Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-07-2024
Beste,

10 jaar oude laptop aan vervanging toe. Zelf al door price watch gegaan maar er is veel aanbod:). Laptop voor lange termijn.

Wat ga je met je laptop doen?
Office werk, foto en video bewerking in toekomst wellicht beginnend gamen

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja maar scherm moet niet niet te klein zijn, 15,6 inch heeft voorkeur en een goeie accu duur en niet te zwaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Asus of Lenovo komen goed uit de testen

Twee laptops op het oog uit de price watch:

Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L5009DMH) a 999 euro. Hier lees ik wel in de review op bol.com dat beeld kwaliteit toch wat tegen valt, back light bleeding...al zijn dit niet heel veel reviews..

ASUS VivoBook Pro 15 OLED M3500QC-L1079W nu afgeprijsd van 1199 naar 899 megekko

Ik neig naar de Asus vanwege oled scherm (oled tv bevalt ook goed :), maar dit kan op laptop anders zijn en specs lijken me daarnaast niet onaardig en daarnaast is de review ook niet slecht:

https://www.ultrabookrevi...book-pro-15-m3500-review/

Lenovo heeft iets meer werk geheugen en iets sterkere chip als ik het goed zie, maar beeld geeft twijfels, dus ja..

Graag jullie input/advies of ik in de goede richting zit met deze laptops?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 22:56
Ik moet zeggen dat die Lenovo wel echt heel scherp is qua prijs... dit ding koste eerst 1449,=

Je krijgt wel meer waar voor je geld. Als ik de klantreviews lees op coolblue en hier op tweakers vind bijna iedereen het een heel mooi scherm. Als je het gaat meten zal dat OLED scherm vast wel beter zijn maar OLED is maar weer de vraag hoe dat er na 3 jaar uitziet.

Wat ik ook zie op de site van lenovo (https://psref.lenovo.com/...5_Pro_16ACH6?M=82L5009DMH) dat er 2 jaar premium care on site garantie op zit. Dat is toch ook wel fijn als er iets mis mee is. Normaal ben je je laptop dan week of 2 kwijt. 32GB Geheugen is toch ook wel lekker.

Moeilijke keuze maar als ik de specs en de garantie afweeg tegen het scherm dan zou ik denk ik toch voor de Lenovo gaan. Het is niet dat het een slecht scherm is. De aanmerkingen zijn vooral op de calibratie maar die is out of the box bij de meeste laptops niet echt in orde in deze klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
Bedankt voor je reactie, inderdaad bij nader inzien is Lenovo een betere optie, ander voordeel is ook
dat scherm mat is tegenover Asus welke een glanzend scherm heeft, helaas is Lenovo laptop helaas weer in prijs verhoogd..☹️, dus dat wordt nog even wachten of toch voor de Asus gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
ASUS ZenBook Pro 15 OLED UM535QE-KY255W

Nu kom ik wel nog deze aanbieding tegen, is de zenbook dan beter dan de vivobook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 16:38
Toevallig de Asus Vivo probook gister geïnstalleerd voor een familielid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet hard verwacht dat het OLED scherm zulke mooie kleuren had. Wat een verschil met een traditioneel IPS paneel. De kleuren zijn haarscherp en erg helder.

Verder is de laptop stil en van prima bouwkwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinodepino
Top, net ASUS ZenBook Pro 15 OLED UM535QE-KY255W besteld, ben eens benieuwd 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semtevruchte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-06 23:15
En? Hoe bevalt die? Ik zit ook erg te twijfelen tussen de Lenovo Ideapad 5 Pro en de Asus Zenbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinodepino
Bevalt tot nu toe prima 😁, mooi scherm glanst wel even buiten in de zon getest, maar valt goed mee te werken, met helderheid scherm zelfs op 50% zie je al voldoende. Snel en stevige bouw kwaliteit, kortom nog geen spijt van de aankoop 😎. Ondertussen al een keus gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semtevruchte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-06 23:15
Martinodepino schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:27:
Bevalt tot nu toe prima 😁, mooi scherm glanst wel even buiten in de zon getest, maar valt goed mee te werken, met helderheid scherm zelfs op 50% zie je al voldoende. Snel en stevige bouw kwaliteit, kortom nog geen spijt van de aankoop 😎. Ondertussen al een keus gemaakt?
Nee, ik wacht nog heel even af of de lenovo onder de €1000 komt, en anders wordt het inderdaad de ASUS. Veel plezier toegewenst met de nieuwe laptop, in ieder geval een goede keuze :)
Pagina: 1