Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb eindelijk een 6900XT weten te bemachtigen en daar wil ik graag een pc omheen bouwen. De pc zal vooral gebruikt worden voor gamen. Ik wil op 1440p de nieuwste games op minstens 60fps kunnen draaien en ik zou het fijn vinden als de pc voor een langere tijd mee kan gaan, uiteraard in het achterhoofd houdende dat ik de settings dan wat terug ga moeten draaien. In de toekomst wil ik eventueel ook wat foto en videobewerking gaan doen, maar het voornaamste doel is gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs van het lijstje van de componenten die ik nog moet aanschaffen en die ik nu heb samengesteld zit rond de 850 euro, ik wil ongeveer ook rond dat bedrag blijven, maar dit is geen hele harde limiet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze componenten heb ik al in mijn bezit:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst heb ik een redelijk stil systeem. Het komende lijstje heb ik zelf al samengesteld met componenten waarvan ik denk dat ik een mooi gebalanceerd systeem kan samenstellen. Wifi op het moederbord lijkt me wel handig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil vooral weer lekker kunnen gamen op een systeem dat niet als een straaljager klinkt.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb eigenlijk een paar vragen waar ik graag jullie advies voor krijg
• Zijn deze componenten geschikt om met elkaar te gebruiken?
• Zijn er betere prijs/prestatie keuzes te maken voor dit systeem?
• Zijn de fans van deze case goed genoeg, of is het beter om deze te vervangen/meer bij te plaatsen?
• Heeft het zin om een betere cpu-koeler te kopen (en degene die ik nu heb dus weg te doen) of voldoet deze ook prima?
Ik heb eindelijk een 6900XT weten te bemachtigen en daar wil ik graag een pc omheen bouwen. De pc zal vooral gebruikt worden voor gamen. Ik wil op 1440p de nieuwste games op minstens 60fps kunnen draaien en ik zou het fijn vinden als de pc voor een langere tijd mee kan gaan, uiteraard in het achterhoofd houdende dat ik de settings dan wat terug ga moeten draaien. In de toekomst wil ik eventueel ook wat foto en videobewerking gaan doen, maar het voornaamste doel is gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs van het lijstje van de componenten die ik nog moet aanschaffen en die ik nu heb samengesteld zit rond de 850 euro, ik wil ongeveer ook rond dat bedrag blijven, maar dit is geen hele harde limiet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze componenten heb ik al in mijn bezit:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6900 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Window Wit | € 165,85 | € 165,85 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Shadow Rock 3 Wit | € 52,75 | € 52,75 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 91,50 | € 91,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 310,10 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst heb ik een redelijk stil systeem. Het komende lijstje heb ik zelf al samengesteld met componenten waarvan ik denk dat ik een mooi gebalanceerd systeem kan samenstellen. Wifi op het moederbord lijkt me wel handig
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 374,95 | € 374,95 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming H670-Pro WiFi D4 | € 194,90 | € 194,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) Wit | € 129,95 | € 129,95 |
| 1 | Overige componenten | be quiet! LGA1700 Montagebracket | € 5,95 | € 5,95 |
| Totaal | € 840,65 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil vooral weer lekker kunnen gamen op een systeem dat niet als een straaljager klinkt.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb eigenlijk een paar vragen waar ik graag jullie advies voor krijg
• Zijn deze componenten geschikt om met elkaar te gebruiken?
• Zijn er betere prijs/prestatie keuzes te maken voor dit systeem?
• Zijn de fans van deze case goed genoeg, of is het beter om deze te vervangen/meer bij te plaatsen?
• Heeft het zin om een betere cpu-koeler te kopen (en degene die ik nu heb dus weg te doen) of voldoet deze ook prima?