Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb verschillende offertes opgevraagd van SolarNRG collectief zonnepanelen inkoop via VEH, Innodura, Zonneplan, BeSolar en ODV zonnepanelen.
Uiteindelijk is SolarNRG van alle bedrijven het goedkoopst. Bij SolarNRG heb ik verschillende offertes laten maken met verschillende configuraties, zie tabel hieronder:
Ik heb een 3x25A aansluiting, weinig tot geen schaduw (behalve een ventilatiepijpje), gelegen op het zuid-westen.
1) Is VSUN gelijkwaardig aan JA Solar? Bij gesprekken met andere concurrerende bedrijven (die vragen naar de beste offerte die ik had gekregen) gaven zij toch aan dat ik voor JA Solar moet kiezen tussen deze 2 merken.
2) Ik heb geen tot weinig schaduw op mijn dak op het zuidwesten (zie hieronder voor de opstellingen). Alleen aanbod 1 heeft APS Micro Omvormers, de overige systemen bestaan uit Growatt. Ik geloof dat micro omvormers alleen nodig is bij veel schaduw en dat je dan per paneel kan regelen of heb ik het mis? Maar aangezien alle aanbiedingen serieel zijn geschakeld, weet ik niet waar APS voor nodig is. Is het in mijn situatie nodig om voor APS Micro Omvormers te kiezen?
3) Ik zie bij de systemen met Growatt installaties 2 types staan: aanbod 3 heeft Growatt 3000 TL-X en aanbod 2&4 hebben Growatt MOD 4000 TL3-X. Is dit vanwege de totale Wp dat een systeem kan hebben?
4) Aanbod 3 heeft maar 9 panelen, die voldoet aan mijn stroomverbruik op dit moment. Om mijn dak vol te leggen, heb ik offertes laten maken met maximale panelen. Er passen dus maximaal 11 panelen op van zowel VSUN als JA Solar. Kunnen jullie mij een advies geven voor welk aanbod ik moet kiezen?
Uiteindelijk is SolarNRG van alle bedrijven het goedkoopst. Bij SolarNRG heb ik verschillende offertes laten maken met verschillende configuraties, zie tabel hieronder:
Ik heb een 3x25A aansluiting, weinig tot geen schaduw (behalve een ventilatiepijpje), gelegen op het zuid-westen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
1) Is VSUN gelijkwaardig aan JA Solar? Bij gesprekken met andere concurrerende bedrijven (die vragen naar de beste offerte die ik had gekregen) gaven zij toch aan dat ik voor JA Solar moet kiezen tussen deze 2 merken.
2) Ik heb geen tot weinig schaduw op mijn dak op het zuidwesten (zie hieronder voor de opstellingen). Alleen aanbod 1 heeft APS Micro Omvormers, de overige systemen bestaan uit Growatt. Ik geloof dat micro omvormers alleen nodig is bij veel schaduw en dat je dan per paneel kan regelen of heb ik het mis? Maar aangezien alle aanbiedingen serieel zijn geschakeld, weet ik niet waar APS voor nodig is. Is het in mijn situatie nodig om voor APS Micro Omvormers te kiezen?
Aanbod 1 & 2![]() | Aanbod 3![]() | Aanbod 4![]() |
3) Ik zie bij de systemen met Growatt installaties 2 types staan: aanbod 3 heeft Growatt 3000 TL-X en aanbod 2&4 hebben Growatt MOD 4000 TL3-X. Is dit vanwege de totale Wp dat een systeem kan hebben?
4) Aanbod 3 heeft maar 9 panelen, die voldoet aan mijn stroomverbruik op dit moment. Om mijn dak vol te leggen, heb ik offertes laten maken met maximale panelen. Er passen dus maximaal 11 panelen op van zowel VSUN als JA Solar. Kunnen jullie mij een advies geven voor welk aanbod ik moet kiezen?
:strip_exif()/f/image/S2QUPrBn03PD3hVgzfTWnLAw.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pNTNG46VbJVOcZI1bkEjwXn1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ta1HfXtVNL4MctnWK8ee0Xgd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BurlCBKhU0iqUaqLziypA9AH.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EPHIwpTAFl3BHrVBvr1hZPpq.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/KedJYAKFclVRQjBqFyRcmgUg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LSp03f1Eei3mQ1HU2OYTsdKf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GNxHaxQl3vUoTNlt7GnTwpvA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lIU6hBJvxBmB4o31DVls4Rpp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dpwIHkoh8avjzBxfNLtctSL1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zG3AiFGdSOMOOIGHMOifXjLq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z6831H0RXTqDWM4KqQAeRMZP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iKu1rA9122pK1Hb10NeasuqQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IzPNsi5wbiePdxLKblNexPk2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/d5YBwWBmfzWZZ6oWoCyEc7aZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/77daoLeIFBtrVU24mrvRafmf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FnwY4n11y7bdBgAkbMN7FNsk.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dm7Qpc0DAOjpbfK8TetOygFo.jpg?f=fotoalbum_large)