Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Remco000tje
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-11 09:22
Hoi, Ik gok dat dit het juiste topic is.
ik ben in het bezit van de Tzerra Ace.

Vorig jaar is er een monteur van Remeha bij mij geweest nav klachten dat mijn thermostaat niet goed reageert, en mijn vloerverwarming enorm door laat schieten.

Een en ander is afgesteld, en we gingen de zomerperiode in.
Nu hebben we de winter gehad, en ik heb wat sensoren aan de vloerleidingen geknoopt om te kijken wat er gebeurt.
De kachel slaat erg vaak aan, en mijn gasverbruik is hoger dan vorig jaar, ondanks een zachtere winter.

Ik zie het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IICJSe1xtgXPzCaeNjXUdWEgn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1MSW9ZSoc2VTK1xreRSuN8D.jpg?f=fotoalbum_large

1) Het gemeten afgenomen vermogen van de ketel.
2) De temperatuur gemeten beneden bij het vloerverwarmingsverdeelblok.
3) De pieken van het aanslaan van de ketel, de dalen bij uitgaan.
4) Het resultaat van aangevoerde warmte (bovenste lijn)
5) De ketel staat in vol bedrijf, slaat niet af, blijft verwarmen.
6) De oplopende temperatuur. De paars t/m groen zijn de ingaande leidingen in de vloer, de kleuren daaronder t/m geel zijn de retourleidingen in het verdeelblok.
7) De ketel slaat weer af, en is in rust.
8) De temperatuur door de vloer neemt langzaam af.

Ik gebruik de ketel qua verwarming eigenlijk alleen beneden in de vloerverwarming, de 2 radiatoren boven staan wel open, maar hoeven niet de kamers te verwarmen.
De aanvoertemperatuur naar beneden toe is 50 graden. De vloer in op 35.

Staat dit goed, of niet?

Eigen vraag, eigen topic => afgesplitst. Zeker als je een prima start post maakt.

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 08-04-2022 09:51 ]

Alle reacties

• danik121
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-10 09:51
Remco000tje schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:51:
Hoi, Ik gok dat dit het juiste topic is.
ik ben in het bezit van de Tzerra Ace.

Vorig jaar is er een monteur van Remeha bij mij geweest nav klachten dat mijn thermostaat niet goed reageert, en mijn vloerverwarming enorm door laat schieten.

Een en ander is afgesteld, en we gingen de zomerperiode in.
Nu hebben we de winter gehad, en ik heb wat sensoren aan de vloerleidingen geknoopt om te kijken wat er gebeurt.
De kachel slaat erg vaak aan, en mijn gasverbruik is hoger dan vorig jaar, ondanks een zachtere winter.

Ik zie het volgende:

[Afbeelding]

1) Het gemeten afgenomen vermogen van de ketel.
2) De temperatuur gemeten beneden bij het vloerverwarmingsverdeelblok.
3) De pieken van het aanslaan van de ketel, de dalen bij uitgaan.
4) Het resultaat van aangevoerde warmte (bovenste lijn)
5) De ketel staat in vol bedrijf, slaat niet af, blijft verwarmen.
6) De oplopende temperatuur. De paars t/m groen zijn de ingaande leidingen in de vloer, de kleuren daaronder t/m geel zijn de retourleidingen in het verdeelblok.
7) De ketel slaat weer af, en is in rust.
8) De temperatuur door de vloer neemt langzaam af.

Ik gebruik de ketel qua verwarming eigenlijk alleen beneden in de vloerverwarming, de 2 radiatoren boven staan wel open, maar hoeven niet de kamers te verwarmen.
De aanvoertemperatuur naar beneden toe is 50 graden. De vloer in op 35.

Staat dit goed, of niet?
Lijkt op dat in begin krijg je te snel warm retour