Ik heb deze receiver/versterker al een paar jaartjes in bezit. Sinds een aantal maanden krijg ik de melding "protector", na het aanzetten van de receiver als deze een nachtje uit is geweest. Ik kan er vervolgens niets mee. Enkel uitzetten, even wachten, weer aanzetten, opnieuw springt hij in "protector" mode en dan na de 3e keer aanzetten blijft de protector mode uit.
Online lees ik over dit onderwerp het volgende:
Het volgende is op de receiver aangesloten:The Sony receiver protector error is designed to protect against a short circuit or power surge. With the Sony receiver in protect mode, external speakers will not function properly and a thorough assessment of the issue is required to remove the protection while preventing damage to the speakers
- Een optische audio kabel van de pc naar de receiver
- Audio kabels aangesloten op enkel de front speaker uitgang naar de luidsprekers, Mivoc SB-210.
Wat heb ik reeds gedaan:
- Audio kabel ontkoppelen van de receiver
- Luidspreker kabels checken of deze nog goed aangesloten waren op zowel receiver als de speakers
- Luidspreker kabels ontkoppelen van de receiver
- Kabels opnieuw aangesloten
Niets van bovenstaand verhindert de "protector" melding. Het vreemde is ook dat na 3x aan/uit zetten de receiver verder goed werkt en ook zonder problemen de luidsprekers goed kan aansturen. Ik hoor geen vervormingen, ook niet op hogere volumes. Ik vermoed zelf dat de luidsprekers niet de oorzaak zijn.
Maar ik ben geen audiofiel, misschien dat iemand hier weet wat allicht het probleem kan zijn. Zelf denk ik een probleem in de receiver zelf. Als dat het geval is, waar zou je nog een 20 jaar oude receiver kunnen laten repareren en is het de moeite nog wel waard? Persoonlijk vind ik het een fijne receiver, vooral omdat deze fors vermogen kan leveren aan de luidsprekers en ts houdt wel van een goed stukje hardcore muziek.