uitgebreid als de S20 of S22, maar doet het gewoon altijd. Met de S20 had ik regelmatig gezeur met zoomen bijvoorbeeld. En dan had ik al een moment gemist wat ik wilde fotograferen. Deze camera werkt gewoon consistent en de foto's zijn voor mij prima genoeg.

4) De 13 Pro heb ik gekozen omdat ik al verwend was met de 120 Hz van de van de S20 en om de camera's. Tevens is het formaat van de 13 is voor mij goed, ook al is deze wel iets breder en minder hoog dan de S20.

Ook heb ik ook uren besteed op Youtube naar het kijken van vergelijkingen tussen de S22's en iPhone 13's. En ik deel net als alle anderen dezelfde mening. Beide toestellen zijn goed en hebben hun eigen min-/plus-punten. Het komt echt neer op wat je wilt en wat je wilt betalen.
Dat is toevallig en bedankt voor je terugkoppeling.

Je zal zeker niet een snel verkeerd toestel meer kopen tegenwoordig, maar het heeft inderdaad ook meer te maken met persoonlijke voorkeur.

Dat is al een groot pluspunt dat de accuduur beter is. Die van mij vreet inderdaad aardig wat batterij tegenwoordig. Budget maakt niet enorm veel uit, omdat het eigenlijk het meest gebruikte voorwerp van de dag betreft, die veel gebruikt wordt.

Camera
Grappig om te lezen dat de telefoon ook gebruikt wordt tijdens het vissen. Dat is in mijn geval ook. Daarnaast ook veel gebruik van internet, mail en social media. Hoe bevallen de kleuren ten opzichte van de Samsung?? Hoe bevalt de Macro functie overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino. Beunk
Ernemmer schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:19:
[...]

Inderdaad echt even gaan voelen in een winkel, ik vond de S22 een stuk minder fijn in de hand dan de iPhone 13.
Ga ik ook zeker even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10 07:02
@Tino. Beunk Wat is het geworden?
Ik heb zelf ook een Huawei P30 Pro en ben ook aan het twijfelen tussen de 13 Pro en de S22..

Ben wel benieuwd naar je uiteindelijke keuze en of deze dan ook bevalt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tino. Beunk
pLabel schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:52:
@Tino. Beunk Wat is het geworden?
Ik heb zelf ook een Huawei P30 Pro en ben ook aan het twijfelen tussen de 13 Pro en de S22..

Ben wel benieuwd naar je uiteindelijke keuze en of deze dan ook bevalt!
Goedemorgen,

Ik ben uiteindelijk voor de Pro 13 gegaan.

Puur omdat ik graag enige tijd met een toestel wil doen, en deze toch qua camera in mijn ogen een stapje voor heeft (macro fotografie etc). Vind de kleuren qua fotografie van de Iphone ook meer overeenkomen met de werkelijkheid. Samsung vind ik vaak meer ‘verzadigd’.

Daarnaast voldoet de telefoon aan alle eisen die ik verwacht aan een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pLabel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-10 07:02
Tino. Beunk schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:41:
[...]

Goedemorgen,

Ik ben uiteindelijk voor de Pro 13 gegaan.

Puur omdat ik graag enige tijd met een toestel wil doen, en deze toch qua camera in mijn ogen een stapje voor heeft (macro fotografie etc). Vind de kleuren qua fotografie van de Iphone ook meer overeenkomen met de werkelijkheid. Samsung vind ik vaak meer ‘verzadigd’.

Daarnaast voldoet de telefoon aan alle eisen die ik verwacht aan een telefoon.
Duidelijk :) Dankje!
Pagina: 1