Acties:
  • 0 Henk 'm!

• housemusicrules
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik had 2 jaar een Sony XM3 en op m’n iPhone 12 (Pro Max) of MacBook klonk de muziek meer dan prima. Nu heb ik sinds een tijdje een XM4 en de muziek klinkt echt duidelijk minder. En dat terwijl alle EQ-instellingen etc. precies hetzelfde zijn, en ik vanaf dezelfde streamingdienst afspeel. Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar toen ik het vanaf m’n werk-laptop (Windows 10) toevallig probeerde klonk het weer echt beter, veel voller. Ik ben niet eens een extreme audiofiel (anders stelde ik die vraag niet hier ;) ) maar het verschil is met ‘het blote oor’ te horen.

Naar wat ik begreep ondersteunt Apple geen LDAC en heeft Sony juist weer sinds de MX4 op zijn beurt weer een goed codec laten vallen wat Apple wel ondersteunt (even de naam kwijt).

Is dit op te lossen? Ik vind het verschil dermate groot dat het echt zonde is. Bedankt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:38

Aiii

何これ

Zowel de XM3 als de XM4 gebruiken op Apple dezelfde AAC codec om te verbinden. Beide headsets hebben exact dezelfde drivers, en dezelfde vorm. Dus tenzij je zelf de codec naar SBC hebt gezet in de app door "prioritize connection" te selecteren kan ik mij niet voorstellen dat je een waarneembaar verschil in geluidskwaliteit zou moeten horen.