Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Na bijna 2 jaar begint het memory foam in de kussens van mijn wh-1000xm3 wat kracht te verliezen en daar heeft de ANC wat onder te leiden.
Als ik online rondkijk zie ik 'tig Chinese merken die vervangende delen maken en kan ik eigenlijk geen echte sony's vinden.

Is er iemand mij voor gegaan? Zijn er kussens bij die echte aanraders of juist afraders zijn?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Beste antwoord (via Wijnands op 11-05-2022 19:16)

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:29:
Na bijna 2 jaar begint het memory foam in de kussens van mijn wh-1000xm3 wat kracht te verliezen en daar heeft de ANC wat onder te leiden.
Als ik online rondkijk zie ik 'tig Chinese merken die vervangende delen maken en kan ik eigenlijk geen echte sony's vinden.

Is er iemand mij voor gegaan? Zijn er kussens bij die echte aanraders of juist afraders zijn?
Ik heb eerder foams bij Aliexpress voor Bose QC en Grado headphones gekocht en die zijn nog steeds perfect.
Spotgoedkoop en doen niet onder voor de originelen. Lees de reviews op die sites en ga ervoor.

https://nl.aliexpress.com/item/4000296374630.html

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Parkiet
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-02-2024
Als je originele onderdelen wilt kun je hier https://sony.encompass.com/model/SONWH1000XM3 filteren op "Pad" en kan je de part numbers kopiëren en opzoeken op het internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Ik ben 2 jaar geleden op zoek gegaan naar nieuwe pads voor mijn MDR-1a en had hetzelfde probleem.
Originele pads zijn enorm lastig te vinden. Encompass,com exporteert niet en de Japanse websites die claimen ze te hebben vragen absurde bedragen.

Ik heb uiteindelijk de gok gewaagd met een set merkloze pads die ik vond voor €20 voor een set op Rounded.com.
In het begin voelden ze helemaal niet zo fijn omdat het een ander materiaal is (kunstleer) en nog redelijk stijf terwijl de oude kussens natuurlijk zacht waren geworden na het vele gebruik.
Tijdens de zoektocht naar een nieuwe koptelefoon gebruikte ik 'm wel dagelijks en na een tijdje werden de kussens wat zachter en werd het comfort rond de oren ook beter.
Nu, na 2 jaar zowat dagelijks gebruik voelen ze nog steeds niet hetzelfde als de originele pads nu ik er objectief over na denk, maar zijn ze al die tijd comfortabel genoeg geweest dat de neiging om een andere koptelefoon te kopen vervlogen is.
De kussens hebben nog steeds de juiste vorm en het erg zachte kunstleer toont ook nog nergens tekenen van uitdroging of slijtage.
Qua vervorming of demping van geluid of specifieke frequentiebereiken heb ik niets gemerkt, behalve dat in het begin de drivers weer iets verder van je oor af staan en dat ervoor kan zorgen dat ze 'anders' klinken.
Als ik er zo even over na denk is die €20 goed besteed geweest.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:29:

Ik heb eerder foams bij Aliexpress voor Bose QC en Grado headphones gekocht en die zijn nog steeds perfect.
Spotgoedkoop en doen niet onder voor de originelen. Lees de reviews op die sites en ga ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
centr1no schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:08:

Ik heb uiteindelijk de gok gewaagd met een set merkloze pads die ik vond voor €20 voor een set op Rounded.com...
Qua vervorming of demping van geluid of specifieke frequentiebereiken heb ik niets gemerkt, behalve dat in het begin de drivers weer iets verder van je oor af staan en dat ervoor kan zorgen dat ze 'anders' klinken.
Als ik er zo even over na denk is die €20 goed besteed geweest.
Deze?
https://rounded.com/sony-wh-1000xm3-ear-pads-black.html
En je ANC was dus niet minder?
Rounded heeft ze niet meer maar dat plaatje heb ik op ali ergens gezien.
CR2032 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:57:
[...]

Juist op Ali lees ik heel verschillende berichten. Van "doet niet voor het origineel onder" tot "ik heb effectief geen ANC meer"
Maar iets proberen ligt het meeste voor de hand ja, aangezien de prijzen erg vriendelijk zijn

[ Voor 35% gewijzigd door Wijnands op 10-04-2022 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:31
Ik had deze voor mijn MDR-1000x, dit merk heeft ze ook heeft voor die van jou. De pads vind ik van hetzelfde kwaliteitsniveau als de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
SlaadjeBla schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:54:
Ik had deze voor mijn MDR-1000x, dit merk heeft ze ook heeft voor die van jou. De pads vind ik van hetzelfde kwaliteitsniveau als de originele.
Heerlijk die machine vertaling. " mouw (geen stemkatoen)"

Ik had net iets van ali besteld maar als dat bagger is probeer ik deze waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

CR2032 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:57:
[...]

Ik heb geen ervaring met deze specifiek, maar ik het wel via Ali pads gekocht voor mijn HD25's en Oppo PM3.....en die waren allemaal compleet ruk. De originele zijn echt velen malen beter. Er zijn vast goede thirdparty alternatieven te vinden, maar dat is niet van deze goedkope rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:42
Op Aliexpress kan je eens kijken naar het merk Deerveer, zij verkopen die foam pads voor je Sony hoofdtelefoon en hebben daarnaast een extreem groot aanbod voor andere koptelefoons, soms zelfs met custom foam pads die niet het originele design hebben. Pads komen in een nette hersealbaare tas en bij mij had men zelfs extra covers (lijken op mini haarnetjes) bij gedaan om over de schelpen te trekken om stof tegen te gaan bij neit gebruik.
Anoniem: 159816 schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:38:
[...]

Ik heb geen ervaring met deze specifiek, maar ik het wel via Ali pads gekocht voor mijn HD25's en Oppo PM3.....en die waren allemaal compleet ruk. De originele zijn echt velen malen beter. Er zijn vast goede thirdparty alternatieven te vinden, maar dat is niet van deze goedkope rotzooi.
Er is een merk dat dit soort zaken verkoopt op Aliexpress en ze noemen Deerveer en hun pads zijn van behoorlijk goede kwaliteit en hebben toch vrijwel voor alles pads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Wijnands schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:39:
En je ANC was dus niet minder?
Ik heb geen ANC.
Maar het enige wat daarin verschil zou kunnen maken is als de kussens niet goed aan zouden sluiten of meer omgevingsgeluid door zouden laten en dat is niet het geval.

De pads in de Amazon-link van Slaadjebla lijken van exact hetzelfde materiaal als die van mij.
Die van Deerveer, die Dunaque noemt heb ik ook gezien maar die zien er kwalitatief slechter uit.

Ik ben nog even aan het zoeken gegaan en heb misschien iets interessants gevonden.
Sony verwijst zelf naar https://www.eetgroup.com/nl-nl voor hun eigen onderdelen maar die leveren niet aan particulieren.
Misschien kan een onderdelenboer of reparateur er wel bestellen.
Ik heb er zelf geen behoefte meer aan maar misschien kun je contact met ze opnemen.
EET Nederland
030-2192040
info@eetgroup.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Misschien kan een onderdelenboer of reparateur er wel bestellen.
Ik heb er zelf geen behoefte meer aan maar misschien kun je contact met ze opnemen.
EET Nederland
Ja, langs die route heb ik ook al gekeken. Kom ik op zo'n 60 euro per pad uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Runaque schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:14:
Op Aliexpress kan je eens kijken naar het merk Deerveer, zij verkopen die foam pads voor je Sony hoofdtelefoon en hebben daarnaast een extreem groot aanbod voor andere koptelefoons, soms zelfs met custom foam pads die niet het originele design hebben. Pads komen in een nette hersealbaare tas en bij mij had men zelfs extra covers (lijken op mini haarnetjes) bij gedaan om over de schelpen te trekken om stof tegen te gaan bij neit gebruik.

[...]

Er is een merk dat dit soort zaken verkoopt op Aliexpress en ze noemen Deerveer en hun pads zijn van behoorlijk goede kwaliteit en hebben toch vrijwel voor alles pads.
Waren die qua feel vergelijkbaar met de oude? De foam in mijn originele pads was echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Mijn Bose QC15 met foampads, hoofdband en snoer replacement van Aliexpress.
Bevalt beter dan het origineel. Andere kleuren, een microfoon aan het snoer en na jaren nog steeds geen last van een plakkerige plastic hoofdband. Totale kosten minder dan 15 euro. :)

Afbeeldingslocatie: https://thumbs4.imagebam.com/9d/32/67/ME991WU_t.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wijnands
Da's ook een idee aangezien de microfoon in deze sony echt ruk is.

Het officiele sony antwoord op mijn vraag is trouwens deze dealer https://www.easyrepair.be/
Twee pads verzenden komt op 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 15:56
wat misschien ook nog wel eens wil werken, is een email naar Sony sturen.
Aangeven dat je opzoek naar vervanging bent. Als ze een beetje goede after-sales hebben kan het zijn dat ze deze gratis toesturen. (heb ik laatst met Plantronic earpads gehad...)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11:42
Anoniem: 159816 schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:57:
[...]

Waren die qua feel vergelijkbaar met de oude? De foam in mijn originele pads was echt veel beter.
In het geval van de headset waarover het ging waren ze beter, maar het kan natuurlijk ook gewoon een persoonlijke voorkeur zijn. Ik heb ook pads voor andere headsets gekocht bij andere leveranciers en soms is het een hit or miss gegeven.

[ Voor 23% gewijzigd door Runaque op 11-04-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxomees
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-03 15:34
Voor mijn wh-900n heb ik een tijdje geleden voor een laag bedrag nieuwe oorkussens gekocht op aliexpress. Ik merk geen verschil qua comfort of geluidsdemping. De kleur is alleen net even anders wanneer je ze naast elkaar houdt. Op de koptelefoon zelf valt dit alleen totaal niet op. Voor mij werkte deze oplossing erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kleur boeit me niet, sterker nog, een ander kleurtje maakt ze makkelijker te onderscheiden van al die anderen op kantoor.
Heb je wellicht nog een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Net eindelijk de kussentjes binnen gekregen die ik via Ali besteld had (extra snelle bezorging was wat minder snel dan gedacht)
https://nl.aliexpress.com/item/4001339056696.html
Zit een plastic dingetje bij om ze los te halen wat wel handig is. Verder zit er ook nieuw foam voor in de cups bij.
Eerste indruk is heel positief. ANC is weer zoals nieuw en ze zitten net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk21
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-06-2023
@Wijnands Hoe bevallen de kussens een jaar later? Ik heb momenteel namelijk hetzelfde probleem, mijn kussens hebben helemaal geen kracht meer.

Alvast bedankt voor je tijd,

Luuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
't wordt nu ietsje minder qua veerkracht maar da's echt ietsje. Ik heb een tweede setje laten komen maar dat ligt nog in de kast. Het kunstleer aan de buitenkant ziet er nog steeds toppie uit

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 05-06-2023 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk21
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-06-2023
Kussentjes zijn binnengekomen, maar hebben nog minder veerkracht dan de kussens die ik al 2+ jaar gebruikt heb. Hele dunne padding, of terwijl miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
nou, da's ruk! Hebben ze ze helaas veranderd. Conflict starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 12:45

seriousjin

Let's get seriously serious..

Wijnands schreef op maandag 11 april 2022 @ 16:03:
Da's ook een idee aangezien de microfoon in deze sony echt ruk is.

Het officiele sony antwoord op mijn vraag is trouwens deze dealer https://www.easyrepair.be/
Twee pads verzenden komt op 45 euro.
Momenteel €50.44 zelfs (5 eu orderkosten, 12,10 verzendkosten).

"You may be big, but I am serious!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Luuk21 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:20:
Kussentjes zijn binnengekomen, maar hebben nog minder veerkracht dan de kussens die ik al 2+ jaar gebruikt heb. Hele dunne padding, of terwijl miskoop.
Jammer, het blijft een gok. Het is met Ali net zoals op Marktplaats. Het is zijn daar ook allemaal verschillende verkopers. Ik ga vaak voor degene met de meeste bestellingen en hoge review scores.
https://nl.aliexpress.com/item/1005003760476127.html

Of neem pads met cooling gel. :9
https://nl.aliexpress.com/item/1005003574356383.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-05 19:22
Ik heb deze besteld... kijken of het wat is.
Zou begin december moet aankomen.
Ik heb mijn XM3's hele dagen op dus als dat werkt heeft dat voor mij wel waarde, ook al is het maar een beetje.

[ Voor 15% gewijzigd door Polderviking op 20-11-2023 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMaKymuU2-KGwSsrXlS28f9bGtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnKwAnYrUUiW5VH6QZxcmi2d.jpg?f=fotoalbum_large

Ontvangen en gemonteerd. Zitten prima!
Kijken of ze ook echt koeler blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
beinvloed dit de ANC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-05 09:03
Ben ook zeer benieuwd, de mijne hebben ook hun beste tijd gehad. Extra koeling is nooit weg, zeker niet tijdens het sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
Vind ik lastig.

Ik merk aan ANC niks positiefs of negatiefs op mijn headset.
Maar ik loop ook al heel lang rond met pads die echt al wel helemaal op waren dus ik weet niet in tot hoeverre mijn beeld van de werking van ANC onbewust al is vertroebeld.
Maar misschien belangrijker heb ik inmiddels ook al best wel wat regenbuien gekopt die misschien die ANC microfoons die aan de bovenkant zitten hebben aangetast.
Ik heb net even die noise cancelling optimizer in de app gedraaid en dat veranderd niks aan mijn perceptie in ieder geval.

Maar op zich is dit alleen maar het oorkussen op een frame, er zit onder het oorkussen nog een schuimcomponent en ik denk dat als je die gaat vervangen dat je pas aan de acousitische eigenschappen van de headset gaat trekken.
Van de koelingseigenschappen van deze pads zou ik in ieder geval niet al te veel voorstellen, weet ik inmiddels. ;)
Ze zitten mij gelukkig wel comfortabel.
Pagina: 1