Verschil in moderatie per forum

Pagina: 1
Acties:
  • 1.112 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:46
Hallo,

N.a.v. een advies van een modje om mijn beklag te doen hier mijn "betoog".

Mijn rapportage aanvraag voor "De oorlog in Oekraine" staat nog steeds open, dat zou normaal niet zoveel uitmaken en ik zou denken dat dat jullie het druk hebben. Maar tegelijkertijd wordt ik 2 maal aangesproken op een post van mij in een ander forum op zondagavond.

Eerst werd ik gemodereerd omdat de post niet op zijn plek zou zijn terwijl ik net een toch wel schokkend beeld had gezien waar ik het op een plek heb geuit waar ik me veilig voelde. Hier heb ik op gereageerd en vervolgens (terecht maar ik was het niet eens met de eerste moderatie) werd ik erop gewezen dat mijn post op een t.a.v. de moderatie op een ander plek hoorde en dat ik het forum waar ik de beelden had gezien had moeten rapporteren, ik had al een rapportage ingediend t.a.v. dat forum, nou dat staat nog steeds open en is niet gezien duur jullie.
Mijn rapportage van "De oorlog in Oekraine" heeft niks met het beeld te maken wat ik heb gezien maar zoals het nu ervoor staat had het niks uitgemaakt dat ik dat beeld had gerapporteerd want er wordt toch niet gemodereerd in dat forum, mij in een ander forum aanpakken verdiende blijkbaar meer aandacht ga ik haast denken.

Waarom bij het ene forum wel reageren en het andere niet, vriendjes politiek of wat? Ik heb geen idee maar het voelt niet fijn, zeker niet gezien het beeld wat nu nog op mijn netvlies staat.

Edit: Des te langer ik erover nadenk vraag ik mij eigenlijk ook nog eens af waarom mijn post gemodereerd is geworden, vergelijkbare ervaringen in dat forum worden wel getolereerd. Ik hou er een behoorlijk vieze nasmaak van over.

[ Voor 12% gewijzigd door ratzz op 11-04-2022 10:22 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik ben er inmiddels aan toe gekomen om door de openstaande topic reports te gaan. Dat je in andere fora's wel ingrepen hebt gehad dat kan, ieder forum heeft zijn eigen moderatoren. Die staan ook vernoemd links bovenaan de pagina.

En we zijn allemaal vrijwilligers, het kan dus voorkomen dat er in het ene forum sneller wordt gemodereerd dan de ander. Het ligt er maar net aan wie er tijd heeft, in de regel proberen we het zo snel mogelijk op te pakken.

Als je het uiteindelijk niet eens bent met een moderatie, mag je altijd contact opnemen met de betreffende moderator en als je er met hem of haar niet uitkomt, dan is er nog de admin van het betreffende forum.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

Hoi Ratzz,

Ik zou me geen zorgen maken dat ze het op je gemunt hebben of enigszins aan het "sjoemelen/selectief modden" zijn.

Het poesjes topic is echt een hele andere wereld dan het Oekraine topic. Zoals ik het zie zijn daar inderdaad ook hele andere mensen moddereter. Het is denk ik eerdere een toevalligheid dat je PoesjesPosts wel al gemod zijn en je rapportage niet.

Ik zeg wellicht hetzelfde als Tweakdude, maar vind het vervelend dat je een nare smaak hebt. Dat hoeft echt niet....

Overigens snap ik het wel gezien de tijdlijn, maar dat moet echt toevallig zo gelopen zijn.

Ik vermoed ook dat modjes op zondagavond liever naar poesjes dan oorlog kijken, dus mogelijk dat daarom die posts op zondagavond wel zijn gemod en de andere niet.

Ratzz, we love you! Geen zorgen :D

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:46
World Citizen schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:45:
...

Ratzz, we love you! Geen zorgen :D
Nah vooruit, bedankt voor de fijne en duidelijke respons!

[ Voor 3% gewijzigd door ratzz op 11-04-2022 11:08 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

tweakduke schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:35:

Als je het uiteindelijk niet eens bent met een moderatie, mag je altijd contact opnemen met de betreffende moderator en als je er met hem of haar niet uitkomt, dan is er nog de admin van het betreffende forum.
Ik reageer even op deze omdat dat de eerste is die ik vind via de search.

Dit lees ik met enige regelmaat. Ik refereerde er vorige maand al aan in een ander topic. Simpel gezegd: in de praktijk heeft dit geen enkel nut. Uitleg komt er niet, hoor en wederhoor komt er niet, reflectie volgt niet. Het zijn meestal (je kunt het in mijn DM's zien) eenregelige antwoorden waar de tegenzin vanaf druipt.

Ik heb het idee, ook gezien de doorlooptijd van Topic Reports, dat er een flink gebrek aan moderatiecapaciteit is en dat dat meespeelt in de beschikbaarheid van moderators voor bijvoorbeeld een DM over een ingreep.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit topic is twee jaar oud. Het is niet echt zinvol om een post in een ander topic nog eens in een oud topic te herhalen, dat andere topic is niet voor niets gesloten.

Deze gaat dus ook dicht. Als je een klacht hebt over een moderator na een DM wisseling kun je terecht bij diens admin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.