Toon posts:

Boot vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb op mijn systeem Win 98 en Win 2000 staan, ik kan in het automatisch aangemaakte boot menu kiezen welke windows versie ik mee wil gaan werken. Nu heb ik Suse Linux erbij gezet, de installatie liep goed en linux werkte ook helemaal. Het probleem is echter dat ik bij mijn bootmenu geen keuze heb om Linux op te starten (ik wil het graag zonder floppy doen) ik heb bij installatie van Linux gekozen voor de mogelijkheid om een ander OS de bootmanager te laten zijn hopende dat ik bij opstarten 3 keuzes zou krijgen, Win 98, Win 2000 en Linux. Dit staat ook op de Suse site maar zoals je snapt, het werkt niet alleen Win 98 en 2000 staan in het menu. Hoe los ik dit (gratis) op?

Dank voor de moeite

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Het wordt mij niet geheel duidelijk wat je bedoelt. Heb je lilo geinstalleerd of een andere bootmanager?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

als ik het goed begrijp hoopte hij dat de win2k bootmanager z'n SuSe ook zou meenemen.

Dat gaat alleen niet automatisch, maar het kan wel (zijn laatst nog draadjes over geweest, even zoeken).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Dat doe je als volgt:
Boot naar linux (met bootflop of cd)
Log in als root
Tik in:
dd if=/dev/hda[nr] of=/boot/linux.img bs=512 count=1
Hierbij is [nr] het nr van de harde schijf waar de bootsector van Linux op geinstalleerd is. (volgens mij bij jou de partitie waar je linux hebt geinstalleerd)
Copieer dan LINUX.IMG naar je C-schijf en edit BOOT.INI
Voeg hier de volgende regel toe:
c:\linux.img="Suse Linux"
En het zal werken.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:45

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Wat ik zelf gedaan heb met m'n W2K, W98 en Linux Redhat is op m'n W98 partitie PowerQuest's (jeweetwel van PartitionMagic) BootMagic gezet. Waarom op de W98? Nou je kunt hem maar op één partitie tegelijk zetten, Linux valt sowieso af en W2K kan met meerdere visible primary partitions overweg. Dus wat ik heb:

Pri-1 W2K
Pri-2 W98 (BootManager software hier gezet)
Pri-3 Linux

Nu kun je eerst vanuit W98 je bootmenu samenstellen, zelfs met leuke icons erbij. Zorg ervoor dat je voor W2K de W98 partitie visible zet, dit moet je expliciet doen, dan kun je later vanuit W2K ook nog bij je settings.

Nu moet je alleen nog ff een kopietje van PartitionMagic 6 zien te vinden :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"