Ook ik ben op zoek naar het plaatsen van zonnepanelen. Aangezien ik er niet veel verstand van heb, hoor ik graag eens jullie mening. Ik woon in België en heb geen recht meer op een terugdraaiende teller. Voor de injectie krijg ik ongeveer 1/3e van de kostprijs (12 - 25 cent / kWh) dus volledig vol leggen lijkt mij niet de beste optie . Wel krijg ik een éénmalige premie afhankelijk van het vermogen van de zonnepanelen. Door het plaatsen van de zonnepanlen spring ik van EPC waarde C naar B en krijg ik nog een bijkomende 1000€.
Op dit moment heb ik van 1 bedrijf nog maar een offerte gekregen. Ik heb verschillende bedrijven gecontacteerd maar krijg ofwel geen antwoord of ze kunnen pas binnen 2 maanden afspreken. Binnen 2 weken komt een ander bedrijf nog eens langs.:fill(white):strip_exif()/f/image/PpCQQvYkqyjTfJwhg2QGcY5P.png?f=user_large)
Oriëntatie is ongeveer oost/west (westen ligt net iets meer naar het zuiden)
Dakhelling van 30°
Note: Het boompje in het zuiden is volledig weg, de bomen in het noorden zijn volledig gesnoeid.
Overdag zijn we zelden thuis. Het grootste deel van mijn gebruik is vanaf 17u-23u.
Huawei LUNA2000 - 5 - E0 Batterij 5kWh + CO Power Module + Huawei Smart Power sensor 1ph= 4115€ (incl 6% BTW)
Terug te krijgen premies: 1215€ + 1000€ voor de zonnepanelen en 1088€ voor de batterij
Op dit moment heb ik van 1 bedrijf nog maar een offerte gekregen. Ik heb verschillende bedrijven gecontacteerd maar krijg ofwel geen antwoord of ze kunnen pas binnen 2 maanden afspreken. Binnen 2 weken komt een ander bedrijf nog eens langs.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/PpCQQvYkqyjTfJwhg2QGcY5P.png?f=user_large)
Oriëntatie is ongeveer oost/west (westen ligt net iets meer naar het zuiden)
Dakhelling van 30°
Note: Het boompje in het zuiden is volledig weg, de bomen in het noorden zijn volledig gesnoeid.
Beschikbare (dak)ruimte
ongeveer 2* 17m op 3mSchaduw
Er staat een schouw aan de westkant maar zal voor weinig/geen schaduw zorgenJaarverbruik
2000 kWh. In de toekomst komt hier een airco bij.Overdag zijn we zelden thuis. Het grootste deel van mijn gebruik is vanaf 17u-23u.
Huidige elektriciteitsaansluiting
3-faseBudget en doel
Factuur verlagenWie gaat het project uitvoeren
een firmaBijhouden van data
basicsReeds verkregen offertes
10 * 410 Wp Soluxtec panelen + Huawei SUN2000-4KTL-M1 Batterij en Solar Omvormer = 5452€ (incl 6% BTW). Er zouden 4 panelen op het dak in het oosten komen en 6 op het westen.Huawei LUNA2000 - 5 - E0 Batterij 5kWh + CO Power Module + Huawei Smart Power sensor 1ph= 4115€ (incl 6% BTW)
Terug te krijgen premies: 1215€ + 1000€ voor de zonnepanelen en 1088€ voor de batterij