Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik werd vanmiddag gebeld dat voor ons akkoord gegeven zonnepanelen niet beschikbaar zijn ivm leveringsproblemen.
In de offerte staat 10 panelen van merk; QCELLS Q.Peak DUO 380 WP ALL BLK ML-G9

Nu werd mij onderstaande panelen aangeboden, de heer aan de telefoon zei dat het betere panelen waren, graag zou ik jullie mening willen horen. Moet ik hier juist blij mee zijn? Hopelijk kent iemand beide panelen en kunnen jullie me helpen de keuze te maken. De prijs zou niet veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEm9CwI53pOrJmSH0X25XIFLa0I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xs7pVDa68J4WYS2uGPAqdUdk.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Wat heb je zelf al gevonden over deze panelen? En wat waren de beweegredenen om voor de qcels te gaan??

In je offerte staat blijkbaar 380 panelen en deze zijn 395. Dus kwa watt piek ga je er op voorruit.

Wat heb je zelf al kwa onderzoek gedaan om te kunnen kiezen voor de nieuw aangeboden zonnepanelen. Er staan reviews zat op het internet.

[ Voor 35% gewijzigd door To_Tall op 09-04-2022 00:14 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38
@To_Tall zat reviews? Interessant.... Waar dan?

Er zijn geen knappe reviews... En dat is te begrijpen. Panelen volgen elkaar in rap tempo op. Sneller dan het kost om een praktijk test te kunnen uitvoeren.

Q.Cells een Trina zijn beide gerespecteerde merken. Grote grijze massa maakt geen drol uit werkt allemaal prima spul.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Toniii
Wat ik zie staan is dat de trina iets wat meer degradatie hebben.
De man aan de telefoon gaf aan dat het om 385 panelen ging maar in bijlage staat 395, naja dat kan de degradatie dan een beetje opheffen.

Beide veel gebruikte panelen.

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Met de huidige tekorten en leveringsproblemen mag je op dit moment gewoon blij zijn dat je wat op je dak krijgt.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 23:35

Crazy-

Best life ever

Eerlijk gezegd? Niet netjes zonder te vermelden vooraf. Verder? Trina is evenzo een prima dan wel niet “beter” merk.

Niks om zorgen over te maken. Zolang het op de factuur goed staat. Geniet van je lagere rekening

Edit: dacht dat ze al geplaatst waren :-) lekker laten plaatsen dus!

[ Voor 15% gewijzigd door Crazy- op 09-04-2022 15:28 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Crazy- schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:27:
Eerlijk gezegd? Niet netjes zonder te vermelden vooraf. Verder? Trina is evenzo een prima dan wel niet “beter” merk.

Niks om zorgen over te maken. Zolang het op de factuur goed staat. Geniet van je lagere rekening
Nvm, was voor je edit :)

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 09-04-2022 15:29 ]

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 12:24
Vaar niet blind op het plaatje.

Vaak wordt een bepaald type panelen in een range aan capaciteiten aangeboden.
Het paneel wordt in elkaar gezet en dan wordt gemeten wat het presteert en de juiste categorie ingedeeld.

Deze Trina Vertex zijn geen uitzondering.
Als je het datasheet bekijkt (bv. hier https://www.estg.eu/nl-nl...d/file/4911/product/5262/) staat daar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MauaFK-1CvBhF1p2yc0DgeloF-E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jUb530ClwqjWKkEnsmTPhEf1.png?f=user_large
Met 385Wp panelen krijg je dus de op een na zwakste broeders uti de serie. De Qcells waren de middelste.
De efficiency van de QCells 380Wp is iets groter dan die 385Wp Trina (20.1% vs. 20.0%).
Dat is omdat de Trina een beetje groter zijn (1.92 vs. 1.89 m2).

QCells waren een duurdere keuze toen ik ze kocht. Ook nu (al zijn prijzen moeilijk te vinden) lijken de Qcells ~10% duurder.

QCells is Koreaans-Duits met productie in Korea en China. Trina is 100% Chinees. Zelf heb ik meer vertrouwen in Koreaanse dan Chinese kwalitelt.

Tenslotte is op termijn niet gezond als 100% van PV uit China komt.

Maar je lijkt geen keuze te hebben, anders dan geen panelen...

• Toniii
Thanks voor jullie opmerkingen/meningen.
Ik heb akkoord gegeven voor het plaatsen van de trina panelen!
Pagina: 1