Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe game pc 1440p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yoris
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

yoris

Data-analist
Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb eindelijk een 6900XT weten te bemachtigen en daar wil ik graag een pc omheen bouwen. De pc zal vooral gebruikt worden voor gamen. Ik wil op 1440p de nieuwste games op minstens 60fps kunnen draaien en ik zou het fijn vinden als de pc voor een langere tijd mee kan gaan, uiteraard in het achterhoofd houdende dat ik de settings dan wat terug ga moeten draaien. In de toekomst wil ik eventueel ook wat foto en videobewerking gaan doen, maar het voornaamste doel is gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs van het lijstje van de componenten die ik nog moet aanschaffen en die ik nu heb samengesteld zit rond de 850 euro, ik wil ongeveer ook rond dat bedrag blijven, maar dit is geen hele harde limiet.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze componenten heb ik al in mijn bezit:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenAMD Radeon RX 6900 XT€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 802 Window Wit€ 165,85€ 165,85
1Processorkoelingbe quiet! Shadow Rock 3 Wit€ 52,75€ 52,75
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 91,50€ 91,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 310,10

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst heb ik een redelijk stil systeem. Het komende lijstje heb ik zelf al samengesteld met componenten waarvan ik denk dat ik een mooi gebalanceerd systeem kan samenstellen. Wifi op het moederbord lijkt me wel handig :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700 Boxed€ 374,95€ 374,95
1MoederbordenASUS TUF Gaming H670-Pro WiFi D4€ 194,90€ 194,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 134,90€ 134,90
1VoedingenCorsair RM850x (2018) Wit€ 129,95€ 129,95
1Overige componentenbe quiet! LGA1700 Montagebracket€ 5,95€ 5,95
Totaal€ 840,65

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil vooral weer lekker kunnen gamen op een systeem dat niet als een straaljager klinkt.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb eigenlijk een paar vragen waar ik graag jullie advies voor krijg :)

• Zijn deze componenten geschikt om met elkaar te gebruiken?
• Zijn er betere prijs/prestatie keuzes te maken voor dit systeem?
• Zijn de fans van deze case goed genoeg, of is het beter om deze te vervangen/meer bij te plaatsen?
• Heeft het zin om een betere cpu-koeler te kopen (en degene die ik nu heb dus weg te doen) of voldoet deze ook prima?

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:25
Dit moederbord is wat wiiter: ASUS ROG Strix B660-A Gaming WiFi D4, net als deze RAM: Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH32GX4M2D3600C18W. De CPU koeler is wat licht, ik zou de be quiet! Dark Rock Pro 4 genomen hebben - maar die past dan weer wat minder goed bij een witte build...

[ Voor 25% gewijzigd door martyw op 09-04-2022 23:56 ]

• yoris
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

yoris

Data-analist
Topicstarter
martyw schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 23:53:
Dit moederbord is wat wiiter: ASUS ROG Strix B660-A Gaming WiFi D4, net als deze RAM: Corsair Vengeance RGB Pro SL CMH32GX4M2D3600C18W. De CPU koeler is wat licht, ik zou de be quiet! Dark Rock Pro 4 genomen hebben - maar die past dan weer wat minder goed bij een witte build...
Bedankt voor het meedenken! Ook al maken de looks me niet zo heel veel uit, is het toch wel mooi als alles een beetje in dezelfde kleur is :) Ook is het zonde om voor zo'n systeem te bezuinigen op de koeler, dus zal ik ook die jij aanbeveelt toevoegen.