Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:01
Ik zoek een?
Een mobiele telefoon als vervanging van mijn huidige toestel iPhone 12 Pro Max. Ik wil graag overstappen naar een Android, omdat het meer open is vergeleken met iOS. Ik ben bekend met Android alleen niet met de verschillende versies operating systems per leverancier. Ik zie dat er kwa gui nog wel wat verschil ik kan zitten. Het toestel moet ongeveer net zo groot zijn als mijn huidige toestel (6.7 inch). Ik heb eerder een 6.1 inch toestel geprobeerd en dat vond ik maar niks. Ook wil ik graag een toestel met fingerprint i.p.v. face id.

Wat is je budget?
+/- €1300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp, Telegram, Reddit, browsen, af en toe een spelletje, foto’s maken met het gezin, wat IT tools maar voornamelijk Youtube. Ik heb al een Google Nest hub en nog wat smarthome dingen wat met Google Home werkt dus dat zou met een Android toestel makkelijk integreren. Welke software maakt me niet echt uit als het maar overzichtelijk is en zaken kan customizen. Ook wil ik graag gebruik maken van Google Pay en Android auto maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben uiteraard zelf al even op zoek gegaan. In de winkel viel mijn oog op de Oppo Find X5, Xiaomi 12 Pro en Samsung S22 Plus. Van de Samsung S22 vind ik het design / omranding niet zo mooi dus deze valt denk ik al af. Deze toestellen heb ik even goed bekeken en ik vond het design van de Oppo erg mooi, maar hetzelfde geldt eigenlijk voor de Xiaomi. Van deze toestellen uiteraard ook even reviews en vergelijkingen opgezocht op Youtube. Wat me opvalt is dat de camera “voor” geen 4K heeft. Is dat bijvoorbeeld een groot verschil met opnames? En vergeleken met mijn huidige toestel (iPhone 12 Pro Max) is de batterijduur van deze toestellen minder heb ik begrepen. Als ik maar een dag red en snel kan bijladen is dat echter geen probleem.

Welke vragen heb je hier nog over?
Omdat ik best tevreden ben over mijn iPhone 12 Pro Max maar dus (misschien) de stap wil maken naar Android twijfel ik of ik 1 van bovenstaande toestellen moet nemen alleen weet ik nu niet echt wat de beste keus is voor mijn verwachtingen, of bijvoorbeeld wachten op de Sony Xperia 1 IV wat mij kwa design erg aanspreekt of andere releases die eraan komen, of dan toch blijven bij iOS en wachten op de iPhone 14.

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:22
Buiten het open os, wat verwacht je van Android? Het is voor mezelf dat ik soms een beetje aan wil passen en al die icoontjes en mapjes op je homepages niet waardoor, maar het is verder wel stabiel. En zelf zou ik op Android dan weer niet voor de xiaomi of oppo gaan, maar dat ben ik.
Heb nu een Oneplus, maar geen reden om over te stappen naar een nieuwe telefoon. Denk dat voor mij de volgende een Google Pixel 6 (pro) wordt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:01
Voor Samsung zou ik toch echt de S22 Ultra pakken boven de plus met dat budget, specifiek de telelens is super handig, want de beste camera is diegene die je bij je hebt kwam ik deze vakantie ook weer achter (heb de S21 Ultra). En je hebt de langste tijd gegarandeerde updates bij Samsung voor Android toestellen op dit moment.