Studio monitor muziek instrumenten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 08:50

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Hallo,

Onze twee kinderen willen graag samen muziek maken. De een speelt op een drumstel, de ander elektrische gitaar. Ze willen graag mee spelen met nummers via Spotify.

Wat is mijn wens:
Beide met een koptelefoon op moeten muziek kunnen horen. Eventueel individueel de volume kunnen regelen. Daarnaast moet gitaar ook via koptelefoon binnen komen. Ik wil voor ons als ouders ook een monitor erbij, zodat wij zonder headset kunnen mee luisteren.

Ik ben op zich technisch, maar op dit gebied nog geen kaas gegeten, dus ontvang graag advies. Budget graag klein, kan later altijd nog investeren in duurder spul. Eerst maar kijken of het ze bevalt

Bedankt

It's me Mario

Beste antwoord (via mmniet op 11-04-2022 10:20)

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mmniet schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:14:
[...]

Geen digitaal drumstel inderdaad, punt is dat de drummer de muziek niet hoort, dat speelt een grote rol. Hij moet goed leren goed op ritme te zitten. Gitaar hoort door druk muziek ook niet, maar moet zichzelf ook horen
Ik denk dat je dan het volgende zou kunnen overwegen. Je neemt een mengtafeltje met bluetooth, om Spotify op af te spelen. Bijvoorbeeld zoiets: https://www.bax-shop.nl/a...s-mixer-met-usb-interface

Beide kids spelen met hoofdtelefoon op om de muziek goed te horen. Deze mengtafel (en vrijwel alle) hebben maar één hoofdtelefoonaansluiting. Dat is ook prima, want beide kids willen hun eigen mix kunnen bepalen. De ene wil zichzelf heel hard horen en de muziek en een beetje van de ander. De ander wil zichzelf harder horen. Het mengtafeltje van hierboven heeft naast mixmogelijkheden ook een FX send. Deze zou je naar een apart hoofdtelefoonversterkertje kunnen sturen, zodat een van de kids via de FX send zijn mix kan maken. Bijv. naar zoiets: https://www.bax-shop.nl/h...-hoofdtelefoon-versterker

Dan heb je nog een setje monitorspeakers voor jullie zelf nodig (maar ik betwijfel of je dat nodig hebt, want drummer maakt waarschijnlijk zoveel geluid dat je dat nooit kan overtreffen). En een stuk of twee microfoons om de drums ook in de mixer te krijgen. Wat kabels erbij (de gitaar gaat via een versterker met uitgang?).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03

BCC

Een mixer / mengtafeltje

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Dat denk ik ook, maar wat...

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Houd het compact. Ik denk dat je met een Focusrite Scarlett 4i4 of desnoods een 8i6 al wel klaar bent. Het ding werkt als een USB-geluidskaart en kan dus alles afspelen vanaf je computer. Daarnaast heb je monitor en koptelefoonaansluitingen genoeg. Mixen kan met de software die er bij zit. Maar ja, wat moet er gemixt worden? Volume van Spotify doe je in Spotify, geluid van de gitaar doe je met de gitaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Ik zoek iets zonder computer/laptop. Spotify gaat via telefoon

It's me Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk eens naar behringer xenyx mengpaneeltjes. Best wel bang for the buck en ook goed op marktplaats te vinden.

Monitors: setje krk?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Behringer of ander merk mixertje dat ook bluetooth ondersteunt. Kan je Spotify spelen en kunnen de kids lekker meespelen. Bij drumstel en hoofdtelefoon denk ik aan een elektrisch drumstel? Klopt dat? Anders heeft het allemaal niet zoveel zin natuurlijk.

Monitorspeakertjes heb je al voor een heel redelijke prijs. De genoemde KRK monitoren hierboven zijn misschien wat enthousiast.

Ik weet niet precies wat je wilt uitgeven, maar dit zou al een mooi begin zijn: https://www.bax-shop.nl/a...ence-monitorset-en-kabels

Je hebt ook nog wat kabels nodig om de instrumenten aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
wolly_a schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:57:
Behringer of ander merk mixertje dat ook bluetooth ondersteunt. Kan je Spotify spelen en kunnen de kids lekker meespelen. Bij drumstel en hoofdtelefoon denk ik aan een elektrisch drumstel? Klopt dat? Anders heeft het allemaal niet zoveel zin natuurlijk.

Monitorspeakertjes heb je al voor een heel redelijke prijs. De genoemde KRK monitoren hierboven zijn misschien wat enthousiast.

Ik weet niet precies wat je wilt uitgeven, maar dit zou al een mooi begin zijn: https://www.bax-shop.nl/a...ence-monitorset-en-kabels

Je hebt ook nog wat kabels nodig om de instrumenten aan te sluiten.
Geen digitaal drumstel inderdaad, punt is dat de drummer de muziek niet hoort, dat speelt een grote rol. Hij moet goed leren goed op ritme te zitten. Gitaar hoort door druk muziek ook niet, maar moet zichzelf ook horen

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mmniet schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:52:
Ik zoek iets zonder computer/laptop. Spotify gaat via telefoon
Voor die Focusrite dingen heb je ook geen computer nodig:
YouTube: How to Connect Focusrite Interfaces and MIDI Devices to iPads and iP...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
mmniet schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:14:
[...]

Ik denk dat je dan het volgende zou kunnen overwegen. Je neemt een mengtafeltje met bluetooth, om Spotify op af te spelen. Bijvoorbeeld zoiets: https://www.bax-shop.nl/a...s-mixer-met-usb-interface

Beide kids spelen met hoofdtelefoon op om de muziek goed te horen. Deze mengtafel (en vrijwel alle) hebben maar één hoofdtelefoonaansluiting. Dat is ook prima, want beide kids willen hun eigen mix kunnen bepalen. De ene wil zichzelf heel hard horen en de muziek en een beetje van de ander. De ander wil zichzelf harder horen. Het mengtafeltje van hierboven heeft naast mixmogelijkheden ook een FX send. Deze zou je naar een apart hoofdtelefoonversterkertje kunnen sturen, zodat een van de kids via de FX send zijn mix kan maken. Bijv. naar zoiets: https://www.bax-shop.nl/h...-hoofdtelefoon-versterker

Dan heb je nog een setje monitorspeakers voor jullie zelf nodig (maar ik betwijfel of je dat nodig hebt, want drummer maakt waarschijnlijk zoveel geluid dat je dat nooit kan overtreffen). En een stuk of twee microfoons om de drums ook in de mixer te krijgen. Wat kabels erbij (de gitaar gaat via een versterker met uitgang?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
wolly_a schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:02:
Die is wel aardig betaalbaar en met bluetooth lijkt me handig. ik neem aan dat je ook de headphones uitgang van de telefoon kan aansluiten.
dus je hebt een output (fx send) en die kan je dan splitsen naar meerdere hoofdtelefoon versterkers? Elke muzikant heeft dan een eigen mini versterker waar hij het volume en dergelijke kan regelen voor zijn headset?
Ja, dat is meer voor het punt dat je anders de elektrische gitaar niet versterkt hoort, die drums geloof ik inderdaad wel :). Ik heb nu een simpele gitaarversterker staan, die kan ik natuurlijk ook aansluiten via een hoofdtelefoon versterker volgens hetzelfde principe lijkt me.

It's me Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
@mmniet Als je je hoofdtelefoonaansluiting van je telefoon wil aansluiten, zijn er ook nog wel goedkopere mixertjes. Die hebben dan geen bluetooth. Bijvoorbeeld deze: https://www.bax-shop.nl/a...x-1202-pa-en-studio-mixer

Dit soort mengtafeltjes hebben maar één FX send. Grotere (=duurder) hebben twee of meerdere FX sends (aux). Met het FX knopje op ieder kanaal bepaal je hoeveel je van dat kanaal naar de FX send uitgang stuurt. Als je die uitgang naar een hoofdtelefoonversterker laat gaan, heb je alle mogelijkheden voor de ene muzikant. De mixmogelijkheden van de mengtafel zelf gebruik je vervolgens voor de andere muzikant.

Denk er wel aan dat het niet fijn drumt met een hoofdtelefoon op als je jezelf niet/slecht hoort spelen. Je zult dus ook iets van een microfoon (of twee) bij de drums moeten zetten om. Als je een hoofdtelefoon op de gitaarversterker kan aansluiten, dan kan die aansluiting ook op de mixer. Dat zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 17:46
Hier had je vroeger de JamHub voor, zie ze nu niet meer in de winkels maar staan nog wel is op marktplaats.

Voordeel is dat iedereen een ander mix heeft die aangepast kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
vanuit diverse shops heb ik eenzelfde advies gekregen, dus mixertje met een koptelefoon versterker waar dus alles mee kan. bedankt voor het meedenken.

It's me Mario

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Ed Vertijsment schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:19:
Hier had je vroeger de JamHub voor, zie ze nu niet meer in de winkels maar staan nog wel is op marktplaats.

Voordeel is dat iedereen een ander mix heeft die aangepast kan worden.
heb een bedroom versie via marktplaats gekocht voor 125 euro, eens kijken wat dit voor moois brengt :).

It's me Mario

Pagina: 1