Hallo allemaal,
Binnenkort zou ik graag een game pc willen samenstellen. Ik wilde dit al eens eerder doen alleen is het er nooit van gekomen.
Ik heb de lijst samengesteld o.b.v. persoonlijke voorkeuren en ook op basis van wat ik op Tweakers/internet lees.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is puur bedoeld om te gamen. Denk aan games als: GTA V (en GTA VI mocht die ooit nog uitkomen
), RDR2, Call of Duty Cold War/Modern Warfare, Teardown, Watch Dogs 2/Legion, F1 games, NFS, Assetto Corsa (Competizione), rFactor 2. Ik wil die graag op de hoogste settings kunnen spelen op een resolutie van 3440x1440. Mijn monitor ondersteunt 100hz. Dat hoeft van mij niet, ik wil wel graag 60FPS kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs is 2050 (das inclusief marge).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een LG 35WN75C-W monitor. Daarnaast een Logitech USB gaming muis, maar dat moet sowieso wel lukken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat voor de resolutie een RTX 3070/3070Ti volstaat als ik op 60FPS wil kunnen gamen. Daarnaast had ik eerst een i7 12700K uitgekozen, maar heb die bijgesteld naar een i5-12600K omdat ik op Reddit las dat dat meer dan voldoende is voor gaming.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd een voorkeur naar MSI op de een of andere manier. Ik kan niet uitleggen waarom, maar ik heb er een goed gevoel bij. Sta ik open voor andere merken? Sure. Maar in eerste instantie zou mijn voorkeur naar MSI uitgaan.
Qua case vind ik NZXT en Corsair altijd erg mooi. Als ik een zwarte case met rode accenten zie ben ik verkocht.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder aangegeven wil ik kunnen gamen op 3440x1440, 60FPS. Verder kan ik niet iets bedenken.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik van jullie verwacht is een beoordeling van mijn lijst op basis van bovenstaand verhaal. Voldoet dit is of dit (op sommige vlakken) overkill? Daarnaast gewoon een algemene ‘wat vinden jullie ervan?’
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! En mochten jullie nog informatie missen hoor ik dat graag!
Groetjes,
Marco
Binnenkort zou ik graag een game pc willen samenstellen. Ik wilde dit al eens eerder doen alleen is het er nooit van gekomen.
Ik heb de lijst samengesteld o.b.v. persoonlijke voorkeuren en ook op basis van wat ik op Tweakers/internet lees.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | MSI Pro B660-A DDR4 | € 168,28 | € 168,28 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H710 Zwart/Rood | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2021) Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 269,50 | € 269,50 |
| Totaal | € 1.922,48 | |||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is puur bedoeld om te gamen. Denk aan games als: GTA V (en GTA VI mocht die ooit nog uitkomen
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs is 2050 (das inclusief marge).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een LG 35WN75C-W monitor. Daarnaast een Logitech USB gaming muis, maar dat moet sowieso wel lukken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat voor de resolutie een RTX 3070/3070Ti volstaat als ik op 60FPS wil kunnen gamen. Daarnaast had ik eerst een i7 12700K uitgekozen, maar heb die bijgesteld naar een i5-12600K omdat ik op Reddit las dat dat meer dan voldoende is voor gaming.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd een voorkeur naar MSI op de een of andere manier. Ik kan niet uitleggen waarom, maar ik heb er een goed gevoel bij. Sta ik open voor andere merken? Sure. Maar in eerste instantie zou mijn voorkeur naar MSI uitgaan.
Qua case vind ik NZXT en Corsair altijd erg mooi. Als ik een zwarte case met rode accenten zie ben ik verkocht.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder aangegeven wil ik kunnen gamen op 3440x1440, 60FPS. Verder kan ik niet iets bedenken.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ik van jullie verwacht is een beoordeling van mijn lijst op basis van bovenstaand verhaal. Voldoet dit is of dit (op sommige vlakken) overkill? Daarnaast gewoon een algemene ‘wat vinden jullie ervan?’
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! En mochten jullie nog informatie missen hoor ik dat graag!
Groetjes,
Marco