Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Desktop+dockingstation instellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• reene11
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-04-2022
Hoi,

Ik wilde weten of iemand van hier een goede desktop-gaming-pc en een dockingstation (voor werkdoeleinden) op zijn bureau heeft staan.

Ik zou vooral een usb kvm-schakelaar (ugreen) willen gebruiken om de invoer (desktop/laptop) voor mijn toetsenbord (keychron c2), muis (ss rival 310) en een webcam (c920s) te wijzigen. Ik neem aan dat het gebruik van de switch en een dockingstation (aangezien ik aan een opstelling met twee monitoren werk) een goede oplossing zou moeten zijn, maar misschien is er iets efficiënters?

Laat het me weten als iemand anders een vergelijkbare build heeft en hoe je deze hebt geoptimaliseerd!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:57
Er bestaan ook gewoon dockingstations met een kvm switch ingebouwd, dat is nog minder werk.
Zelf heb ik een heel goedkope (10 euro) met enkel 1 scherm en 4 usb's die tussen pc en laptop wisselen. Degene met 4 monitoren was 30 euro, had ook 4 usbs.

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:19
Ik gebruik deze https://www.easycoolav.com/products/usb-30-switch-2-in-4-out kvm switch gekocht op amazon.nl. Mijn laptop is via hdmi rechtstreeks aangesloten op mijn 4k-monitor, mijn desktop is via Displayport aangesloten op mijn monitor. Toetstenbord, muis en webcam zijn op de kvm switch aangesloten. Middels een drukknop kan ik wisselen tussen PC1 en PC2. Er wordt ook afstandsbediening en batterij meegeleverd, evenals een montagebeugeltje met schroefjes om deze onder je bureablad te monteren.

Hiervoor gekozen, omdat een dockingstation die 4k ondersteunt behoorlijk duur is. Ik heb dus nog wel een voeding aangesloten op mijn laptop.
Ik gebruik mijn privé desktop en zakelijke laptop niet tegelijkertijd, want in dat geval moet je op de monitor handmatig het invoerkanaal wijzigingen. Bij afzonderlijk gebruik kiest de monitor automatisch de actieve poort.

• reene11
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-04-2022
reene11 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:28:
Hoi,

Ik wilde weten of iemand van hier een goede desktop-gaming-pc en een dockingstation (voor werkdoeleinden) op zijn bureau heeft staan.
https://mobdro.onl/
Ik zou vooral een usb kvm-schakelaar (ugreen) willen gebruiken om de invoer (desktop/laptop) voor mijn toetsenbord (keychron c2), muis (ss rival 310) en een webcam (c920s) te wijzigen. Ik neem aan dat het gebruik van de switch en een dockingstation (aangezien ik aan een opstelling met twee monitoren werk) een goede oplossing zou moeten zijn, maar misschien is er iets efficiënters?

Laat het me weten als iemand anders een vergelijkbare build heeft en hoe je deze hebt geoptimaliseerd!
I got this,...

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-11 19:43
Ik lees dat je er ook mee gaat gamen. Hoeveel pixels en welke frequentie? Dat zijn vooral de beperkingen waar ik bij zowel docks als KVMs tegenaan gelopen ben. Mijn ervaringen beschrijf ik hier:
Het docking station topic

En ik heb ondertussen aardig wat apparaten onderling uitgeprobeerd.