Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:06
Op dit moment heb ik een 6 jar oude Sony AX-53 waarmee ik tot nu toe in 60p full HD opgenomen heb. Samen met de externe Rode microfoon heb ik hiermee redelijke vakantievideo's gemaakt.
Voor mijn trip naar Oeganda wil ik eigenlijk in 4K gaan filmen. Echter de AX-53 kan dan maar maximaal in 30p opnemen. Voor panning en opnames met snelle beweging vind ik 30P echter niet zo mooi op de TV (schokkerig..).

Omdat ik nu ook een nieuwe mobiele telefoon ga kopen. Zeer waarschijnlijk de Samsung S22 met 256 GByte opslag, ben ik aan het overwegen om meer te gaan opnemen met de telefoon in 4K 60p. Voor ver ingezoomde opnames zal ik nog wel de videocamera blijven gebruiken.

Voor een beetje stabiele opnames wil ik dan de DJI Osmo Mobile 5 kopen echter ik ben dan nog op zoek naar een compacte richtmicrofoon met goede windkap voor buitenopnames.
Ik had hiervoor de Rode VideoMic Me-C ingedachte echter ik vrees dat de DJI Osmo Mobile en de VideoMic niet samen gaan (microfoon steekt uit).

Zijn er suggesties wat wel past? Is er bijvoorbeeld een goede smartphone stabilizer met goede ingebouwde richtmicrofoon en windkap???

Adviezen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
De DJI Osmo Mobile 5 is al binnen. Ik heb een draadloze microfoon gevonden https://www.bol.com/nl/nl...or/9300000071542215/?s2a=. Gezien de prijs maar een gokje wagen.
De bedoeling is dat ik deze microfoon met klitteband vastzet op het middelste scharnier van de DJI.
Ben benieuwd of de geluidskwaliteit acceptabel is (ik hoef geen muziek of zoiets op te nemen) en of het windkapje iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Welk geluid wil je precies opnemen? Als het om omgevingsgeluid gaat lijkt me deze microfoon een slecht idee. Deze heeft waarschijnlijk, zoals meeste lavaliers, een omnidirectioneel opnamepatroon. Gemaakt om de stem van de drager goed op te nemen en achtergrond geluid te laten wegvallen. Je wilt een microfoon met een meer shotgun-patroon. De VideoMic heeft dit beter geregeld. Ik kan mij voorstellen dat deze prima moet werken met de osmo.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
De VideoMic heb ik nu op de Sony. Alleen vind ik geen geschikte versie van Rode die met DJI Osmo Mobile 5 goed past. Ik zal eens een vergelijkende test doen. Voor het geld kon ik het niet laten om een gokje te wagen.