Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 12:58
Beste,

Situatie:
  1. Ik koop via
    Members only:
    Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
    als Belg Samsung Galaxy buds+ in Aug 2020. 2 Jaar garantie.
  2. Deze gaan defect en werken ineens niet meer na het opladen. Werden intensief gebruikt. Batterij defect?
  3. Ik meld bij de Samsung een garantieclaim aan voor de Samsung Galaxy buds+.
  4. Dynalogic komt daarop de oortjes halen ter herstelling en onderzoek.
  5. Ik krijg van Dynalogic de melding dat hun deze niet mogen herstellen. Omdat het geen "Belgische" Galaxy buds+ zijn, en ik me moet richten tot de verkoper.
  6. Ik moet 37 euro betalen als ik ze terug wens (onderzoekskosten), of ik kan ze door hun laten vernietigen
Mijn vraag:
Ik zou ze graag terug hebben zodat ik het via verkoper kan regelen. Moet ik de kosten betalen als consument?
  • Ik kan toch niet weten dat verkoper niet Belgische oortjes levert in België aan mij geadresseerd? En meld goedgetrouw de garantie zoals gevraagd wordt op de Samsung website.
  • Ik kan toch niet weten dat Dynalogic geen garantieclaims doet van "niet Belgische" oortjes.
  • Samsung is toch een internationaal bedrijf.
  • Bij het registreren van de garantie op de website heb ik het serienummer moeten invoeren. Dan hadden ze mij toch op voorand kunnen weigeren omdat ze het dan ook wisten dat het om een "niet belgisch" product gaat"
Welke rechten heb ik hier als consument. Want vind dit echt wel van de zotte.

Blijkbaar zijn het "Franse" Samsung Galaxy Buds+, Besteld op
Members only:
met
Members only:
levering naar België.

P.S. ik weet niet zeker of dit topic hier hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 13-04-2022 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 17:33
Ik weet niet hoe het werkt in België. Maar in Nederland is het zo, dat je garantie altijd bij de verkoper moet claimen. Edit: Zo te zien werkt het ook zo in België.

https://www.eccbelgie.be/...ele-of-fabrieksgarantie#5

Ofwel je had ze het beste als eerst bij de webshop moeten claimen. Dat geld zal je denk ik als leergeld moeten zien. ( misschien dat je nog wat met de webshop en Samsung zelf kan regelen. )

[ Voor 57% gewijzigd door corporalnl op 11-04-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 12:58
corporalnl schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:25:
Ik weet niet hoe het werkt in België. Maar in Nederland is het zo, dat je garantie altijd bij de verkoper moet claimen.
In Belgie is het ook de verkoper.

Maar dan had Samsung bij het registreren van de serienummer op de site mij toch al kunnen verwittigen dat het niet mogelijk was via hun?

Heb al meerdere herstellingen gedaan via Samsung direct (dynalogic) die niet bij Samsung zelf waren aangekocht. En tot nu toe dus nooit problemen mee gehad, omdat het blijkbaar "Belgische" Samsung telefoons waren.

Zal inderdaad leergeld worden.
Maar ook om tegenwoordig alles van Samsung te kopen via
Members only:
. Zoveel betere service dan bij Samsung zelf!

Ondertussen heb ik dus
Members only:
gecontacteerd en krijg ik 100% nieuwwaarde/aankoopprijs terug als ik ze retour stuur.
Kan ik ze 2e hands in een ongeopende verpakking kopen :) Toch op een of andere manier gratis "hersteld" dan 🤣

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 11-04-2022 15:14 ]

Let op:
Webshop is niet relevant in deze, zet deze dus in MO tags.