Er zijn inmiddels airco's die heel goed geschikt zijn om als warmtepomp ook gebruikt te kunnen worden in de verwarmingsmodus. Terwijl veel airco-bezitters hun airco nooit gebruiken voor verwarming (ondanks makkelijk te debuncken verhalen over legionella e.d.) lukt het velen om met een omkeerbare airco zelfs van het aardgas te gaan. Al dan niet met ondersteuning van infraroodverwarming voor bijvoorbeeld de badkamer. Toch is er voor een lucht lucht warmtepomp, in tegenstelling tot de duurdere lucht water of water water warmtepomp geen subsidie. Is dit alleen het geval omdat lucht lucht warmtepompen vooral voor koeling gebruikt worden (vooral in slaapkamers) of meent de overheid dat lucht lucht warmtepompen echt minder geschikt zijn ?
Ik ben voor invoering van een subsidie voor (geschikte) lucht lucht warmtepompen onder voorwaarde dat ze niet geïnstalleerd zijn in slaapkamers (als hoofdverwarming in woonkamers dus) en als het lukt om met de lucht luchtwarmtepomp van het aardgas te gaan.
Een discussie voor subsidiëring van omkeerbare airco's als hoofdverwarming vind ik alleen al gewenst om meer bezitters van airco's deze ook te gebruiken voor verwarming.
Ik ben voor invoering van een subsidie voor (geschikte) lucht lucht warmtepompen onder voorwaarde dat ze niet geïnstalleerd zijn in slaapkamers (als hoofdverwarming in woonkamers dus) en als het lukt om met de lucht luchtwarmtepomp van het aardgas te gaan.
Een discussie voor subsidiëring van omkeerbare airco's als hoofdverwarming vind ik alleen al gewenst om meer bezitters van airco's deze ook te gebruiken voor verwarming.