Ventilatierooster in bestaande buitendeur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:52

-CJ

Not remastered

Topicstarter
In ons huis hebben we enkele houten buitendeuren (die uitkomen op balkon) en ik was benieuwd of er oplossingen zijn om deze te voorzien van ventilatieroosters. Het gaat om deuren van twee slaapkamers en een woonkamer en in deze kamers is nu geen mogelijkheid tot ventilatie aanwezig, alleen de deur die open kan (ramen kunnen niet open).

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen die jullie hebben met deze toepassingen. Voor nu kijk ik nog even naar oplossingen die in een bestaande deur kunnen worden geplaatst zonder het raam, kozijn of de deur zelf te vervangen. Mocht dat nodig zijn dan wordt het een ander project.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46

timovd

Voorsprong door techniek

Balkon van een appartement? Dan worden de deuren vaak onderhouden door een VvE en dan mag je niet zomaar aanpassingen doen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:44
Hier hebben we roosters op sommige plaatsen ingefreesd in het raam i.p.v. boven het glas een rooster. Dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUBBFk9GDOfGmiCauytC2HKBFyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QWK77ZbF4XZIylp1yQp1TphY.png?f=user_large

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Topicstarter
timovd schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:05:
Balkon van een appartement? Dan worden de deuren vaak onderhouden door een VvE en dan mag je niet zomaar aanpassingen doen.
Gaat om eigen woning, geen VVE of iets dergelijks van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb twee deuren waar dit op zit https://www.ventilatiesho...w-370-x-40mm-wit-3-3704w/ met een vijftal gaten door de deur geboord. Onderaan de pagina staat een combinatie met ook buitenrooster.

Het werkt maar ik heb de indruk dat er minder verse lucht door naar binnen komt vergeleken met reguliere Duco roosters.

Ik zie dat Duco er ook een oplossing voor heeft. https://www.ventilatiesho...eLfijSH_tYvRoCkysQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Topicstarter
Beekforel schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:33:
Ik heb twee deuren waar dit op zit https://www.ventilatiesho...w-370-x-40mm-wit-3-3704w/ met een vijftal gaten door de deur geboord. Onderaan de pagina staat een combinatie met ook buitenrooster.

Het werkt maar ik heb de indruk dat er minder verse lucht door naar binnen komt vergeleken met reguliere Duco roosters.

Ik zie dat Duco er ook een oplossing voor heeft. https://www.ventilatiesho...eLfijSH_tYvRoCkysQAvD_BwE
Die laatste die je noemt ziet er goed uit, zeker omdat het ook geluidsdempende eigenschappen heeft (voor buitendeur wel handig). Heb jij deze op een buitendeur gemonteerd? Ik zie op de pagina zelf dat deze voor binnendeuren is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Topicstarter
CurlyMo schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:06:
Hier hebben we roosters op sommige plaatsen ingefreesd in het raam i.p.v. boven het glas een rooster. Dat ziet er zo uit:
[Afbeelding]
Weet je toevallig wel merk/type dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:44
-CJ schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:51:
[...]

Weet je toevallig wel merk/type dit is?
Nee, ik heb ze bij de lokale groothandel gehaald.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

-CJ schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:51:
[...]

Die laatste die je noemt ziet er goed uit, zeker omdat het ook geluidsdempende eigenschappen heeft (voor buitendeur wel handig). Heb jij deze op een buitendeur gemonteerd? Ik zie op de pagina zelf dat deze voor binnendeuren is bedoeld.
Ik heb de eerste. :)

Had helaas niet gezien dat de Duco DoorVent voor binnendeuren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties tot nu toe. Anderen nog goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 21:47

Sa1

Ik realiseer me dat dit een oud topic is, maar heb je hier ooit een goede oplossing voor gevonden.

Wij hebben een inpandige berging met een gesloten buitendeur. We hebben hier een ruimte voor de kids voor gemaakt. Bank, tv, game systemen, helemaal top.

Wordt alleen serieus warm. Er zit ook (nagenoeg) geen ventilatie in.

De buitendeur die er in zit is ook volledig gesloten, ook de ramen hebben geen ventilatie roosters. Ik kan hier eenvoudig stroom naar brengen en het is mijn eigen huis, dus mag de deur ook "aanpassen". Mijn ideaal zou zijn een ventilatie rooster die ook actief kan draaien om zo meer verse lucht in te brengen.

Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Topicstarter
Sa1 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:23:
Ik realiseer me dat dit een oud topic is, maar heb je hier ooit een goede oplossing voor gevonden.

Wij hebben een inpandige berging met een gesloten buitendeur. We hebben hier een ruimte voor de kids voor gemaakt. Bank, tv, game systemen, helemaal top.

De buitendeur die er in zit is ook volledig gesloten, ook de ramen hebben geen ventilatie roosters. Ik kan hier eenvoudig stroom naar brengen en het is mijn eigen huis, dus mag de deur ook "aanpassen". Mijn ideaal zou zijn een ventilatie rooster die ook actief kan draaien om zo meer verse lucht in te brengen.

Heeft iemand enig idee?
Ik helaas niet, ben ook nog zoekende. Meeste ventilatieroosters zijn gemaakt voor montage boven een ruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Sa1 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 22:23:

Heeft iemand enig idee?
Zou in zo’n ruimte een WTW ventilator door de muur overwegen; zoiets bijv: WTW-Wand
Er zijn nog vele andere fabrikanten, dit is even een voorbeeld wat ik snel kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
-CJ schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:10:
[...]

Ik helaas niet, ben ook nog zoekende. Meeste ventilatieroosters zijn gemaakt voor montage boven een ruit.
https://www.gamma.nl/asso...ilatie/ventilatieroosters

voor in muren, maar die kunnen ook in deuren, keuze zat. Regelbaar, niet regelbaar, metaal, kunststof, alles.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1