Help me een processor te kiezen voor een low-budget lichte g

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neager543
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-04-2022
Hallo,

Ik heb een paar opties voor gebruikte processors voor een zeer goedkope lichte gaming-pc. Ik gebruik momenteel een i3-530 met een Radeon 5750-kaart, die super oud is. De huidige machine is prima voor eigenlijk alles wat ik doe, maar het kan af en toe stotteren. Ik overwoog ook om terug te gaan naar World of Warcraft, maar volgens hun lijst met "minimale specificaties" zal mijn machine het niet redden voor de nieuwste uitbreiding.
Omdat ik geen serieuze gamer ben, geef ik er niet om om een ​​zeer high-end apparaat te hebben. Dat gezegd hebbende, kan het een geval zijn van "als u een upgrade uitvoert, waarom gaat u dan niet verder?". Niet zeker.
Hoe dan ook, mijn opties voor de processors zijn: Xeon X5670, i7-3770 of i5-4690. Andere dingen zoals RAM en grafische kaarten zijn TBD, maar ik zou toch proberen voor goedkopere opties te gaan.
Wat zijn uw gedachten? Ik weet tegenwoordig niet veel over processors en ik heb het niet bijgehouden. Ik weet dat Xeons doorgaans werkstationprocessors zijn, maar kunnen ze ook gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:06
tweedehands een optie?
wat is je budget?

normaal zou ik nooit gamen op een xeon, maar gezien je van een 530 af komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Waarom zijn dat de opties voor de processors? Niet om je huidige systeem te kunnen upgraden, in ieder geval, want de CPU's die je noemt zijn voor verschillende sockets. Ze zijn ook niet de nieuwste meer, en dat kan prima zijn als je er heel weinig voor betaalt (tweedehands?) maar ik zie op vraag&aanbod zo al wat systeempjes met bijvoorbeeld i5 6500's staan voor best redelijke prijsjes. Al zouden de CPU's die je noemt oude games wel aan moeten kunnen.

De markt voor videokaarten is nog steeds niet echt best als je iets voor een spotprijsje zoekt, maar gezien je omschrijving kun je ook wel af met iets van een aantal jaar oud wat nu misschien tweedehands weer een beetje te koop is. Verwacht niks geschikts voor een paar tientjes te kunnen kopen (zoals een aantal jaar geleden wel gangbaar was), die voorraad is in het tijdperk chiptekorten/coronacrisis/bitcoin-mining opgedroogd.

Voor windows 11 is trouwens wel echt een recente CPU nodig, ondersteuning voor windows 10 eindigt in 2025. Mochten dit ook voor na die tijd bedoeld zijn is dat iets om in het achterhoofd te houden (al lijken dat soort recente CPU's verder niet waar je naar op zoek bent). Misschien dat het via een omweg toch blijft werken, maar dat is nu speculeren.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Van deze opties is de i7-3770 de beste optie. De i5 is onwenselijk want 4 threads is gewoon magertjes en de X5670 is in de basis gewoon traag zonder overklok, maar de x58 moederborden waar die Xeons op passen zijn prijzig, zelfs na 12 jaar.

Maar het is allicht goedkoper een kant en klaar bakkie te kopen en daar een videokaartje in te schroeven.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:52
En gamen met xeon's is prima, zijn dezelfde cpu's. Hoger geklokt cpu's zijn desktop versies wat makkelijker te vinden,oudere xeon's vind je vaak voor een schijntje.

Tis wel zo dat voor die socket zelfs de snelste versies behoorlijk traag zijn, zelfs 1 generatie nieuwer (en dus een ander bord ook) is al een veel betere keuze.. De i7 3770k bijvoorbeeld maar dat is socket 1155 en jij hebt 1156.

[ Voor 9% gewijzigd door meljor op 08-04-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:20

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Heb je een budget? Want dan kunnen we daadwerkelijk meedenken.

[ Voor 8% gewijzigd door Praetextatus op 12-04-2022 19:15 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neager543
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-04-2022
neager543 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:32:
Hallo,

Ik heb een paar opties voor gebruikte processors voor een zeer goedkope lichte gaming-pc. Ik gebruik momenteel een i3-530 met een Radeon 5750-kaart, die super oud is. De huidige machine is prima voor eigenlijk alles wat ik doe, maar het kan af en toe stotteren. Ik overwoog ook om terug te gaan naar World of Warcraft, maar volgens hun lijst met "minimale specificaties" zal mijn machine het niet redden voor de nieuwste uitbreiding https://9apps.ooo/.
Omdat ik geen serieuze gamer ben, geef ik er niet om om een ​​zeer high-end apparaat te hebben. Dat gezegd hebbende, kan het een geval zijn van "als u een upgrade uitvoert, waarom gaat u dan niet verder?". Niet zeker.
Hoe dan ook, mijn opties voor de processors zijn: Xeon X5670, i7-3770 of i5-4690. Andere dingen zoals RAM en grafische kaarten zijn TBD, maar ik zou toch proberen voor goedkopere opties te gaan.
Wat zijn uw gedachten? Ik weet tegenwoordig niet veel over processors en ik heb het niet bijgehouden. Ik weet dat Xeons doorgaans werkstationprocessors zijn, maar kunnen ze ook gamen?
I got this,...
Pagina: 1