Input gevraagd: Oprit verlichting aan bij aankomst auto.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shandro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2023
Beste,

Voor een vriend ben ik bezig tuinverlichting aan te leggen, (hele flinke tuin).
Maar nu ben ik gevraagd, om ook de oprit, (70meter?) van verlichting te voorzien.
En dan het liefst zo, dat de verlichting automatisch aan gaat, zodra er een auto de oprit op komt, of vertrekt.

Nu denk ik dat een bewegingssensor dan de meest voor de hand liggende optie is.
Voordeel hiervan is, dat dit naar mijn idee de meest simpele (en meest hufterproof) oplossing is. Een nadeel echter, is dat deze wellicht makkelijk aan springt als er andere beweging wordt gedetecteerd. Bovendien is het begin van de oprit gesitueerd in een vlakke omgeving (omringt door enkel gras). Dus dat zou betekenen dat ik iets moet plaatsen, dat bóven de oprit uitsteekt, d.m.v. een paaltje, boompje, bloempot of iets dergelijks.

Zijn er vanuit jullie creatieve breinen misschien meer ideeën om dit te realiseren.

Bijvoorbeeld een of ander detectie-systeem die detecteert of er een auto de oprit komt, of een persoon. (Met een detectielus zoals bij verkeerslichten gebruik wordt gemaakt?)

Uiteraard ben ik via google wel uitgebreide systemen tegengekomen als auto-detectie systeem, echter deze kosten al snel honderden euro's. En een beetje creativiteit, maakt het bovendien ook een stuk leuker :P.

Alvast bedankt voor eventuele input! Ik ben razend benieuwd. _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 22:18
Een (IR) lichtsluis? 2 kleine paaltjes aan het begin van de oprit en de verlichting gaat alleen aan als je er tussen door rijdt.

Bij PIR bewegingssensoren zou ik niet weten of die ook door een auto getriggerd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Een detectielus, zoals bij stoplichten gedaan wordt? Zoiets: https://www.portacon.nl/w...detectoren-detectielussen

Nadeel is wel dat deze pas werkt als de auto boven de lus verschijnt. Eigenlijk zou je hem dan ergens voor de oprit willen hebben, niet op de oprit zelf pas.

Bewegingssensor is denk ik het makkelijkst (dat is wat ik hier zelf heb), maar die reageert inderdaad ook op mensen die voorbij lopen of fietsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:18
Zo'n detectielus is zo duur, daar kun je een lamp jaren voor laten branden. Wat ik ook zou doen. Gewoon een lamp bij de ingang van de oprit die altijd brandt als het donker is. En een bewegingssensor voorbij die lamp, zodat hij niet getriggerd wordt door alles op straat, maar alleen op de oprit. Moet je bewegingssensor wel kunnen reageren op auto's. Je kunt dan de gevoeligheid laag zetten om te voorkomen dat hij reageert op bijvoorbeeld dieren, maar je zult het nooit helemaal kunnen voorkomen. Die lampen zullen (met elke soort sensor) altijd wel een paar keer onnodig aan gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gizmo2000
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:46
Bij mij thuis gaan sommige lampen aan als ik in de buurt kom. Dat gebeurd dmv GPS en domotica. Mijn 'huis' weet dat ik eraan kom en doet dan lampen aan. Dit gebeurd in Domoticz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:53
Nadeel van GPS is dat hij niet aangaat als er gasten komen. Die zijn namelijk nog niet aangemeld Inn het systeem, maar het is juist voor nieuwe mensen handig dat zo'n donkere oprit aanstaat.

Nadeel van bewegingssensor is dat eerste 2 lampen altijd aan moeten staan, of dat lampen pas te laat aan gaan, of dat lampen heel vaak snachts aan gaan. (Ik zou voor optie 1 van deze reeks gaan).
Door de sensor in de lamp-modulea te zetten valt de sensor ook niet op. Dan rest enkel de vraag wat voor lampjes je gaat installeren.

Ps vergeet niet, bewegingssensor bij begin en bij eind, en mogelijk halverwege voor snelheidsfeedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

gastje01 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 01:16:
Een (IR) lichtsluis? 2 kleine paaltjes aan het begin van de oprit en de verlichting gaat alleen aan als je er tussen door rijdt.

Bij PIR bewegingssensoren zou ik niet weten of die ook door een auto getriggerd worden.
IR lijkt me inderdaad ook een goede. Wellicht te combineren tot twee stuks op verschillende hoogtes om kleine dieren/ dwarrelende bladeren etc uit te sluiten.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmo2000
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:46
99ruud99 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:58:
Nadeel van GPS is dat hij niet aangaat als er gasten komen. Die zijn namelijk nog niet aangemeld Inn het systeem, maar het is juist voor nieuwe mensen handig dat zo'n donkere oprit aanstaat.
Inderdaad. Niet over nagedacht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 22:37
Als PIR niet werkt, heb je ook nog radar sensoren.

Maar om overbodig aan/uit schakelen van de lampen te voorkomen, lijkt mij IR ook een goede oplossing.

Aan de andere kant, hoe vaak komt er 's nachts iemand langslopen. Bij een goed afgestelde PIR dat hij niet verder 'kijkt' dan je eigen oprit moet dat toch ook wel lukken? Als de PIR teveel ziet kun je met tape het bereik ook nog beperken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sir_huxley
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:20
Home assistant icm met de add-on frigate.

https://docs.frigate.video/

Deze heeft ondersteuning voor object herkenning:

https://docs.frigate.video/configuration/objects/

Je kunt eventueel ook gebruik maken van ander object herkenningssystemen icm met home assistant

https://github.com/vivektiwari1986/azurecv

Of

https://www.home-assistant.io/integrations/#image-processing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 15:29
PhilipsFan schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 04:49:
Zo'n detectielus is zo duur, daar kun je een lamp jaren voor laten branden. Wat ik ook zou doen. Gewoon een lamp bij de ingang van de oprit die altijd brandt als het donker is. En een bewegingssensor voorbij die lamp, zodat hij niet getriggerd wordt door alles op straat, maar alleen op de oprit. Moet je bewegingssensor wel kunnen reageren op auto's. Je kunt dan de gevoeligheid laag zetten om te voorkomen dat hij reageert op bijvoorbeeld dieren, maar je zult het nooit helemaal kunnen voorkomen. Die lampen zullen (met elke soort sensor) altijd wel een paar keer onnodig aan gaan.
Het gaat om verlichting voor een oprijlaan van 70 meter. :+ Ik denk dat kosten dan iets minder belangrijk zijn.

Detectielus is het netste. Anders springt die verlichting op en af aan en schrik je er alleen maar van. (Wie komt eraan?)

Of het idee van de twee kleine paaltjes met IR waarvan tegelijk de lus onderbroken worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33
Je zou meerdere detectie punten kunnen plaatsen.
Aan het begin en wat verderop.
Mocht de eerste reageren op meer dan alleen bezoekers dan gaan bij de 2e de andere lampen pas aan.
Wil je er echt een landingsbaan van willen maken dan om de zoveel meter een detectie punt zodat de lampen reageren op het moment dan je er voorbij komt :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:04
Heeft de auto bluetooth? Misschien dat je daar wat mee kan in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toontje kenobi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04:37
Philips hue buitenverlichting met buitenshuis besturing

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

shandro schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 01:11:
Beste,

Voor een vriend ben ik bezig tuinverlichting aan te leggen, (hele flinke tuin).
Maar nu ben ik gevraagd, om ook de oprit, (70meter?) van verlichting te voorzien.
En dan het liefst zo, dat de verlichting automatisch aan gaat, zodra er een auto de oprit op komt, of vertrekt.

Nu denk ik dat een bewegingssensor dan de meest voor de hand liggende optie is.
Voordeel hiervan is, dat dit naar mijn idee de meest simpele (en meest hufterproof) oplossing is. Een nadeel echter, is dat deze wellicht makkelijk aan springt als er andere beweging wordt gedetecteerd. Bovendien is het begin van de oprit gesitueerd in een vlakke omgeving (omringt door enkel gras). Dus dat zou betekenen dat ik iets moet plaatsen, dat bóven de oprit uitsteekt, d.m.v. een paaltje, boompje, bloempot of iets dergelijks.

Zijn er vanuit jullie creatieve breinen misschien meer ideeën om dit te realiseren.

Bijvoorbeeld een of ander detectie-systeem die detecteert of er een auto de oprit komt, of een persoon. (Met een detectielus zoals bij verkeerslichten gebruik wordt gemaakt?)

Uiteraard ben ik via google wel uitgebreide systemen tegengekomen als auto-detectie systeem, echter deze kosten al snel honderden euro's. En een beetje creativiteit, maakt het bovendien ook een stuk leuker :P.

Alvast bedankt voor eventuele input! Ik ben razend benieuwd. _/-\o_
toon volledige bericht
Bij een oprit van 70 meter verwacht ik eigenlijk ook wel een poort aan het begin van de oprit.

Is het makkelijkste en minst foutgevoelig niet simpelweg om de verlichting te koppelen aan het opengaan van de poort? Als poort oprit open, dan minimaal 10 minuten de lampen aan. Als garagedeuren open, dan ook lampen aan voor het wegrijden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-06 15:36
Heb je geen camera hangen die de oprit filmt? Daar zit ook vaak bewegingsdetectie op en kan je een gebeid aangeven wat hij moet detecteren/ bewaken.
Dan kan je dit via ifttt koppelen aan je verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 22:35
Photocell plaatsen bij de ingang.
Lijkt me het makkelijkste en die kan je op bv 80 cm hoogte hangen zodat kleine dieren of iets dergelijks er onder door kunnen
Dan krijg je een puls en dan verlichting aan voor x tijd

https://www.conrad.com/p/...0-v-dc-v-ac-1-pcs-1667460

[ Voor 38% gewijzigd door The Fatal op 09-04-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 08:43
Even een heel andere kant op.
Als je aankomt en wil dat de lampen aan gaan, dan staan de koplampen van je auto aan.
Detecteer bij de ingang met een lichtsensor of er licht langs komt. Reageert alleen indien sensor voor licht van boven (zon) niets detecteert. Geen dier die dat af laat gaan :-)
Bij huis zelf een beweging sensor voor vertrekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
torretje2012 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:58:
Heeft de auto bluetooth? Misschien dat je daar wat mee kan in HA.
70meter?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dat werkt niet voor gasten.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14
Laser met reflectiepaaltje waar een kleine tijdsvertraging in zit. Je hebt dan een hele smalle afstraling en door de vertraging gaat de lamp pas aan als er drie meter of meer aan auto voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 10:36
Wil je alleen op auto’s triggeren of ook op voetgangers en fietsers? Sowieso is de afstelling op alles hoger dan pakweg knie of heuphoogte (hangt een beetje vanaf hoeveel Porches je verwacht) zal al veel fauna elimineren die valse positieven genereert. Een PIR detecteert warmtebronnen (misschien geen detectie bij koude auto) die van links naar rechts in zijn beeld gaan (dus niet plaatsen als je er naartoe zou rijden) maar durven wel eens last van de zon hebben, radar modules detecteren dan weer eender welk object maar hun bereik wordt beïnvloed door regen, een grondlussen detecteert alleen bewegend metaal. De slagbomen van parkeerplaatsen gebruiken gewoonlijk een laser of lichtstraal oog zoals je ook wel in winkels aan de deur ziet. Zo een op een of meerdere plaatsen voldoende hoog lijkt mij alleszins de beste oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 14:53
Als het echt simpel maar ook niet op vanalles getriggert moet worden, dan denk ik aan de veiligheids sensoren die in bij hekwerken zitten (laser met spiegel).
Voordeel is dat deze niet naar beneden kijken en op elke los lopende muis getriggert wordt ;)
Niet gewicht afhankelijk zijn zoals bij grondlussen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:31
Niet te complex maken met lichtsensors of een detectielus.
Detectielus klinkt leuk, maar is overkill en werkt niet als iemand 's avonds met z'n fiets er overheen gaat.

Gewoon zoals meerdere hier opmerken een lichtsluis gebruiken, is een bewezen en betrouwbare oplossing die je kant-en-klaar kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:19
redfox314 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 18:20:
Een PIR detecteert warmtebronnen (misschien geen detectie bij koude auto)
Werkt waarschijnlijk ook niet bij elektrische auto's :) Ik zie de optie voor een druksensor nog niet voorgesteld worden, mogelijk kun je daar iets mee voor auto's? Met fietsen en voetgangers mogelijk wel problematisch. Je noemt echter alleen auto's als ik het goed begrijp.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:16
Mijn oprit is geen 70 meter, maar bij mij gaan de Hue lampen bij zonsondergang aan en bij zonsopgang weer uit.
Lekker simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ASS-Ware schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 21:25:
Mijn oprit is geen 70 meter, maar bij mij gaan de Hue lampen bij zonsondergang aan en bij zonsopgang weer uit.
Lekker simpel.
Dat is the easy way out, maar bij 70 meter aan verlichting denk ik dat het wel de moeite waard is om slimmere oplossingen te zoeken (milieutechnisch dan, geld is er genoeg met zo'n oprit)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:24
Leuk vraagstuk, met wat Googlen kwam ik op https://www.opritverklikker.nl/product/protect-800-basisset/ uit. Er staan daar nog meer oplossingen op de site en het zal vast niet de enige zijn.

Denk dat in de beveiligingswereld best wel iets bestaat dat de juiste detectie doet, maar in dit geval is een alarm niet nodig, maar moet de verlichting aan. Daar moet toch wel een schakeling voor te vinden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tantrum
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-04-2023
Hele mooie oplossingen allemaal, maar een permanente verlichting met kleine ledstrips iedere paar meter en een schemerschakelaar, eventueel met dimmer. Kun je prima richten, zodat er geen hinder is. En laag energieverbruik. Ook nog goedkoop uit china (aliexpress).

[ Voor 16% gewijzigd door Tantrum op 11-04-2022 07:59 ]

• Jan5412
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-05 11:34
Ik denk dat het voor dit project niet meer van toepassing is, maar toch.
Een zend/ontvang systeem 433 MHz, kant en klaar, of zelfbouw met twee arduino pro mini zou volgens mij een oplossing kunnen zijn. Kan je programmeren wat je wil dat er gebeurt. B.v. je start de auto en het licht gaat aan. 10 sec nadat je buiten bereik bent gaat het weer uit. Bij terugkomst gaat het aan als je binnen het bereik komt en 5 min nadat je bent uitgestapt weer uit. Keuze mogelijkheden genoeg. Voor de veiligheid en verwarring met andere zenders kan je de zendcode coderen. Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 12:43
bartvl schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:59:
[...]

IR lijkt me inderdaad ook een goede. Wellicht te combineren tot twee stuks op verschillende hoogtes om kleine dieren/ dwarrelende bladeren etc uit te sluiten.
Niet over-engineren.
Geef hem een goede hoogte zodat een kat er onderdoor kan lopen.
Een dwarrelend blad dat precies door de straal komt lijkt me vergezocht en kun je mogelijk ook met gevoeligheid regelen, maar laat die oprijlaan dan eens één keer per jaar onterecht aangaan.

Edit: Als je het googlet kom je doodleuk op een site die al die detectoren en paaltjes gewoon verkoopt.
Van 30 euro voor losse detectors naar 80-100 euro voor double beam detectors, ingebouwd in paaltjes of los.
Echt alles en niet gek duur.
En zelfs lusdetectie hebben ze; zo te zien ben je voor een detector en een kabel dan 300 kwijt.

[ Voor 23% gewijzigd door Tarquin op 29-09-2024 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-06 07:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Jan5412 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:21:
Ik denk dat het voor dit project niet meer van toepassing is, maar toch.
Inderdaad.

Maar wel een leuk topic, oprit van 70m en het probleem veel moeilijker maken dan dat het is.

De makkelijkste oplossing is natuurlijk om geen lampen neer te zetten, je hebt toch gewoon licht op je auto :)
___

Maar, gebruik zo'n multi-bewegingssensoren, die hebben een instelbare aan-tijd, lichtsterkte en gevoeligheid.
Door de sensor juist neer te hangen of de kant van de weg af te schermen met een klein stukje plastic, voorkom je dat hij ongewenst aan gaat.

Dat is betrouwbaar en makkelijk te realiseren / bij te stellen.
Bijkomend voordeel is dat hij door de lichtsterkte-sensor ook alleen aan gaat als het donker is.

Elke lamp een eigen sensor is natuurlijk ook leuk, dan gaan ze 1-voor-1 aan naarmate je verder de oprit op komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Laatst online: 21-06 19:58
@shandro wat heb je uiteindelijk als oplossing gekozen? Helaas zie ik geen reactie in dit topic van je terug namelijk, terwijl het wel een zeer leuk topic had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Let op 2 jaar oud draadje.
Accretion schreef op zondag 29 september 2024 @ 07:23:
[...]

Elke lamp een eigen sensor is natuurlijk ook leuk, dan gaan ze 1-voor-1 aan naarmate je verder de oprit op komt.
Dat is meer een gimmick dan 'verlichting voor veiligheid', zoals bij traptredes die een aantal tredes verlichten bij elke stap zodat je de rolschaatsen acht tredes verderop niet ziet liggen als je een grote doos naar beneden draagt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 12:43
jnr24 schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:00:
Let op 2 jaar oud draadje.
[...]
Dat is meer een gimmick dan 'verlichting voor veiligheid', zoals bij traptredes die een aantal tredes verlichten bij elke stap zodat je de rolschaatsen acht tredes verderop niet ziet liggen als je een grote doos naar beneden draagt. ;)
Het effect is dat kleine veiligheidsrisico meer dan waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-06 07:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Maar wel leuk gespreksonderwerp voor de Zondagochtend.
jnr24 schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:00:
Als je de rolschaatsen op de trap bewaart, is d'r al iets goed mis.
Maar toegegeven, bij een trap lijkt het me onhandig, zeker als je verder geen verlichting hebt.

Bij een auto hoop ik overigens dat je zelf dus ook koplampen hebt én niet een grote doos voor je op het dashboard neer zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan5412
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-05 11:34
Ik had niet verwacht dat zo’n stokoud item nog zo springlevend is. Maar mij oplossing is toch helaas niet de juiste, omdat ik niet goed had gelezen. In de vraagstelling staat een auto en ik was uitgegaan van een auto van de eigenaar. Tarquin wat ik bedoelde. In de auto van de eigenaar de zender die begin zodra de auto gestart wordt. De ontvanger zet de verlichting van de oprit aan, en als het zendsignaal niet meer wordt ontvangen, weer uit. En in de ledstrip oplossing kan ik me wel vinden. Een drietal WS2812 in een glaasje om de meter aan beide kanten van de oprit. De arduino is er al, dus je kan er een mooie spectaculaire lichtshow van maken. Lijkt me een geweldige binnenkomst, en weten de buren gelijk dat je weer thuis bent.
Pagina: 1