Hallo iedereen,
Ik hoop dat iemand me hier in de goede richting kan wijzen, ik hoop dat iemand een gelijkaardig probleem heeft gehad of wat meer tips voor me heeft.
Vorige week heb ik een upgrade uitgevoerd van een 1070TI naar een 6800XT en sindsdien krijg ik microstutters in al mijn games. Het enige dat is veranderd van mijn vorige build naar deze, is dat ik een clean install van Windows 11 heb uitgevoerd en de GPU upgrade.
In eerste instantie dacht ik dat dit het fTPM-probleem zou kunnen zijn, maar als ik online video's over het probleem zie, is het helemaal anders dan bij mij. De mijne is een constante die met willekeurige tussenpozen plaatsvindt.
Ik zal proberen alles wat ik heb getest en mijn hardware onderaan op te sommen.
Hardwarespecificaties:
Bedankt voor iedereen die me in de goede richting kan wijzen of tips voor dit issue aan te pakken.
Ik hoop dat iemand me hier in de goede richting kan wijzen, ik hoop dat iemand een gelijkaardig probleem heeft gehad of wat meer tips voor me heeft.
Vorige week heb ik een upgrade uitgevoerd van een 1070TI naar een 6800XT en sindsdien krijg ik microstutters in al mijn games. Het enige dat is veranderd van mijn vorige build naar deze, is dat ik een clean install van Windows 11 heb uitgevoerd en de GPU upgrade.
In eerste instantie dacht ik dat dit het fTPM-probleem zou kunnen zijn, maar als ik online video's over het probleem zie, is het helemaal anders dan bij mij. De mijne is een constante die met willekeurige tussenpozen plaatsvindt.
Ik zal proberen alles wat ik heb getest en mijn hardware onderaan op te sommen.
Hardwarespecificaties:
- AMD Ryzen 5 5600X
- ROG STRIX X570-E GAMING (BIOS-versie is de meest recente)
- Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit draait op 3600 met DOCP ingeschakeld
- Radeon 6800XT (Reference)
- 750W Corsair PSU
- LG UltraGear 27GN850-B (voor FreeSync)
- Anti-lag disable
- Disable Enhanced Sync
- Radeon-overlay uitschakelen
- Verschillende drivers
- Limit FPS in games tot 144/143
- Verschillende ingame-instellingen, afhankelijk van wat je online kunt vinden voor de game in kwestie
- Turn off Link State Power Management in Windows Power Settings
Bedankt voor iedereen die me in de goede richting kan wijzen of tips voor dit issue aan te pakken.
[ Voor 3% gewijzigd door Shinro op 08-04-2022 21:59 ]