Nu word ik niet gauw bang van wat kabels maar een techneut ben ik ook niet. Ik heb zelf ook Ziggo, en op de connectbox na, ben ik daar zeer tevreden over.
Bij mij komt het signaal gewoon via 2 coax eindpunten in de woonkamer.
De foto die ik heb bij gevoegd, ik hoop tenminste dat die zichtbaar is, is de situatie zoals die bij mijn moeder in haar meterkast is. Er komen 2 groene coax-kabels uit de vloer en wat er daarna mee gebeurd is voor mij werkelijk een raadsel. Allereerst snap ik niet waarom er 2 groene kabels binnen komen die uiteindelijk via een splitter weer samen komen en vervolgens via nog weer een splitter naar de 2 televisies gaan, 1 in de woonkamer (Next-box) en een 2e naar de slaapkamer (insteekkaart van Ziggo).
En dan de wijze waarop alles achterop de Connectbox is aangesloten. Vooral die voor telefonie. Waarom is die telefoonaansluiting ook op een LAN-poort. Ik heb het groene lampje op die bewuste poort nog nooit zien branden, ook niet in andere kleuren.
Ik vraag dit gewoon omdat ik het wil snappen, niet omdat er ergens iets niet goed gaat. Alles werkt goed en stabiel.:strip_exif()/f/image/JnNDmw6HTVdUyRVToapYoM5g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0BPR6DbINumFRNGnsCxd6BF1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DZZwdvokd9Iejkiv3hH2PlVc.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij komt het signaal gewoon via 2 coax eindpunten in de woonkamer.
De foto die ik heb bij gevoegd, ik hoop tenminste dat die zichtbaar is, is de situatie zoals die bij mijn moeder in haar meterkast is. Er komen 2 groene coax-kabels uit de vloer en wat er daarna mee gebeurd is voor mij werkelijk een raadsel. Allereerst snap ik niet waarom er 2 groene kabels binnen komen die uiteindelijk via een splitter weer samen komen en vervolgens via nog weer een splitter naar de 2 televisies gaan, 1 in de woonkamer (Next-box) en een 2e naar de slaapkamer (insteekkaart van Ziggo).
En dan de wijze waarop alles achterop de Connectbox is aangesloten. Vooral die voor telefonie. Waarom is die telefoonaansluiting ook op een LAN-poort. Ik heb het groene lampje op die bewuste poort nog nooit zien branden, ook niet in andere kleuren.
Ik vraag dit gewoon omdat ik het wil snappen, niet omdat er ergens iets niet goed gaat. Alles werkt goed en stabiel.
:strip_exif()/f/image/JnNDmw6HTVdUyRVToapYoM5g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0BPR6DbINumFRNGnsCxd6BF1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DZZwdvokd9Iejkiv3hH2PlVc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OxyKiHdv8mtkeNl2RWzGEniY.jpg?f=fotoalbum_large)