externe HD of SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebutterflyx2
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-01 18:59
Ik ben regelmatig op de baan met een laptop waarbij ik apparatuur moet uitlezen. Dit gebeurt op de SSD van de laptop. Maar ik zou hiervan graag een (tijdelijke) backup maken op een externe HD of SSD. Tijdelijk tot de gegevens overgezet zijn om de "echte" backup of server.

Nu heb ik de keuze tussen:
externe HD (2.5inch formaat) = goedkopere prijs per opslaghoeveelheid
externe SSD = ik veronderstel robuster dan een HD. Is normaal ook kleiner in formaat dan een HD.

Die externe HD/SSD zal in de laptoptas zitten en dus overal meegaan. Maar het is niet zo dat die zal "misbruikt" worden. Het liefst zou ik voor een externe HD gaan gezien die goedkoper is voor een grotere hoeveelheid data.

Maar is het erg dat een externe HD altijd in de laptoptas zit en dus niet altijd mooi plat op bvb bureau ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als de prijs per GB te doen is, dan sowieso een SSD. Ook minder gevoelig voor schokken en stoten.

Hier al jaren alleen nog backups op SSD's. Even een backup maken is tegenover een HDD zo belachelijk veel sneller. Ik wil nooit meer terug naar HDD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Doe alsjeblieft een externe SSD. Die dingen zijn een stukje compacter te krijgen dan een externe HDD. Daar komt nog bij dat een HDD maar een goede tik hoeft te krijgen en die is uitgeschakeld, kaduuk. Dat heb je met een SSD niet.

Bovendien is een SSD iets zuiniger dan een HDD, wat je weer net die laatste 5 minuten op een acculading kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:16

DarkSide

theres no place like ::1

Hoeveel data gaat het om
Ik heb een T5 1TB SSD.

Super compact, en neemt dus weinig ruimte in beslag.
Genoeg ruimte voor "veel" data voor mij.
Kan ik gewoon in de tas "gooien"

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:58
Alleen als een SSD kapot gaat,dan kan je er niks meer mee.
Een HDD kan je eventueel nog wel data vanaf halen, door een speciaal bedrijf bv.

Weet niet hoe belangrijk de data is natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Wat ik mis aan dit gestarte topic:
- gewenste volume in Gb,
- welke USB versie, 2.0 of 3.0 of hoger? eSATA een optie?
- het beschikbare buget.

Zonder deze info is ieder antwoord compleet nutteloos 😉

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:56

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebutterflyx2
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-01 18:59
Om te antwoorden op enkele vragen:
-volume: 2TB moet ruim voldoende zijn denk ik (1TB zou ook moeten kunnen waarschijnlijk)
-USB 3.0 aansluiting (of 3.1?) --> zo'n blauwe USB poort
-budget : laat ons zeggen max 150€ (maar dat is dan misschien weinig voor een 2TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
eventueel een SSD (sata / nvme) in een enclosure steken?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wordt je per uur betaald of heb je een maandloon? Indien per uur, lekker een trage HDD pakken en koffie drinken.
Kun je slecht tegen wachten, koop een 1TB M2 SDD met USB3 behuizing.
Ik zou zelf nooit maar dan ook nooit meet naar een externe HDD terug willen. Enige waar ik die in gebruik heb is de nas, maar daar boeit snelheid niet zo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1