Wat is een reëel bod op een nieuwe auto bij de dealer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorJC
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20-11-2024
Wat is een reëel bod op een nieuwe auto van rond de 56.000 bij de dealer?
De auto, het nieuwe type van Nissan, komt in de zomer in de showroom en als die er is wil ik nu al vast weten wat ik voor korting kan/mag verwachten.
Wat is dan reëel?
Snap dat dit niet makkelijk is want niemand weet of er veel vraag zal zijn.
Ik ga denk ik niets inruilen.
Wellicht zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

De Ariya of de Xtrail?

In de huidige markt, voor een nieuw gewild type:

0 korting

[ Voor 17% gewijzigd door bombadil op 10-04-2022 13:53 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:00

BCC

Aangezien de meeste auto’s van < 1 jaar oud nu meer kosten dan een nieuwe , verwacht ik 0.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Als je hoopt een voorraad auto te kopen reken dan inderdaad op heel weinig. Indien je er eentje gaat bestellen moet er vast wel wat korting te bedingen zijn.
Het percentage zou ik je niet kunnen vertellen dit verschilt per merk en per type.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:05
0 euro korting + levertijd vanaf 3 maanden tot meer dan een jaar. Leuker kunnen we het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:51
De beste optie is als je korting wil in het begin van het jaar kijken of er een demo auto is die naar wens is en op kenteken gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 20:02
Als je een auto inruilt kan je daar misschien nog een beetje een competitief bod voor krijgen.

Je zou nog kunnen proberen een accessoire te regelen om de pijn van het grote aankoopbedrag te verzachten, maar dat is moet maar net iets zijn wat voor de verkoper makkelijk te regelen is (vloermatten, bagagenet, dat soort dingetjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel Butler
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 22:33
Op de auto? 0 Euro. Niet alleen zijn nieuwe auto's momenteel slecht te leveren, op een auto zit voor de dealer weinig marge. Met inruil en accessoires is meestal wel wat te regelen. (hogere marge dealer.) Denk aan dingen als andere velgen, trekhaak (indien niet standaard meegeleverd), fietsdrager etc. Eigenlijk alles wat niet af-fabriek wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorJC
Dank voor de reacties.
Klinkt niet hoopvol allemaal.
Het gaat idd om de Nissan Ariya.
Als ik offertes opvraag met inruil van mijn huidige auto zitten er grote prijsverschillen tussen de diversen dealers voor mijn huidige auto.
Las ergens dat als je een hoge inruilprijs krijgt er niets met korting meer valt te regelen.
Het is dus het één of het ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 17:00

BCC

Vriend van me heeft net een nieuwe auto gekocht en de dealer vraagt nu of de auto nog een maand in de showroom mag blijven staan omdat hij anders een lege showroom heeft 🙈

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
BCC schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:15:
Vriend van me heeft net een nieuwe auto gekocht en de dealer vraagt nu of de auto nog een maand in de showroom mag blijven staan omdat hij anders een lege showroom heeft 🙈
en die vriend van je antwoordde: "tuurlijk; maar dan koop ik dus over een maand een demo-auto. Haal maar 10% van de prijs af...."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:33
8-12% normaliter. Zet gewoon 10% in en doe alsof je niks van de situatie af weet. Er bestaat de kans dat volgend jaar de auto weer 3-4% duurder wordt door inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07 19:47
Met de huidige vraag, tekorten en oplopende levertijden verwacht ik niet dat er veel korting valt te halen, zeker niet bij een nieuw model die ook nog eens een EV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22:57
Klein half jaartje geleden 3% korting gekregen op de nieuwprijs excl. Btw en bpm. (Compacte suv in het wat hogere segment). Daarnaast leuke korting op accessoires (trekhaak, velgenset met winterbanden etc.) Wel 'eigen' dealer, vorige auto daar ook gekocht en weer ingeruild.

Was duidelijk minder onderhandelingsruimte dan 'vroegâh'.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoepla33 op 12-04-2022 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

CorJC schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:04:
Dank voor de reacties.
Las ergens dat als je een hoge inruilprijs krijgt er niets met korting meer valt te regelen.
Het is dus het één of het ander.
Inruil of korting of een combinatie maakt natuurlijk niets uit. Het gaat om wat je onder de streep moet bijbetalen.

In jouw geval kan je eventueel kijken of de Renault eTech Megane toevallig goedkoper uitvalt. Is dezelfde technische basis

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44

FreakNL

Well do ya punk?

Hogere inruil of hogere korting is inderdaad broekzak vestzak. Psychologisch is het voor een dealer wel het beste om en/en te doen maar een slimme koper prikt daar doorheen.

Ik kon ergens 10k voor mijn inruil krijgen maar moest dan wel 18k bijlappen voor de beoogde auto. Ergens anders kreeg ik een schamele 7k als inruil maar ik hoefde “maar” 17k bij te lappen voor dezelfde uitvoering beoogde auto…. Tja…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 22:21
Als je huidige auto al wat ouder is kan zelf verkopen lucratiever zijn dan inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb in september besteld (wel Cupra), toen er al een hoop problemen waren met chips, en heb 11,5% korting bedongen.

Bij m'n Nissan X-trail in 2018 was de korting 14%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorJC
@OneLeggedIdiot

Was deze korting met of zonder inruil bij de Cupra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneLeggedIdiot
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-04-2024
CorJC schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:52:
@OneLeggedIdiot

Was deze korting met of zonder inruil bij de Cupra?
Zonder. Particulier kunnen we er meer voor krijgen. De inruiler is een Corsa van 2015 met amper 45.000km op de teller. Particulier zitten we aan biedingen tussen de 3500 en 5000 euro terwijl de dealer blijft steken op 3250€ vanwege krasjes hier en daar.
Pagina: 1