Keuze glasvezel isp ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:19
In ons dorp gaat Delta glasvezel aanleggen, informatie is karig en heb nog een paar dagen om een keuze te maken om over te stappen met daar bijbehorende voordeeltjes. Ik vind t ergens ook wel indrukwekkend mocht ik de keuze maken want ik zit verst afgelegen boerderij van het dorp, met een oprit van pakweg 50m.

Delta geeft de optie voor 4 isp; Caiway, Delta, Helden van Nu en Online.nl

Ik zit nu bij ziggo, incl televisie en onbeperkt bellen op de vaste lijn.

Bij Caiway en Delta kan ik op de website wel bekijken wat het aanbod is, daar is de postcode opgenomen maar bij de andere 2 nog niet en dat betekent dat ik niks van het aanbod krijg te zien(lol).

Ik heb niet zon zin in een doem scenario, ziggo hier is niet geweldig maar dat komt omdat ik de modem niet in de meterkast heb en alle muren minimaal 60cm dik zijn.

Mijn vraag is, is er nou isp die hier tussen zit die goede service in huis heeft en ook goed functioneert op internet, tv en telefonie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Alles staat met een goede demping die het huis binnen komt over de coax of glaskabel. (Laag 1)

Of het nu gaat om een HFC netwerk of om FttH. Alles draait om de juiste dempingswaarde die het huis binnen komen. (LAAG 2) En dan maakt het echt niet meer uit wie je provider is. (Laag3)

Gewoon een caiway abonnement afnemen. Tegen de tijd dat de vraagbundeling bij Delta is afgerond heb je al weer andere pakketkeuzes van de dienstaanbieders!

[ Voor 4% gewijzigd door lSltAlKeR op 09-04-2022 13:43 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:13
formant schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:38:
In ons dorp gaat Delta glasvezel aanleggen, informatie is karig en heb nog een paar dagen om een keuze te maken om over te stappen met daar bijbehorende voordeeltjes. Ik vind t ergens ook wel indrukwekkend mocht ik de keuze maken want ik zit verst afgelegen boerderij van het dorp, met een oprit van pakweg 50m.

Delta geeft de optie voor 4 isp; Caiway, Delta, Helden van Nu en Online.nl

Ik zit nu bij ziggo, incl televisie en onbeperkt bellen op de vaste lijn.

Bij Caiway en Delta kan ik op de website wel bekijken wat het aanbod is, daar is de postcode opgenomen maar bij de andere 2 nog niet en dat betekent dat ik niks van het aanbod krijg te zien(lol).
Maar je kan wel een indicatie krijgen toch?

Maar maak eens een rekensommetje? Wat kost je huidige ziggo verbinding exact? Hoeveel bel je exact?
Heb je aansluit kosten bij je Glas, zowel nu, als eventueel in de toekomst. je geeft al aan, dat je ver weg zit, eventueel later laten aansluiten zal waarschijnlijk het nodige kosten?

Kijk ook eens in huis... ZiggoTV gaat via de Coax, Glasvezel TV, ofwel IPTV gaat via een UTP kabel, die je misschien extra zal moeten trekken, of via MOCA kastje. Is dit mogelijk allemaal in je huis?
Ik heb niet zon zin in een doem scenario, ziggo hier is niet geweldig maar dat komt omdat ik de modem niet in de meterkast heb en alle muren minimaal 60cm dik zijn.
klinkt als een Wifi probleem en niet een ISP probleem.
Mijn vraag is, is er nou isp die hier tussen zit die goede service in huis heeft en ook goed functioneert op internet, tv en telefonie ?
Echt slechte providers zitten er niet tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Rolfie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:44:
[...]

Kijk ook eens in huis... ZiggoTV gaat via de Coax, Glasvezel TV, ofwel IPTV gaat via een UTP kabel, die je misschien extra zal moeten trekken, of via MOCA kastje. Is dit mogelijk allemaal in je huis?
Als je je binnenhuisinfrastructuur toekomst bestendig wil inrichten ga je echt niet meer met coax aan de gang tot aan je connectbox waar het signaal binnenkomt.Tegenwoordig is de apparatuur van ziggo ook op ethernet ingericht.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
Rolfie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:44:
[...]

Maar je kan wel een indicatie krijgen toch?

Maar maak eens een rekensommetje? Wat kost je huidige ziggo verbinding exact? Hoeveel bel je exact?
Heb je aansluit kosten bij je Glas, zowel nu, als eventueel in de toekomst. je geeft al aan, dat je ver weg zit, eventueel later laten aansluiten zal waarschijnlijk het nodige kosten?

[...]

klinkt als een Wifi probleem en niet een ISP probleem.

[...]
Echt slechte providers zitten er niet tussen.
Je somt het goed op, dit kwam ad hoc op mijn bord waardoor ik inderdaad al dacht aan het leggen van UTP in huis (rede ook dat ik begon over probleem met ziggo, kabel komt binnen in de meterkast maar moet dan nog naar de woonkamer waar de modem staat dus niet eens een wifi probleem).
Hierbij is de coax vervangen niet zon probleem, maar gezien de grootte van het pand zou ik nog extra utp in andere delen willen leggen, daar loopt deels gelukkig nu ook coax voor ziggo tv. Internet gaat helaas nu via poweradapters, dat is echt om te huilen.

Weet iemand van jullie of Delta ook utp legt in huis ?

Echte slechte providers zijn er dus niet, dus is doorgaans stabiel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
lSltAlKeR schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 13:42:

Gewoon een caiway abonnement afnemen. Tegen de tijd dat de vraagbundeling bij Delta is afgerond heb je al weer andere pakketkeuzes van de dienstaanbieders!
Bedoel je hiermee dat Caiway makkelijk opzegbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:38
Je kan dus zelf bij 2 van de 4 een postcodecheck doen.

Ik zou zeggen: bel die andere 2 op. Misschien kan de medewerker telefonisch wel een postcodecheck doen en eventueel ook meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
RollieBollie schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:25:
Je kan dus zelf bij 2 van de 4 een postcodecheck doen.

Ik zou zeggen: bel die andere 2 op. Misschien kan de medewerker telefonisch wel een postcodecheck doen en eventueel ook meer vertellen.
Dat begrijp ik, maar ik heb momenteel meer aan daadwerkelijke gebruikerservaring dan een verkooppraatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

formant schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:13:
[...]

Bedoel je hiermee dat Caiway makkelijk opzegbaar is ?
Nee, je kan gewoon elke 12 maanden een nieuwe dienstaanbieder afnemen.

Het is lood om oud ijzer al die providers en aangezien je niet aan "Het Netwerk van Nederland" hangt maar afhankelijk bent van deltafibernetwerk zit je bij caiway gewoon goed.

https://www.deltafibernetwerk.nl/glasvezelvergelijken/

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

In huis utp aanleggen doet zover ik weet geen enkele provider. Dat kan een elektricien voor je doen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06
Zelf zeer goede ervaringen met Helden Van Nu (nog niet via Delta).
Het is eigenlijk een zakelijke aanbieder. Een mogelijk nadeel is wellicht hun beperkte tv-aanbod, maar ik weet echter niet hoe dat zit als het via Delta gaat. Hier is een oplossing voor door NLziet te gebruiken.
Bel eens met ze, dan kunnen ze je precies vertellen hoe en wat.... En dat is echt niet alleen een verkoop praatje...

Ik neem verschillende glasvezelverbindingen bij hen af en ben erg tevreden over de service.
Ze zijn niet de goedkoopte, service en kwaliteit kosten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

magic_nl schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:54:
In huis utp aanleggen doet zover ik weet geen enkele provider. Dat kan een elektricien voor je doen.
Solcon doet het tegen bijbetaling. Zelfs door de kruipruimte

KPN doet het dat ik weet.

En zou denk ik ook Caiway, maar dat zou je na moeten vragen.

Je hebt ook vaak bedrijven die door providers worden in gehuurd zoals:

https://futureconnections.com/
https://www.guidion.com/

zo zijn er nog talloze van die IT bedrijfjes welke binnenhuisinstallaties verzorgen

[ Voor 23% gewijzigd door lSltAlKeR op 09-04-2022 16:16 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• formant
lSltAlKeR schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 16:11:
[...]

Solcon doet het tegen bijbetaling. Zelfs door de kruipruimte

KPN doet het dat ik weet.

En zou denk ik ook Caiway, maar dat zou je na moeten vragen.

Je hebt ook vaak bedrijven die door providers worden in gehuurd zoals:

https://futureconnections.com/
https://www.guidion.com/

zo zijn er nog talloze van die IT bedrijfjes welke binnenhuisinstallaties verzorgen
Ik zag het bij Caiway ergens erbij staan (op afspraak), de coax vervangen is niet zon probleem, ik wil echter nog 1 bij leggen en ik heb geen loze leiding dus ik ga idd eens in de buurt kijken wie dit kan gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:15

jurroen

Security en privacy geek

Ik heb zelf hele fijne ervaringen met Helden van Nu. Een wat kleinere ISP, ze hebben zeer kundige in-house support. Mijn ervaring met ze was op het KPN netwerk - kan me niet voorstellen dat het bij Delta heel anders is.

EDIT: Weet niet of het voor jou meespeelt, HvN geeft trouwens vaste IP adressen (en mogelijkheid tot subnet tegen meertarief).

[ Voor 23% gewijzigd door jurroen op 10-04-2022 11:30 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30
jurroen schreef op zondag 10 april 2022 @ 11:18:
Ik heb zelf hele fijne ervaringen met Helden van Nu. Een wat kleinere ISP, ze hebben zeer kundige in-house support. Mijn ervaring met ze was op het KPN netwerk - kan me niet voorstellen dat het bij Delta heel anders is.

EDIT: Weet niet of het voor jou meespeelt, HvN geeft trouwens vaste IP adressen (en mogelijkheid tot subnet tegen meertarief).
@formant Toen ik je vraag las, was dit ook mijn eerste reactie. Helden van Nu is een kleine provider die wel zijn stinkende best doet voor je. Of ze nou via KPN of Delta netwerk leveren, hun inzet en service staat daar los van.

NB: De TV en Internet dienst is eigenlijk overal gelijk aangezien ze allemaal hun diensten moeten inkopen bij dezelfde operator (Delta/CAIW Wholesale). Dus daar kunnen ze niet veel onderscheid in maken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:15

jurroen

Security en privacy geek

Barre73 schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:01:
[...]

@formant Toen ik je vraag las, was dit ook mijn eerste reactie. Helden van Nu is een kleine provider die wel zijn stinkende best doet voor je. Of ze nou via KPN of Delta netwerk leveren, hun inzet en service staat daar los van.

NB: De TV en Internet dienst is eigenlijk overal gelijk aangezien ze allemaal hun diensten moeten inkopen bij dezelfde operator (Delta/CAIW Wholesale). Dus daar kunnen ze niet veel onderscheid in maken.
Exact - ze maken hun bedrijfsnaam elke dag opnieuw waar _/-\o_

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:42
Barre73 schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:01:
[...]

@formant
Helden van nu levert een dune set top box waar een eenmalige aanschaf voor is. Heb verder ook niks gelezen over een app zoals ziggogo oid (of het verhaal van delta/caiway). Dus volgens mij is het tv product van hun toch anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30
ExiZTeNcE schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:47:
[...]

Helden van nu levert een dune set top box waar een eenmalige aanschaf voor is. Heb verder ook niks gelezen over een app zoals ziggogo oid (of het verhaal van delta/caiway). Dus volgens mij is het tv product van hun toch anders
Ik moet het anders formuleren inderdaad. De TV streams en internet komen voor alle 4 providers via dezelfde weg. De ene provider kan ze anders verwerken en met een andere decoder of platform. Dat is inderdaad wel onderscheidend. Maar als er iets fout gaat in de aanvoer naar de PoP geldt dat voor alle 4 providers.
Qua internet kan het nog wel verschillen per provider hoe ze hoger in het netwerk ontkoppelen en waar ze eventueel zelf voor kiezen qua exchanges.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1