Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iriss
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-11-2022
Hallo allemaal!
Ik heb een prangende vraag over hoe het zit met tijdelijke urenuitbreiding en welke invloed dit heeft op mijn hypotheek...

In september 2021 ben ik in dienst getreden bij het bedrijf waar ik nu werk, voor 32 uur. Sinds januari, ben ik tijdelijk 36 uur gaan werken. Hiervoor is een addendum opgesteld. Dit loopt tot in elk geval 31 december 2022. De kans is groot dat deze urenuitbreiding hierna word verlengd. Door deze urenuitbreiding ben ik ook dus maandelijks ook méér gaan verdienen, waardoor ik in theorie een hogere hypotheek kan krijgen.

Alleen - het is tijdelijk. Welke invloed heeft dat op een hypotheek aanvraag? Wordt het bedrag dat ik NU verdien (dus op basis van 36 uur) of het bedrag dat ik in theorie vanaf januari 2023 weer zou gaan verdienen?

Nog wat extra details die wellicht belangrijk zijn:
- ik ben al langer dan 6 maanden in dienst
- ik heb een intentieverklaring

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan diegene deze vraag beantwoorden!

Groetjes,
Iris.

Beste antwoord (via iriss op 11-04-2022 13:05)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je zult voor de hypotheek een werkgeversverklaring van je werkgever moeten opvragen; de getallen in deze verklaring zijn leidend voor je hypotheekaanvraag. Afhankelijk van hoe je werkgever die invult zal het huidige aantal uren dus wel of geen invloed hebben op de hoogte van je hypotheek.

In principe staat daarop je bruto jaarsalaris vermeld exclusief overwerk; overwerk komt dan onder een ander kopje terug.

[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 11-04-2022 11:34 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je zult voor de hypotheek een werkgeversverklaring van je werkgever moeten opvragen; de getallen in deze verklaring zijn leidend voor je hypotheekaanvraag. Afhankelijk van hoe je werkgever die invult zal het huidige aantal uren dus wel of geen invloed hebben op de hoogte van je hypotheek.

In principe staat daarop je bruto jaarsalaris vermeld exclusief overwerk; overwerk komt dan onder een ander kopje terug.

[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 11-04-2022 11:34 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Volgens mij ligt het eraan wat er op je werkgeversverklaring komt te staan. Als je werkgever de intentie uitspreekt om dit te verlengen en dit op de verklaring staat, gaat de hypotheekverstrekker hiermee akkoord (zonder dat hier voorwaarden voor de werkgever aan verbonden zijn).

Tenminste, zo gaat het met een tijdelijk contract, en ik vermoed dus ook wel met een wijziging in uren. Als je werkgever dit niet op papier wil zetten dan zal de hypotheekverstrekker de toetsing uitvoeren met 32 uur.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iriss
Bedankt!

Ik zal inderdaad een nieuwe werkgeversverklaring moeten aanvragen nu deze urenuitbreiding van toepassing is. Zodra dit er contractueel ook helemaal doorheen is, kan ik dat pas doen. Ik ben benieuwd.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vergeet niet dat je doorgaans ook een salarisstrook moet aanleveren, als die niet overeenkomt met de werkgeversverklaring dan zal daar naar gevraagd worden. Dus ook op je salarisstrook moet het niet als tijdelijke uren of overwerk beschreven staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iriss
Tsurany schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:03:
Vergeet niet dat je doorgaans ook een salarisstrook moet aanleveren, als die niet overeenkomt met de werkgeversverklaring dan zal daar naar gevraagd worden. Dus ook op je salarisstrook moet het niet als tijdelijke uren of overwerk beschreven staan.
Op mijn salarisstrook staat het gewoon aangegeven als 36 uur :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-06 20:15
Ik zit nu ook in een hypotheek aanvraag traject, maar ik heb geen werkgevers verklaring hoeven aan te leveren.

Alleen een loonstrook en mijn UWV Verzekeringsbericht (werkverleden), en aan de hand hiervan wordt alles berekend wat ik kan lenen..
Zal misschien per hypotheekverstrekker anders zijn, ik heb mijn huidige aanvraag bij Venn Hypotheken lopen.

https://www.nhg.nl/het-kr...omensbepaling-loondienst/

In mijn geval werd de maximale hypotheek een stuk hoger dan wanneer ik het liet baseren op mijn werkgevers verklaring.

Niet dat ik het nodig had, maar geeft misschien net wat meer ruimte/speling bij een aanvraag.

[ Voor 29% gewijzigd door verstappen33 op 13-04-2022 11:37 ]

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iriss
verstappen33 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:18:
Ik zit nu ook in een hypotheek aanvraag traject, maar ik heb geen werkgevers verklaring hoeven aan te leveren.

Alleen een loonstrook en mijn UWV Verzekeringsbericht (werkverleden), en aan de hand hiervan wordt alles berekend wat ik kan lenen..
Zal misschien per hypotheekverstrekker anders zijn, ik heb mijn huidige aanvraag bij Venn Hypotheken lopen.

https://www.nhg.nl/het-kr...omensbepaling-loondienst/

In mijn geval werd de maximale hypotheek een stuk hoger dan wanneer ik het liet baseren op mijn werkgevers verklaring.

Niet dat ik het nodig had, maar geeft misschien net wat meer ruimte/speling bij een aanvraag.
Dank voor je reactie nog! (beetje afwezig geweest door vakantie dus zie het nu pas:)) Ik neem dit zeker mee in ons proces :)
Pagina: 1