Welkom op Tweakers, ik heb je even een eigen topic gegeven.Gerben88 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:28:
Lekkage vloer schuur!
Hoe kom ik het makkelijkst van me lekkage in me schuur af?
Bij regen valt kom er water door me muur en wordt het heel nat in me schuur. Me tuin ligt paar cm hoger dan me schuur.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je geeft zelf de mogelijke oorzaak, je tuin ligt iets hoger. Dat kan op zich, maar dan moet het water wel voldoende van de schuur af lopen. En hoe zit het met het voegwerk?
Voegwerk ik ook niet meer heel goed dus trek als een spons denk gewoon naar binnen. Vooral als hard regent
Klinkt inderdaad alsof het door de stenen heen komt, maar lastig te zeggen zonder de hele situatie te kennen. In dat geval kan je aan de buitenkant de stenen onder de aarde insmeren met een goedje als dit (of vergelijkbaar).
[ Voor 15% gewijzigd door GermanPivo op 11-04-2022 20:08 ]
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Is de goot niet het probleem?
De tuin ligt een paar cm hoger, en de natte bakstenen in de schuur lijken dan wel op dezelfde hoogte te komen als de goot.
Wellicht dat er troep inzit of niet helemaal goed is afgedicht?
De tuin ligt een paar cm hoger, en de natte bakstenen in de schuur lijken dan wel op dezelfde hoogte te komen als de goot.
Wellicht dat er troep inzit of niet helemaal goed is afgedicht?
Zoveel water lijkt op een lek in de goot.
Je maakt de goot elk jaar proper?
Je had bij de aanleg van het terras en goot een stuk plastiek (waterkering) er kunnen tussen steken ( https://www.murenvochtig....trijding/waterkering-muur)
Je maakt de goot elk jaar proper?
Je had bij de aanleg van het terras en goot een stuk plastiek (waterkering) er kunnen tussen steken ( https://www.murenvochtig....trijding/waterkering-muur)
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Is een klein kunstof gootje en daarvoor had ik dit probleem ook al dus daar ligt het niet aan
Ik heb zelf recent mijn tuin laten verlagen, omdat vorige bewoners de tuin ook 5 cm hoger hadden gelegd dan de garage en alles wat we probeerde het bleef er toch in lopen. Tot nu toe na een paar flinke buien is alles droog gebleven.
Het lijkt er ook op dat je afwatering van je dak in de goot naast je schuur komt of is dit gezichtsbedrog? Dus ik verwacht dat je goot teveel water krijgt te verwerken bij een hele harde regenbui.
Het lijkt er ook op dat je afwatering van je dak in de goot naast je schuur komt of is dit gezichtsbedrog? Dus ik verwacht dat je goot teveel water krijgt te verwerken bij een hele harde regenbui.
Pagina: 1