Quooker lekkage tussen mengventiel en warmwaterslang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:27
Onlangs heb ik de quooker en alles wat hierbij hoort losgekoppeld om meer ruimte te maken voor een klusje in het keukenkastje.

Sinds het terug plaatsen lekt het heel langzaam tussen het mengventiel en de wamwaterslang komende vanaf de quooker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNeT8SvsIm-_EuKonIndlOfC_Hc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeCY7vMZe0BTKvBeFBAYadTn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LgOTlLDxKvHYrC_0R0BdRKJrEA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cowdEtw9NEPgcVa8petp1MRL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ORFNdmYoMKk53BKs283hOpzDXk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNM6daCdNIi6mUOsbGzMeRqD.jpg?f=fotoalbum_tile

De schroefdraad lijkt niet beschadigd en de koppeling was vaster da handvast. Volgens de handleiding wordt voor deze koppeling geen rubberring gebruikt.

De slang die vanaf de quooker komt lijkt een vast onderdeel van de quooker en niet vervangbaar. Het mengvantiel is wel vervangbaar, maar op het oog lijkt hier niets mee aan de hand.

Iemand tips om deze koppeling weer lekvrij te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 17:15
Ben even ingezoomd op de (voor mij) meest rechter foto. Bij deze koppeling zie ik al meer kalk oid zitten lijkt mij dus dat al eerder het heeft gelekt en je het nu pas opmerkt ? Want wat is "onlangs " ? kan zomaar zijn dat dat al langer is en het daarvan is (de tussentijd )

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
Begin vorige maand. Kalk was mij ook opgevallen. De ontharder doet blijkbaar niet echt z'n werk.
Kalk zat er niet op toen ik 'm los haalde.

[ Voor 18% gewijzigd door Fabian op 09-04-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Moet hier geen fiberring tussen volgens de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian
Zet het Quooker-reservoir op zijn plaats
en sluit de slangen aan. De aansluitingen
zijn voorzien van knelkoppelingen, er hoeft
dus geen pakking tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:05
De oppervlakken die contact maken met een 'scotchbright' schuursponsje schoonmaken?

Dat is wat ik normaal doe als ik knelkoppelingen opnieuw moet gebruiken en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMN86
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-03-2023
Volgens mij mis je zoals SH007 al zegt een ringetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
Of de o ring in je 3e foto zit even controleren of die wel zuiver is. Maar er is wel een verschil tussen zweten en lekken. Missen van een onderdeel is lekken. Een beschadiging van pakking zal eerder voor een zwetende koppeling zorgen

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik vermoed dat de knelring niet helemaal zuiver meer is. Dat wil nog weleens gebeuren (is mijn ervaring) wanneer je ze voor de 2e keer vastdraait.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fabian
Allen bedankt voor de reacties. De knelkoppeling tussen de Quuokerslang en het mengventiel lijkt geen vervangbare knelring te hebben.

Geïnspireerd door de reactie van @WackoH heb ik de contactvlakken met een schuurblokje + 1200 grid schoongemaakt. De binnen- en buitenschroedraad met een staalborsteltje kalkvrij gemaakt. Twee keer omwikkeld met teflon tape en daarna net iets vaster dan handvast gedraaid.

Het lijkt nu sinds een half uur lekvrij.

Misschien dat het dan toch al lekte voordat ik het heb losgemaakt zoals @Cybersijp al zei. Heeft dit voor kalk op ongewenste plekken gezorgd en heeft dit er bij het opnieuw aansluiten voor gezorgd dat de lekkage groter werd.

Nu nog twee kastjes + frontjes vervangen van een 1,5 jaar oude keuken en alles is weer als nieuw (y)

[ Voor 17% gewijzigd door Fabian op 10-04-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:13
Ook al is deze post 2 jaar oud, bij deze mijn soortgelijk ervaring met 2 lekkages:

Lekkage 1: heet water aanvoer bij mengventiel
  • kalk ontdaan met staalborsteltje
  • flink veel teflontape aangebracht
Lekkage 2: koud water aanvoer bij mengventiel
  • kalk ontdaan met staalborsteltje
  • het vervangen van de fiberring en proefondervindelijk dichtgedraaid tot er geen druppel meer te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:29
The-Source schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 17:44:
Of de o ring in je 3e foto zit even controleren of die wel zuiver is. Maar er is wel een verschil tussen zweten en lekken. Missen van een onderdeel is lekken. Een beschadiging van pakking zal eerder voor een zwetende koppeling zorgen
Er hoort geen o ring of iets tussen, dat past niet.
Doe wat vaseline aan de schuine binnenkant en schroefdraad.
Dan zet de binnenzijde van de slang wat makkelijker in het schuine binnenkant.
En niet met brute kracht vast zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door ouwefreaker op 14-06-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apocalyps895
  • Laatst online: 26-06 20:57
Hier inmiddels ook lekkage tussen mengvertiel en kraan. Het zeefje vervangen, in de slang zat geen rubber(lijkt hier ook niet in te horen?) Hij zou moeten knellen op de kunststof ring van het zeefje maar lijkt niet goed te knellen of de slang is bij de pers aansluiting niet goed. De quooker zit er nog maar een maand op dus ook bij quooker neergelegt voor service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:29
Apocalyps895 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:46:
Hier inmiddels ook lekkage tussen mengvertiel en kraan. Het zeefje vervangen, in de slang zat geen rubber(lijkt hier ook niet in te horen?) Hij zou moeten knellen op de kunststof ring van het zeefje maar lijkt niet goed te knellen of de slang is bij de pers aansluiting niet goed. De quooker zit er nog maar een maand op dus ook bij quooker neergelegt voor service.
Je kan evt het filtertje vervangen voor een teflon ring, om uit te proberen of het dan nog lekt , wel een groene nemen en geen rode, maar Quooker laten komen is nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apocalyps895
  • Laatst online: 26-06 20:57
ouwefreaker schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:22:
[...]

Je kan evt het filtertje vervangen voor een teflon ring, om uit te proberen of het dan nog lekt , wel een groene nemen en geen rode, maar Quooker laten komen is nog beter.
Inmiddels de complete kraan door quooker vervangen. Ze wilde onderzoeken hoe de lekkage aan de slang kon gebeuren bij een nieuwe kraan. Nu hopen dat deze langer mee gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47
Ik kaap even dit draadje omdat ik momenteel een gelijksoortig probleem heb,

Er komt per 5 seoonden een waterdruppel van de onderkant van de dikke zwarte toevoerslang naar de kraan af.

DIt geeft veel water en na een nacht staat mijn kastje dus blank.

Heb al een servicerequest ingeschoten bij quooker maar dan staat er dat ze met 2-4 werkdagen reageren.

Ben niet al te technisch maar wat zou ik hier zelf kunnen doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQbv8e0cYULhEcd4PMkpCe2fyv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Vl4961QJIqmarFTMryNvvsb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie nu dat hij ook bij een overloopventiel druppelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnwYLkphfXtijqe7nhl6mBSAong=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLsAKNfHptS8dMHwxBlX9PQY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door killerbee1958 op 26-09-2025 10:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47
Even melden dat mijn probleem is opgelost.

Ik belde maar even naar Quooker omdat de lekkage te heftig was om 4 dagen op een service call te wachten,

Kreeg een duidelijk goed opgeleide dame aan de telefoon die middels een remote video sessie een keurige probleem diagnose deed.
Het water kwam duidelijk via een natte aluminium slang en drupte vandaar op de zwarte slang en druk ventiel.
De conclusie was een kapotte cartridge in de kraan. (onderdeel van 50 euro)

Onderdeel zou per post er ook pas na 4 dagen zijn maar er was zeer goede medewerking van Quooker door mij het onderdeel op te laten halen in het magazijn Ridderkerk (ik woon daar redelijk dichtbij)

Instructies bij het onderdeel zijn zeer duidelijk en binnen 30 minuten had ik het onderdeel gisteren vervangen.

Vannochtend inderdaad, zoals ik al meteen na reparatie zag, is mijn keukenkastje weer droog.

Ik heb geen enkele band met Quooker maar wil hier toch even complimenten voor de uitstekende ondersteuning vanuit Quooker plaatsen.
Pagina: 1