Windows 11 inloggen camping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo-Hof
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 10:18
Veel computers met windows 11 komen niet automatisch op inlogpagina van de camping.
Kan dit aan een instelling van windows 11 lioggen?
Oudere besturings lijken daar geen last te hebben en hebben ook nooit gehad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:30
Wat is "de inlogpagina van de camping"? Is dat het ledendeel van de website? Een captive portal van het netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zet in op dat de automatische redirect naar de inlog pagina niet werkt.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo-Hof
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 10:18
Het is een captive portal van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Foutmelding?
Bepaalde type browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05 13:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Statische dns? VPN? Statische gateway? Heb je een firewall programma draaien? Zoveel vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik weet niet zeker of het captive portal stuk direct iets met windows 11 te maken heeft.
Ik zie het wel vaker stuk gaan en dat heeft vaker met dns caching, SSL en/of HSTS te maken.

Als je de beheerder bent van een wifi netwerk dan zou ik het sowieso eerder in je Wifi AP instellingen zoeken dan dat je die paar honderd windows 11 devices af zou moeten gaan :P Beheer je het spul zelf?
Dan misschien hier eea lezen https://docs.microsoft.co...broadband/captive-portals

Persoonlijk schijf ik altijd de url/ip adres van waar de captive portal zit op. Als mijn device er dan zelf niet mee komt, klop ik zelf die url in dat ik mij kan aanmelden.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
laurens0619 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:51:

Persoonlijk schijf ik altijd de url/ip adres van waar de captive portal zit op. Als mijn device er dan zelf niet mee komt, klop ik zelf die url in dat ik mij kan aanmelden.
doe ik ook altijd..

gezien ik altijd m'n Mikrotik WAP-AC er aanhang als "client" deze kan dan lekker buiten op een simpele mast op 5 meter hoogte.. (poe gevoed) maar dan werkt het portal ook niet goed.. en moet ik ook handmatig even naar het http://ip/login.html browsen..

in de caravan is de dekking altijd maar matig.. ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
SMSfreakie schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:13:
[...]

doe ik ook altijd..

gezien ik altijd m'n Mikrotik WAP-AC er aanhang als "client" deze kan dan lekker buiten op een simpele mast op 5 meter hoogte.. (poe gevoed) maar dan werkt het portal ook niet goed.. en moet ik ook handmatig even naar het http://ip/login.html browsen..

in de caravan is de dekking altijd maar matig.. ;)
Nice, jij hebt een 5 meter 2.5 meter mast aan je caravan hangen? nerd :P (ik heb zelf de nanostation m2 voor op de camping, maar die hangt aan de dakgoot van mijn chalet. in het chalet is de dekking idd pauper)

Maar idd bij mij gaat het meestal mis als die combi ertussen hangt (nanostation op de wan poort van een openwrt routertje). Geen idee waarom trouwens. Gelukkig was 1x inloggen voldoende en wordt die whitelist niet opgeruimd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
laurens0619 schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:46:
[...]

Nice, jij hebt een 5 meter 2.5 meter mast aan je caravan hangen? nerd :P (ik heb zelf de nanostation m2 voor op de camping, maar die hangt aan de dakgoot van mijn chalet. in het chalet is de dekking idd pauper)

Maar idd bij mij gaat het meestal mis als die combi ertussen hangt (nanostation op de wan poort van een openwrt routertje). Geen idee waarom trouwens. Gelukkig was 1x inloggen voldoende en wordt die whitelist niet opgeruimd :)
hier timeout de sessie uit als er langer dan een uur geen verkeer is.. ping op de mikrotik doet wonderen maar is geen heilige graal helaas...

en nee vrijstaand.. Driepoot op de grond met pen haringen en 3 tuidraden :7
vroeger stond die minder hoog maar toen hing er ook een YAGI aan die veul zwaarder is :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
SMSfreakie schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:53:
[...]

hier timeout de sessie uit als er langer dan een uur geen verkeer is.. ping op de mikrotik doet wonderen maar is geen heilige graal helaas...

en nee vrijstaand.. Driepoot op de grond met pen haringen en 3 tuidraden :7
vroeger stond die minder hoog maar toen hing er ook een YAGI aan die veul zwaarder is :)
Nice! Prachtig die yagi ook. Buurman zal wel gedacht hebben “kiek, die kijkt nog tv uit de ether”

Vroegah heb ik in openwrt nog wel eens zon auto inlog scriptje gebruikt/gemaakt. Als de verbinding weg was vroeg die zelf de hotspot pagina op met creds

Maar ts is campingbeheerder dus laten we het offtopic hierover maar stoppen voordat alle truuken bemend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Wat voor apparatuur gebruik je allemaal?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
Pagina: 1