Even een disclaimer: ik ben zelf geen Android-gebruiker, ik zit bij het andere kamp en mis wellicht wat essentieële Android kennis.
Desondanks: de zoon van m'n vriendin heeft een telefoon voor z'n 10e verjaardag gekregen, een nieuwe pricewatch: Samsung Galaxy A12 (3GB, 32GB opslag) Zwart.
Het idee is dat 'ie daarmee dan ook zelfstandig alleen thuis kan zijn en via de Chromecast TV kan kijken.
Probleem: vanaf Youtube kan hij niet casten naar de Chromecast. De castknop (drie kwart-cirkelboogjes) is er gewoon niet.
YouTube: How To Fix YouTube Not Showing Cast Icon
...waarbij de oplossing zou zijn: Youtube uninstallen, force-stop, data cleaning en vanuit de play store opnieuw installeren. Helaas, dit maakte geen verschil.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Desondanks: de zoon van m'n vriendin heeft een telefoon voor z'n 10e verjaardag gekregen, een nieuwe pricewatch: Samsung Galaxy A12 (3GB, 32GB opslag) Zwart.
Het idee is dat 'ie daarmee dan ook zelfstandig alleen thuis kan zijn en via de Chromecast TV kan kijken.
Probleem: vanaf Youtube kan hij niet casten naar de Chromecast. De castknop (drie kwart-cirkelboogjes) is er gewoon niet.
- Casten kan wél vanuit Netflix, dan is de castknop er wel. Maar ja, Youtube is wat 'ie wil kijken.
- Vanuit de Google Home app kan er ook verbinding worden gemaakt met de Chromecast, dus screen mirroring werkt ook. Maar, vindt hij wat minder handig werken.
- Ja, de telefoon zit op hetzelfde wifi-netwerk als de Chromecast.
- De Android telefoon van m'n vriendin kan wel gewoon casten (mijn iPhone trouwens ook).
YouTube: How To Fix YouTube Not Showing Cast Icon
...waarbij de oplossing zou zijn: Youtube uninstallen, force-stop, data cleaning en vanuit de play store opnieuw installeren. Helaas, dit maakte geen verschil.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?