Tweakers Hardware Onderzoek aantal aandachtspuntjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:11
plan: Doe mee aan het Tweakers Hardware Onderzoek en maak kans op een tv van ... @WoutF

Ben de vragenlijst aan het invullen en er zijn een paar dingetjes die mij opvallen:
Gaming / Gerelateerd
Men gaat er in 14 vanuit dat je of geen games speelt of een desktop koopt. Maar in mijn geval maak ik gebruik van cloud gaming en heb dus ook geen speciale laptop nodig. Ik heb nu maar het derde antwoord gegeven maar het klopt natuurlijk niet.
Rondom je pc
Typefoutje: 22. Hoe maark jij thuis verbinding met internet?

Dat waren een paar opmerkingen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik mis ook de Apple Silicon opties bij bijvoorbeeld de vragen 8,9 en 10.

Verder vraag ik me af hoe bruikbaar de data over uitgaven is, als je alleen vraagt hoeveel men verwacht het komende jaar uit te geven. Los van in hoeverre de gemiddelde Tweaker dat goed kan voorspellen voor zichzelf, is dat ook een bedrag dat nogal fluctueert voor sommigen (eens in de 5 jaar een nieuwe krachtige laptop in mijn eigen situatie bijvoorbeeld) en dus enigszins afhankelijk is van structurele deelname aan dit onderzoek?

Wellicht is dat specifiek de invalshoek van het onderzoek, maar ik zou zeggen dat het misschien ook wel interessant is om terug te kijken in plaats van enkel vooruit.

Verder zijn er een aantal vragen waar de "niet relevant" optie ontbreekt (e.g. GPU keuze criteria) en een vraag als vraag 20: Op welke manier is jouw gaming-PC verbonden met je thuisnetwerk? Gaat om onduidelijke redenen ineens specifiek om gaming PCs :?

vraag 24: wat wordt er bedoeld met "Gaming design / RGB" :? (ik heb het maar geinterpreteerd als uiterlijk van de monitor / RGB sier verlichting in de behuizing of zo)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Thanks voor de feedback. Typfouten zijn verbeterd en vraagstelling waar mogelijk aangepast. Omdat het een lopende survey is kunnen we de antwoordopties niet wijzigen, maar ik koppel het zeker terug voor de toekomst.

Overigens is geen enkele vraag verplicht, mis je een antwoordoptie dan kun je de vraag dus overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

WoutF schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:58:
Thanks voor de feedback. Typfouten zijn verbeterd en vraagstelling waar mogelijk aangepast. Omdat het een lopende survey is kunnen we de antwoordopties niet wijzigen, maar ik koppel het zeker terug voor de toekomst.
d:)b
Overigens is geen enkele vraag verplicht, mis je een antwoordoptie dan kun je de vraag dus overslaan.
True, maar een aantal vragen hebben wel expliciet een dergelijke "N/A" achtige optie, dus voor de consistentie is het wel zo netjes. Bovendien: uit een "niet op mij van toepassing antwoord" heb je daadwerkelijk iets. Uit een niet ingevulde vraag kan je geen harde conclusies trekken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Orion84 schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:00:
[...]
d:)b

[...]

True, maar een aantal vragen hebben wel expliciet een dergelijke "N/A" achtige optie, dus voor de consistentie is het wel zo netjes. Bovendien: uit een "niet op mij van toepassing antwoord" heb je daadwerkelijk iets. Uit een niet ingevulde vraag kan je geen harde conclusies trekken.
Bij welke vragen mis je hem nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

WoutF schreef op maandag 11 april 2022 @ 15:11:
[...]

Bij welke vragen mis je hem nu?
Ik geloof dat vraag 19 me triggerde, al is een "N/A" optie daar wat lastig in te passen. Dat is sowieso nogal een specifieke vraag, die wellicht handiger zou zijn als die alleen tevoorschijn komt als iemand daadwerkelijk aangeeft een videokaart te (willen) kopen (de formulering lijkt ook haast te hinten naar een voorgaande vraag).

Nu ik de vragen nog eens terug lees kan ik verder geen voorbeelden vinden.

Pagina: 1