Remeha disconnector probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier88
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-04-2022
Mijn remeha calenta is nu ongeveer 6 jaar oud en hebben eigenlijk nooit geen water moeten bijlaten op het circuit van de chauffages nu begint deze aan de lage kant te komen nml 1,1 bar en deze schommelt bij de opstart tot 1.0 dus te laag maar toen ik deze wou bijvullen met de disconnector zoals in de handleiding van remaha beschreven lukte dit niet, installateur laten komen deze wist te vertellen dat deze nooit goed werkte en wou er een nieuw vulsysteem opzetten met kraantjes en darm nu is mijn vraag of dit echt de enige oplossing is want heb ondertss ook een nieuwe disconnector gestoken en deze blijkt het ook niet te doen of ligt het misschien aan de leidingen naar de disconnector die verstopt zijn ofzo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Q2A24uVJhzmKYm0WoOqoZ4vBw4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYeuXfAejrlwHaMqqgkCBN2g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aC-b2RDU2CHRoCi6o9zmNFS73Hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yD8ROpY8K9h7syU29k1NKrR0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yB51DyIL_N35kwWV3f6h264EBI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMOfFsODos4yiUUSkoDZSoxk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Olivier88 op 09-04-2022 12:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:39
Wat is dat voor appendage? Vult deze de installatie zelf bij wanneer de druk te laag word?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:29
Heb ik zelf ook zitten om mijn Remeha Calenta, zijn 2 kraantjes en een beveiligde terugslagklep ertussen. Heb deze al "regelmatig" gebruikt (er is al het een en ander verbouwd geweest hier) zonder problemen. Gewoon beide openzetten, en eenmaal op druk beide dichtzetten.

Een tip over (goedkope) kranen: nooit helemaal open laten staan (denk aan de afsluitkraantjes onder de keukenkraan: helemaal open en dan een kwart toertje terug) en niet te hard dicht. Dat helpt voorkomen dat ze vast blijven zitten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier88
Ja dit heb ik al verschillende keren gedaan en dacht dus dat er iets scheelde met de beveiligde terugslagklep aangezien enkele jaren niet gebruikt dus nieuwe disconnector besteld (+-60euro) de oude ertussenuit de nieuwe ertussen maar de druk gaat niet omhoog heb nu ook is geprobeerd met de 2 kraantjes niet volledig open te draaien maar nog altijd niks.
Zou dit een verstopping kunnen zijn in de flexibel die van aanvoer water komt naar ingang disconnector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Kun je dat ding niet gewoon weglaten en gewoon een vulkraan op de aanvoer of de retourleiding plaatsen.
Leuk bedacht van Remeha maar gewoon bijvullen met een tapkraan is toch net zo makkelijk en net zo snel.

Die keerklep is om geen verontreinigd water uit de installatie in het leidingwater te laten terugstromen. Die keerklep is verplicht .
Maar heb je die automatische bijvulinrichting soms verkeerd om geïnstalleerd? Want dan houd die keerklep juist het leidingwater tegen en wordt je installatie niet bijgevuld.

[ Voor 52% gewijzigd door Artwido op 11-04-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier88
Normaal gezien niet er staat een pijl op de disconnector die volgens mij de waterrichting aangeeft en deze heb ik gerespecteerd dus zie geen andere mogelijkheid en de aansluiting komt ook overeen met de tekening van remeha dus ...
En het is ook niet automatisch je moet nog altijd de 2 kraantjes open zetten en trg dicht. Er is al wel een automatisch systeem hebk gezien maar dat is nog iets anders.
Had de opstelling graag zo gehouden aangezien ik geen prof ben op gebied van sanitair en mij het gemakkelijk leek om deze gwn te vervangen en probleem opgelost maarja. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-05 20:01
6 jaar oud en drukverlies in de CV.
Expansievat al eens gecontroleerd?
als deze defect is krijg je overdruk zodra de ketel begint met opwarmen, en gooit ie t water er uit via t overdrukventiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier88
Neen geen drukverlies is op 6 jaar tijd miss 0,2 bar gezakt dus ... kan gwn geen waterdruk bijlaten zit nu rond 1,1 en vind dit aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Olivier88 schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:41:
Neen geen drukverlies is op 6 jaar tijd miss 0,2 bar gezakt dus ... kan gwn geen waterdruk bijlaten zit nu rond 1,1 en vind dit aan de lage kant.
Is zeker aan de lage kant. De druk in je installatie moet tussen de 1,5 en 2 bar zijn.
Bij 1.1 bar geeft de Calenta een storingsmelding.
Met zo een lage druk heeft de pomp moeite met het rondpompen van het installatiewater. De pomp kan stuk gaan. Maar met deze lage druk worden je radiators ook minder snel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier88
Ik weet het maar geeft nog geen storing volgens handleiding van remeha pas op 0,8 maar wil hem toch zoals voorgeschreven vullen tot 1,5 - 2 bar en liefst langs de voorgeschreven manier dmv de 2 kraantjes van disconnector daarom ook nieuwe aangeschaft om dit ongemak te verhelpen wat mij logisch leek door slechtwerkende trgslagklep ofzo maar blijkbaar zit er nog ergens iets mis want de nieuwe disconnector vult het circuit ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:29
Bij mij staat de ketel op zolder, en we wonen redelijk 'op de buiten', overdag krijg vaak ik de druk niet boven 1.5 bar; 's nachts als er geen waterverbruik is lukt het wel om tot 2 bar te gaan.
Dat zou een reden kunnen zijn, lang open laten staan (let wel op dat je niet opeens te hoog in druk zit) kan dan helpen (door de terugslagklep zakt de druk niet, en neemt ie steeds bij als de druk wat hoger is).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olivier88
OPGELOST !!!! 🥳
Er was dus niks mis met disconnector die volgens de vorige onderhoudstechnieker stuk was zelfs nadat hij er 3 maal met zijn sleutel een tik tegen gaf en er niks gebeurden. Gelukkig heb ik de volgende afspraak kunnen tegenhouden omdat ik het niet zag zitten dat zijn collega volledig nieuw vulsysteem zou steken met darm en vulkraan. Nu ben ikzelf ook in de fout gegaan door dit niet na te checken en gwn nieuwe disconnector te bestellen. Maar het probleem zat hem dus niet in de disconnector maar in de bocht van de flexibele aanvoer naar disconnector daarom dat ik deze ook heb kunnen wisselen zonder druk af te laten 😉
Ik wil toch iedereen bedanken voor de reacties want ondanks dat er geen oplossing gegeven is heeft dit er toch toe geleid dat ik zekerder werd van een verstopping.
Pagina: 1