100% schijfgebruik weet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexroodakkers
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-04-2022
Goedendag,

Ik heb steeds last van 100% schijfgebruik bij Windows 10.

Ik heb al lopen zoeken met de zoek functie en heb weet ik al wat niet geprobeerd, eerst dacht ik dat het aan een vastgelopen update lag maar dat bleek niet zo te zijn .

Virtuele getuigen gereset
Zoekservice uitgezet
Avg uit gezet

Het rare is als iets veel % van de schijf gebruikt en ik zet dat in taakbeheer uit (met rechtermuisknop er op drukken )
Dan staat er wel een andere op die 90 % gaat gebruiken...
Ook de service systeem doet vrolijk mee.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn ik en in staat de computer door het raam te smijten...

...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJA7-wP-X26jvAuuYy5C1kvD0-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hONb5IUae7dmnaJ1ztN3SZj.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Bedoel je je harde schijf of je geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nog exotische apps draaien die graag geheugen of hdd eten?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 21:37
Deel eens een screenshot van je taakbeheer met je processen.
En ook graag van je prestaties.

[ Voor 21% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 08-04-2022 19:34 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je PC is uit 2014/2015 en de HDD is zo'n 7 jaar oud.
PC naam is KANTOOR dus die staat heel veel uren aan.
  1. Doe een SMART test
  2. Heb je wel al je foto's gebackupped?
  3. Vervang schijf
Lijkt er trouwens ook op dat die PC niet door een gerenommeerd bedrijf in Nederland is verkocht.
Ik kan nergens meer info vinden uit dat jaar (zelfs niet tweakers pricewatch) met die specifieke CPU.

[ Voor 50% gewijzigd door DJMaze op 11-04-2022 15:19 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:13

Onbekend

...

Van Taskmanager een schermpintje maken geeft ons veel meer informatie.
Maar als ik dit zie staan: 8GB ram, 5GB beschikbaar, maar wel een swapfile aan, dan denk ik dat dat Windows continu het virtuele geheugen bij zit te werken.

Zet eens die swap-file uit, start opnieuw op, en kijk hoe snel die pc dan is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 21:07
Een andere invalshoek. Deinstalleer AVG en reboot je systeem. Check je systeem op malware met Hitman Pro en Emsisoft Emergency Kit.

Kijk met Resource Monitor (ik weet uit mijn hoofd niet hoe deze in het Nederlands heet). Er is een short cut naar Resource Monitor onderaan in het tabblad Performance (Prestaties) in Taks Manager (Taakbeheer). Soms kun je daar iets uit afleiden.

Kijk ook eens in de Windows Logboeken of er daar dingen opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:42
Probeer het eens met complete bios/cmos reset?
Ik heb ook eens met een HP (Prodesk) continue een hoog CPU gebruikt gehad na een configuratie update.
Na een CMOS reset was dit opgelost.
Maar verder natuurlijk wel een SSD gebruiken, Windows 10 met een gewone HDD is gewoon een kwelling tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

The_Doman schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:16:
...
Maar verder natuurlijk wel een SSD gebruiken, Windows 10 met een gewone HDD is gewoon een kwelling tegenwoordig.
Dat, dus. Voor minder dan 50 €uro heb je een 250GB sata SSD; kan-ie nog weer een jaar of 3 mee. Daarna kun je de PC alsnog het raam uit smijten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sus

is druk :+

DJMaze schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:23:
Lijkt er trouwens ook op dat die PC niet door een gerenomeerd bedrijf in Nederland is verkocht.
Ik kan nergens meer info vinden uit dat jaar (zelfs niet tweakers pricewatch) met die specifieke CPU.
Die snap ik ff niet. Het is een HP. Een Elitedesk. 800 G1 SFF. Dat is een standaard kantoor PC’tje. Een SFF is niks anders dan een Small Form Factor. Die dingen zijn de afgelopen tijd bij bosjes als refurbjes aangeboden, in de regel met - zoals nu ook - Windows 10 Pro. Dingen hebben vaak hun oorsprong uit het buitenland en komen heel veel bij Flex IT vandaan, voorheen Xeptor. Onderdeel van Infotheek. Een heeele grote speler op dit gebied.

Dus hoe kom je er dan bij dat het niet door een gerenomeerd bedrijf verkocht is? Puur omdat *jij* er niks van kan vinden?

Dan voor @Alexroodakkers: slinger een SSD in die machine, probleem opgelost. Werkt dan echt weer als een zonnetje en er is dan - zeker voor normaal gebruik - nog prima mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
sus schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:21:
Dus hoe kom je er dan bij dat het niet door een gerenomeerd bedrijf verkocht is? Puur omdat *jij* er niks van kan vinden?
Ik zie ze wel, en allemaal met een Core processor, zoals hier en op de HP website.
Maar met de Pentium G3240 van TS dus 0,0

[ Voor 9% gewijzigd door DJMaze op 11-04-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Onbekend schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:28:
Van Taskmanager een schermpintje maken geeft ons veel meer informatie.
Maar als ik dit zie staan: 8GB ram, 5GB beschikbaar, maar wel een swapfile aan, dan denk ik dat dat Windows continu het virtuele geheugen bij zit te werken.

Zet eens die swap-file uit, start opnieuw op, en kijk hoe snel die pc dan is.
Dit. Swapfile met een gefragmenteerde (trage/kleine) HDD is een killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 19:27
Dat is nu eenmaal het gedrag van Windows 10. Een schone installatie, een SSD of andere upgrades zoals meer RAM helpen enigzins. Heel lang wachten totdat het voorbij is werkt ook wel. Als de PC langere tijd niet is aangeweest kan het komen door de vele updates.die je voor je kiezen krijgt. Ikzelf gebruik vaak (volledig geupdate) Windows 7 of lagere systemen die er minder tot geen last van hebben (o.a. omdat er geen updates meer bestaan), maar dan moet je wel weten wat je doet, aangezien deze Windows versies niet ondersteund worden en kwetsbaarheden bevatten.

Lees dat het om een HP Elitedesk. 800 G1 gaat. Als die minimaal 4Gb RAM heeft moet Windows 10 wel kunnen. Schone installatie en volledig updaten resulteert na lang wachten in minder schijfgebruik. Zoals gezegd is een SSD een aardig lapmiddel. Windows 7 of lager draait als een trein.

[ Voor 19% gewijzigd door soedesh op 12-05-2022 17:33 ]

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Alexroodakkers is het je gelukt, of heb je soms last van de Deadbolt ransomware op je Asustor?

Pagina: 1