Pc start wel op maar krijg geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 01-02-2023
Mijn vraag
... ik start zojuist mijn pc op maar ik krijg ineens geen beeld meer. Eerder vandaag deed hij het wel gewoon perfect. Er is niks geks gebeurt geen power loss of verkeerd afsluiten.
Gpu fans wouden wel even draaien en de gpu word normaal warm.

Wat kan ik nog proberen of is het al klaar na 2,5 jaar

Relevante software en hardware die ik gebruik
...gigabyte gtx 1660 super
Amd ryzen 5 3600
Gigabyte b450 h3…..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... uit en aan stroom eraf
Gpu uit slot
Slot schoon blazen
Power kabel uit gpu

[ Voor 5% gewijzigd door G-J GAMES op 09-04-2022 21:05 ]

Live a fun life and dont be an asshole

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:50
systeem start nog wel helemaal normaal op verder,dus boot up verloopt de normale stappen?

Goed foutmeldingen op het moederbord?

Ander scherm geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 16:06

Glewellyn

is er ook weer.

Krijg je ook tijdens de POST geen beeld, of kan je nog wel in je BIOS?

En heb je al uitgesloten dat het probleem niet bij je monitor ligt?

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-J GAMES
Ja ik heb een raspberry pi aangesloten op hdmi en tv scherm. En dan krijg ik gewoon beeld

Nou als ik mijn pc aanzet gaan mijn case fans branden en draaien de led van mijn moederboard gaat ook draaien en ik hoor voor de rest geen verschil met normaal.

Ik krijg geen beeld dus kom ook niet in de bios.
Ik heb nu ook een ander scherm met dvi op mijn moederboard aangesloten ook dit werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:42
Probeer eens alles opnieuw te "re-seaten" oftewel, ff eruit en er weer in prikken.
Geheugen video etc. Niet je CPU. Check je kabels druk ze ff aan etc.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Dat zal ik eens proberen. Ik kan ook nog proberen zonder gpu de pc op te starten kijken of hij dan in ieder geval naar de bios gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:26

nelizmastr

Goed wies kapot

G-J GAMES schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:45:
Dat zal ik eens proberen. Ik kan ook nog proberen zonder gpu de pc op te starten kijken of hij dan in ieder geval naar de bios gaat
Nee dat gaat niet, je hebt een Ryzen 5 3600, die heeft geen videochip aan boord, dus je zult niets
zien zonder een videokaart en je hebt niets aan de aansluitingen op je moederbord.

Je zult een andere videokaart moeten lenen of deze kaart in een ander systeem moeten testen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 16:06

Glewellyn

is er ook weer.

G-J GAMES schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:45:
Volgens mij gaat dat niet werken, jouw CPU heeft geen ingebouwde GPU, er is dus niets om dan een beeld te genereren.

Je zou ook nog eens een BIOS reset kunnen uitvoeren. Dat zou het probleem niet moeten zijn, maar je weet maar nooit.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Oh dat is jammer ik ga zo ff alles los trekken en weer terug doen en eventueel stof weg halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

Ik heb dezelfde grafisch kaart en CPU, maar op een ander moederbord - 2 jaar oud inmiddels. Heel toevallig heb ik vorige week het probleem gehad dat mijn beeldscherm plots op zwart stond. Sterkere voeding aan het beeldscherm gezet en daarna deed ie het weer - wel vreemd want de oude voeding deed het gewoon nog. Maar, probleem is nu dat een paar keer per dag het beeldscherm uitvalt.
Uiteraard beeldscherm getest op ander systeem en daar zonder problemen.
Ik heb een oudere NVIDIA graphics-driver geïnstaleerd maar hetzelfde probleem ontstond. Tevens kabeltje vervangen & ander display poort gekozen.
Gigabyte GTX 1660 super
AMD ryzen 5 3600
X570 moederbord

Verder dan bovenstaand ben ik nog niet gekomen. Ik weet niet of je wat aan deze info hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:42
G-J GAMES schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:53:
Oh dat is jammer ik ga zo ff alles los trekken en weer terug doen en eventueel stof weg halen
Je kunt natuurlijk prima je pc opstarten zonder graka, afhankelijk van je bios is het een aantal piepjes.
1 lang 3 kort is voor je videokaart op sommige biossen(sp?), dan weet je iig dat je PC werkt.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Videokaart in ander systeem testen of andere videokaart in jouw systeem proberen. Zit je 1660 super nog in de garantie? En hoe oud is je voeding, net zo nieuw als de rest van de onderdelen?

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:05
BIOS van het moederbord resetten.

Monitor aansluiten met andere videokabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Garantie is sinds november verstrekken
Andere video kaart erin gedaan die hoorde ik wel draaien maar ander scherm kreeg geen signaal.

Hoe reset ik mijn moederboard?
Het zou zomaar het board kunnen zijn het is een gigabyte b450 H3SE ofzo iets en die heeft wel meer grote bugs erin zitten

[ Voor 36% gewijzigd door G-J GAMES op 10-04-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Stekker uit het stopcontact, powerknop op de behuizing indrukken, CMOS batterij er een minuutje uit, batterij terug stoppen, stekker erin en opstarten.

Heb je ooit het BIOS van het moederbord wel eens geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-05 10:01
draaien de fans wel als je de pc aanzet en blijven ze draaien anders denk ik je voeding niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Ja case light en fans doen het gewoon cpu fan draait ook en board led doet het ook.

Nee ik heb mijn board nooit geupdate er werd gezegd dat je daar heel voorzichtig mee moest zijn anders zou hij het niet meer doen.

Powerknop een keertje indrukken en daarna die batterij er uit of is dat te gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:28
RoscoP schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 22:12:
Sterkere voeding aan het beeldscherm gezet en daarna deed ie het weer
Wat bedoel je? Voeding zit doorgaans in de monitor zelf?
- wel vreemd want de oude voeding deed het gewoon nog.
Als je geen beeld meer had, en met de nieuwe voeding, deed je oude voeding het dus niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Oke ik denk dat het board naar de t is want ik heb een andere gpu gevonden die maar 1 slot dik is. Deze past net in de andere gpu slot op het board en nu ik hem start start hij gewoon goed op. Dus ik denk dat er iets miss is in die ene slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
1660 Super eruit en dat andere videokaartje in het bovenste slot proberen.

En het BIOS updaten als je nog op een BIOS van 2,5 - 3 jaar oud zit. Er zijn intussen vele nieuwe versies met bug fixes en stabiliteitsverbeteringen.

[ Voor 50% gewijzigd door Uszka op 10-04-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Andere video kaart erin gedaan die hoorde ik wel draaien maar ander scherm kreeg geen signaal.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Ik zie dat mijn bios F41 is terwijl er al een F63a is ik zal hem dan toch maar eens update verder zie ik in de bios niks over de PCIe 1 poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Net de bios geupdate en hij doet nog steeds niks anders dan de fans die draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP

RoscoP

mitsumark schreef op zondag 10 april 2022 @ 12:05:
[...]

Wat bedoel je? Voeding zit doorgaans in de monitor zelf?

[...]
Als je geen beeld meer had, en met de nieuwe voeding, deed je oude voeding het dus niet meer?
Ik wil niet teveel uitweiden over mijn situatie. Monitor is LG 2240 met externe voeding. De laatste voeding die ik gebruikte (na inmiddels 3 defect geraakte inclusief de originele) was 12V-2A terwijl geadviseerd wordt om minstens 3A te kunnen leveren aan deze monitor. Nu dus wel een voeding aan de monitor gezet die voldoende stroom kan leveren.

Ik heb de monitor met oude voeding niet lang genoeg getest op een ander systeem, daar werkte de monitor met die oude voeding. Mogelijk dat de voeding het ook wel zou begeven na verloop van tijd (beveiliging tegen oververhitting misschien?). Alleen getest voor een paar seconden en daarna kwam ik er achter dat de voeding eigenlijk te licht was voor de monitor, dus daarna direct vervangen voor een zwaardere voeding.

[ Voor 10% gewijzigd door RoscoP op 10-04-2022 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Oke ik heb zojuist in de bios aan kunnen zetten dat het beeld laad via de 2de PCIe poort en nu zie ik in apparaat beheer mijn gpu wel staan met de volledige beschrijving. Dit doet mij denken dat de poort wel goed is anders zou hij niks aangeven lijkt mij. Ook lijkt de gpu dan goed te zijn anders zou er een andere naam bijstaan denk ik.

Ik zie wel in apparaatbeheer een oranje driehoek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Dus als ik mijn beeld via PCIe2 laat gaan over mijn andere gpu werkt alles gewoon.
Wanneer ik dan naar aparaatbeheer ga word mijn GPU met volledige naam in slot 1 gewoon aangegeven.

Ik heb nu dit geprobeert

i (dis)connected all cables and ram
updated my bios
installed the latest driver for that gpu
inserted a other gpu in that pci slot (no screen also)
placed that other gpu in the second slot and outputted the screen from PCIe slot 2 which is how i work right now
I even ressetted the whole bios/clr_cmos
i tried a diffrent cable and screen.

Maar niks lijkt te werken.
Helaas is mijn GPU 2 slots dik en kan hij daarom niet in mijn 2de slot omdat daar allemaal kabels zitten die volgens mij nergens anders kunnen.

Op dit moment denk ik dus dat ik een andere mobo moet hebben alleen welke weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP

RoscoP

G-J GAMES schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:29:
Maar niks lijkt te werken.
Helaas is mijn GPU 2 slots dik en kan hij daarom niet in mijn 2de slot omdat daar allemaal kabels zitten die volgens mij nergens anders kunnen.

Op dit moment denk ik dus dat ik een andere mobo moet hebben alleen welke weet ik nog niet.
Blijkbaar dan toch het moederbord dat problemen geeft. Ik moet zeggen dat ook geen fan ben van Gigabyte onderdelen. Het enige waarvoor ik de Gigabyte graphics-kaart destijds koos was i.v.m. de aanwezigheid van 3 DP + 1 HDMI, wat geen van andere kaarten hadden. Bij binnenkomst was de Gigabyte kaart echter al defect en dat bevestigde m'n argwaan, toch maar kaart omgeruild voor dezelfde van Gigabyte i.p.v. ander merk en deze werkt nog steeds goed. Voor het moederbord had ik voor ASUS TUF Gaming X570-PLUS gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
oke dan moet ik ff een ander bordje fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Oke ik heb een nieuwe mobo erin zitten en nog steeds het zelfde probleem ik vermoed dat de gpu uit het niets onvoldoende stroom krijgt. De gpufans en de rest doen het wel maar verder komt hij niet in een andere pc doet de gpu het wel gewoon. Dus de gpu en mobo zijn het niet met een andere gpu die via het mobo gepowered word doet de pc het ook dus ram en cpu zijn ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 11:30
Kun je toevallig een andere voeding proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-J GAMES
Arjantje72 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:17:
Kun je toevallig een andere voeding proberen?
morgen krijg ik een nieuwe iets zwaardere binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamBg
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-05-2022
.

[ Voor 99% gewijzigd door SamBg op 25-04-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Nieuwe voeding met nieuwe kabels
Nieuwe moederbord
En hij doet nog steeds niks anders dan de fan draaien.

Hij is in mijn andere nieuwe pc wel werkend getest. Maar hier doet nog steeds niks.
Hdmi kabel werkt ook want ik heb mijn raspberry pi eraan gehad.
Feitelijk is mijn cpu en ram nog steeds het zelfde.
Maar die doen het ook want met een andere gpu werkt de pc wel.

Kortom alles lijkt te werken maar toch werkt het niet.
Ik kan niks meer bedenken wat ik nog kan doen anders dan gigabyte nogmaals een email te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
e3r zat een punaise in mijn hdmi kabel waardoor hij het de ene keer wel werkt en de andere keer niet ik kwam er achter toen ik een andere hdmi kabelgekocht had om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 20:57
G-J GAMES schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:16:
e3r zat een punaise in mijn hdmi kabel waardoor hij het de ene keer wel werkt en de andere keer niet ik kwam er achter toen ik een andere hdmi kabelgekocht had om te testen.
En is hiermee het issue ook opgelost?

Wel heel merkwaardig dat er een punaise in je kabel zit....

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-J GAMES
Wylana schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:08:
[...]

En is hiermee het issue ook opgelost?

Wel heel merkwaardig dat er een punaise in je kabel zit....
Ja ik denk het ik heb nu een nieuwe kabel gekocht en getest die doet het goed. Wel vreemd dat mijn raspberry pie het wel deed op die kabel.

Pagina: 1