[Strato] Dyndns niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 14:25
Strato is op het moment gesloten en eigenlijk hoop ik dat er hier medetweakers zijn met eenzelfde ervaring, die mogelijk de oorzaak al weten van dit probleem: dyndns is niet zichbaar in mijn account op Strato.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FofCUzzros98yR91pAvH9gyvEsM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6d10CkHMLSLagzpOsR4vd2cP.png?f=fotoalbum_large

Ik kwam al dit artikel tegen, maar mijn standaard instellingen zijn actief, dus daar mag het toch niet aan liggen zou ik zeggen. Ik heb het IP adres al doorgezet naar mijn thuis adres (ik wil dit domein doorsluizen naar mijn NAS), maar de DDNS instellingen zijn nog altijd niet actief. DNS instellingen resetten heeft ook niet geholpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XnOe1dJ-r9Xn7p_nNsEbVvM-1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8zS9gzUFNprVYYxnPyL5009G.png?f=fotoalbum_large

Iemand die mogelijk de oorzaak weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-05 14:25
Ik heb het al gevonden, op de pakketupgrade pagina werd pas duidelijk dat dyndns niet actief is in mijn huidig pakket. Door een email pakket erbij te nemen, zal deze geactiveerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 09:17
Storm90 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:31:
Ik heb het al gevonden, op de pakketupgrade pagina werd pas duidelijk dat dyndns niet actief is in mijn huidig pakket. Door een email pakket erbij te nemen, zal deze geactiveerd moeten worden.
Kan je hier iets meer over zeggen, wat heb je minimaal nodig aan 'pakket' om bij Strato DynDNS te kunnen gebruiken voor een .nl domein, en wat kost dat dan extra bovenop de domein registratie?

Ik zit er over te denken om mijn domein naar Strato te verhuizen maar heb dan wel DynDNS ondersteuning nodig. Buiten de domeinregistratie en DynDNS heb ik niks van ze nodig, geen hosting, geen e-mail, wat dan ook. Maar als de extra kosten voor het 'pakket' waar DynDNS bij komt laag zijn, dan zou dat nog wel te overzien zijn. Helaas is er op het doolhof van de Strato website nergens terug te vinden wat ik bij ze moet afsluiten en wat dat dan kost, en een support e-mail of formulier of wat dan ook hebben ze ook al niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-06 15:22
For future reference:

Strato's website is niet heel duidelijk welke pakketten DynDNS ondersteunen (uiteindelijk gevonden verstopt in een dropdown), en na gegoogle kwam ik dit topic tegen, helaas zonder antwoord.
Nadat ik ze de vraag gesteld heb zegt Strato dus het volgende:
Het is namelijk zo dat de DynDNS niet in elke pakket in te stellen is.
In jouw geval, bij het Hosting Starter pakket is het ook niet mogelijk.
Integendeel is het bij de Hosting Basic-, Advanced- en Pro- pakketten is het wel mogelijk.
Dus voor 6 euro per maand heb je DynDNS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
misschien is dit een wat domme opmerking, maar nu ga je dus 6 euro per maand betalen voor een dienst die
via amazon cloud gratis mogelijk is (die doen er zelfs een gratis tunnel bij zodat je geen poort-forwards nodig hebt, (hoewel gratis; heb je helaas wel een ondersteunde creditcard of paypall nodig voor als je zogezegt addons koopt).

alternatief dat al sinds jaar en dag perfect en gratis werkt is een account nemen bij duckdns.org

cname: host.domain.nl apkdsfjaskdfjwpqerijwq.duckdns.org en klaar, hoef je geen 6eur af te tikken bij deze naaiers.

strato is lekker goedkoop voor de basis dingetjes, maar je moet vooral niet in hun upselling-strategie trappen, mijn vriendin krijgt voor haar blog/online cv elke maand wel mail over he belangrijk het is om hun anti-kaping abonement af te sluiten omdat mensen anders je website stelen. en dat terwijl dnssec op dat domain al lang is ingeschakeld ;)

[ Voor 24% gewijzigd door i-chat op 07-07-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:50
i-chat schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:12:
misschien is dit een wat domme opmerking, maar nu ga je dus 6 euro per maand betalen voor een dienst die
via amazon cloud gratis mogelijk is (die doen er zelfs een gratis tunnel bij zodat je geen poort-forwards nodig hebt, (hoewel gratis; heb je helaas wel een ondersteunde creditcard of paypall nodig voor als je zogezegt addons koopt).

alternatief dat al sinds jaar en dag perfect en gratis werkt is een account nemen bij duckdns.org

cname: host.domain.nl apkdsfjaskdfjwpqerijwq.duckdns.org en klaar, hoef je geen 6eur af te tikken bij deze naaiers.

strato is lekker goedkoop voor de basis dingetjes, maar je moet vooral niet in hun upselling-strategie trappen, mijn vriendin krijgt voor haar blog/online cv elke maand wel mail over he belangrijk het is om hun anti-kaping abonement af te sluiten omdat mensen anders je website stelen. en dat terwijl dnssec op dat domain al lang is ingeschakeld ;)
Ik kwam hier via google, heb een cname gemaakt via duckdns maar ik kom er niet uit. Kan dus niet mijn hoofddomein gebruiken maar enkel een subdomein? En mijn ssl lijkt nu ook niet te werken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1