Toon posts:

Probleempjes met nieuwe compu.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Net een leuke upgrade gekocht en gisteren aan de slag gegaan met alles in elkaar de prutsen. In ieder geval hardware matig is alles wel vrij okay gegaan. Maar goed, ik zal eerst ff de systeemspecs neergooien.

*MSI K7T266 Pro (MS-6380)bios v1.4
*AMD TB 1.333/266 (AYHJA)
*Coolermaster EP5-6i11
*VIPER 550
*Quantum FIreball 8.4gb Master op IDE0
*Aopen 48x Slave op IDE0
*IBM Deskstar 40gb/7200rpm Master op IDE1
*Plextor 1210T Slave op IDE1
*Enlight 340w PSU
*Inwin Midi Tower
*Terratec MT88

Okay, eerst even een hardware probleem neerleggen. ZOals je hierboven kan zien, zit mijn IBM op Master IDE1. Dit heb ik voor elkaar gekregen door de jumpers te verzetten op "Cable Select". Als ik hem gewoon op de normale instellingen laat staan, dus gewoon op Master dan wil het systeem helemaal niet posten. Is dit normaal of moet ik ipv een ATA33, een ATA100 kabel gaan gebruiken? Of heeft het iets met de plextor te maken.

Tweede probleem heeft ook met de IBM te maken. Ik ben gisteren bezig geweest met het partitioneren van allebei de schijven. Ik wilde op de IBM drie partities, eentje van 20gb, en twee van 10gb. Als ik met FDISK alles aanmaak wil de computer de laatste aangemaakte logical partitie van 10gb niet herkennen na het opstarten zelfs FDISK ook niet meer. Weet iemand hoe dit op te lossen?

Derder probleem is softwarematig. ALs ik w98 installeer dan gaat alles lekker goed. Maar als ik na de w98 clean install de via drivers v4.32 eroverheen haal, dan is mijn computer langzamer dan een 386. De muis haperd als een gek, systeem start heel langzaam op en in windows is het niet vooruit te branden. ZOu ik dan maar gewoon proberen zonder de drivers windows te laten runnen?

Vierde probleem, jaja...het houdt nietop, heeft met w2k te maken. Als ik vanuit w98 een nieuwe installatoe doe van w2k dan blijft hij na de eerst keer in de setup hangen als hij de devices aan het laden is. Ik krijg dan een blauw STOP scherm dat ik moet rebooten. Wat kan dit zijn?

Voor de rest ben ik wel tevreden, alles is in goede staat alleen moet ik het nog aan de gang zien te krijgen. Ik heb al verscheidende malen de search gebruikt maar ik kan weinig vinden over de problemen die ik heb. DUs any help is welcome!!

Okay, thanks en hoop dat we eruit kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm...zit ik misschien in het verkeerde forum ofzo? Of weet niemand een antwoord.

Trouwens...waar ik me ook nog zorgen over maak of dit boardje nou echt goed is of niet. Ik heb al menigeen horen klagen over USB problemen, stabiliteitsproblemen enzo. Maar goed..ik heb dit boardje gekocht omadat het als beste uit de DDR Moederboardjes kwam bij Toms hardware, maar als ik dit allemaal hoor heeft hij heel veel mazzel gehad. Maar goed, anyone?

Verwijderd

ik denk dat je gewoon beetje te grote bak tekst hebt neergezet! ben begonnen met lezen, maar na paar regels hield ik het al voor gezien... :Z

misschien kan je het beter als 4 kleine topics gaan posten... of per probleem even zoeken!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hhmmm...er staat nog een post hierover die ik daarnet tegenkwam.
diegene had ook problemen met de msi en een amd 1330 :?
hiero geen last met msi en amd 1400 8-)
[topic=212441/1/25]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
euhm...ik vond het nog wel meevallen. Misschien wel een beter idee om alles los te posten, maar ik vond dit wat makkelijker.:)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

nou post al je probs maar niet los krijg je nl traag achter je broek aan dat je het maar in 1 topic moet frotten :) is die schijf btw niet verrot?

blup

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraagje tussendoor, zou het niet kunnen dat er verschillende versies zijn van het moederboard. Ik heb al gechecked met die resistors, maar die zitten goed. Ik heb zelf versie 1.0, zijn er ook nog andere?

Nee, de schijf is neem ik aan niet kapot. Hij herkend hem gewoon wel maar alleen die partitie doet het niet helemaal jovol. Ik ga dalijk (Als ik thuis ben) alleen die IBM er indouwen met een ATA100 kabel en dan die zooi installeren. En dan steeds stukje voor stukje er dingen bij doen.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh...weet ik niet, maar deze is ook 1.0

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan kan het daar niet aan liggen. Vaag...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je de brander en je ibm verwisselt :?

Verwijderd

Topicstarter
Maakt dat uit in performance dat de schijf slave wordt? Ik wil deze gaan gebruiken voor grote geluidsbestanden Enik wil die quantum voor mijn OS's blijven gebruiken dus als eerste disk.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het maakt volgens mij niet uit want ik dacht dat ie toch de langzaamste pakt van de twee,dus ata33 maar dat is nu ook zo :?
(als ik het verkeert heb dan hoor ik het wel)

Verwijderd

Topicstarter
Na ja...ik neem aan van wel dat alles ATA33 loopt, dus ja, dan valt het wel te proberen. Maar toch blijft het raar.

Oh ja..nog een vraagje, wat zijn bij jou de temps? Bij mij gewoon af en toe wat doen zit ie al rond de 50 en case temp al rond de 40 a 45 met de kast open!!! Lijkt me stug dat dit waar is.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

met de kast open heb je minder airflo.
hiero is de mobo 32 graden en de amd normaal 44 en bij het spelen van een spel 52 graden.
ben benieuwd wat ie doet als het weer een beetje normaal weer wordt.
oja zitten nog geen fans in (komt morgen wel ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Na ja...in ieder geval bedankt voor je hulp ik ga het even uitproberen of het lukt.

Verwijderd

ik denk dat ik t weet.
* de eerste 2 problemen hebben met hetzelfde te maken.
download de nieuwste bios voor je mobo en het probleem
is opgelost. ditzelfde probleem had de MSI K7T turbo
ook.
*probeer eerst 1 OS uit of alles werkt, down de laatste
drivers
t is een stabiele combi die je hebt , dus met echt wel werken

Verwijderd

Topicstarter
DIe eerste twee probleempjes dacht ik dat het ook aan de BIOS lag, maar ik heb al sinds het begin een nieuwe BIOS. Hoe kan ik trouwens checken welke versie er nu op staat? Wie weet dat hij toch niet goed geflasht is.

Wat betreft de rest, heb ik al wat meer informatie. Wanneer de VIA drivers geinstalleerd zijn, gaat hij heel traag. Geen VIA drivers, perfekt, maar ik mis de DMA. Wanneer ik de DMA enable (in de situatie zonder VIA drivers) doet hij precies hetzelfde als wanneer de VIA drivers geinstalleerd zijn. Dus deze problemen hebben te maken met de DMA setting. Alleen hoe kan ik deze goed krijgen, want DMA is essentieel. Heeft dit iets met mijn BIOS instellingen te maken?

Verwijderd

Hij miste mijn partities ook op mijn IBM 40 Gb... Ik heb met de Linux partitie maneger de partities weer verwijderd; toen weer met FDisk en ik kon toen weer nieuwe aanmaken, die het wel deden.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zijn mijn problemen omtrent de VIA drivers voorbij. Vraag me niet hoe, ik startte vanmorgen de PC op en ik dacht nog eens een keertje proberen en ja hoor hij doet het. Thanks voor jullie feedback.

Maar met die IBM ga ik dalijk nog mee aan de slag. Euhm...ik heb helaas geen Linux partitionmanager, ik ga zo even aan de slag met Partition Magic. Ik laat het nog wel weten.

Verwijderd

Heb alleen je 1ste post door gelezen, dus als er al antwoord op je vragen zijn gegeven, helaas!
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:32 schreef S4ND0R het volgende:
*MSI K7T266 Pro (MS-6380)bios v1.4
*AMD TB 1.333/266 (AYHJA)
*Coolermaster EP5-6i11
*VIPER 550
*Quantum FIreball 8.4gb Master op IDE0
*Aopen 48x Slave op IDE0
*IBM Deskstar 40gb/7200rpm Master op IDE1
*Plextor 1210T Slave op IDE1
*Enlight 340w PSU
*Inwin Midi Tower
*Terratec MT88

Okay, eerst even een hardware probleem neerleggen. ZOals je hierboven kan zien, zit mijn IBM op Master IDE1. Dit heb ik voor elkaar gekregen door de jumpers te verzetten op "Cable Select". Als ik hem gewoon op de normale instellingen laat staan, dus gewoon op Master dan wil het systeem helemaal niet posten. Is dit normaal of moet ik ipv een ATA33, een ATA100 kabel gaan gebruiken? Of heeft het iets met de plextor te maken.

-Waarom cable select? Ik zelf gebruik dat nooit cable select. Die IBM hd lijkt me een ATA100 schijf, dus dan moet je ook ATA100 kabel gebruiken! Het kan trouwens zijn dat je IDE0 alleen ATA100 hd's pikt!

Tweede probleem heeft ook met de IBM te maken. Ik ben gisteren bezig geweest met het partitioneren van allebei de schijven. Ik wilde op de IBM drie partities, eentje van 20gb, en twee van 10gb. Als ik met FDISK alles aanmaak wil de computer de laatste aangemaakte logical partitie van 10gb niet herkennen na het opstarten zelfs FDISK ook niet meer. Weet iemand hoe dit op te lossen?

-GDISK? FDISK is een leuk programma, maar daar houdt het ook op!

Derder probleem is softwarematig. ALs ik w98 installeer dan gaat alles lekker goed. Maar als ik na de w98 clean install de via drivers v4.32 eroverheen haal, dan is mijn computer langzamer dan een 386. De muis haperd als een gek, systeem start heel langzaam op en in windows is het niet vooruit te branden. ZOu ik dan maar gewoon proberen zonder de drivers windows te laten runnen?

-Raar, ik zou wat anti M$ kunnen uitbraken, maar ik weet het echt niet. Misschien dat die bewuste drivers gewoon niet lekker draaien op jouw systeem. Probeer eens wat oudere drivers. Hoeveel geheugen heb je eigenlijk in die bak?

Vierde probleem, jaja...het houdt nietop, heeft met w2k te maken. Als ik vanuit w98 een nieuwe installatoe doe van w2k dan blijft hij na de eerst keer in de setup hangen als hij de devices aan het laden is. Ik krijg dan een blauw STOP scherm dat ik moet rebooten. Wat kan dit zijn?

-Waarom ga je win2k vanuit win98 installeren.??? Ram gewoon die CD d'r in en reboot!

Voor de rest ben ik wel tevreden, alles is in goede staat alleen moet ik het nog aan de gang zien te krijgen. Ik heb al verscheidende malen de search gebruikt maar ik kan weinig vinden over de problemen die ik heb. DUs any help is welcome!!

Okay, thanks en hoop dat we eruit kunnen komen.
-Zoveel problemen, en dan nog tevreden zijn! Wat zou het toch heerlijk zijn als iedereen zo positief en tevreden zo zijn als jij :)
Pagina: 1