Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichtsnoer op zonnepaneel: Noord-gericht terras?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Hallo

Ik zou graag een lichtsnoer aankopen om in de lente en de zomer mijn terras wat gezelliger te maken.
Het probleem is dat mijn terras geen stopcontact heeft. Daarom was ik aan het denken een lichtsnoer aan te schaffen die zichzelf oplaad d.m.v zonne-energie.

Het lichtsnoer dat ik in gedachten had is het volgende: klik hier.

Bijkomend probleem: Mijn terras is noordelijk gericht en omringd door vier muren... Het heeft dus nooit direct zonlicht. Ik had al gelezen dat zonnepanelen eigenlijk geen direct zonlicht nodig hebben.

Mijn vraag is de volgende: Denken jullie dat het 'zonnepaneeltje' van deze lichtsnoer genoeg zonnecellen kan vangen om 1 à 2 keer per week een avondje te branden? Aangezien het een noord-gericht terras is omringd door vier muren?

Bedankt!

Alle reacties

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:18

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ONiel schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 06:19:
Hallo

Ik zou graag een lichtsnoer aankopen om in de lente en de zomer mijn terras wat gezelliger te maken.
Het probleem is dat mijn terras geen stopcontact heeft. Daarom was ik aan het denken een lichtsnoer aan te schaffen die zichzelf oplaad d.m.v zonne-energie.

Het lichtsnoer dat ik in gedachten had is het volgende: klik hier.

Bijkomend probleem: Mijn terras is noordelijk gericht en omringd door vier muren... Het heeft dus nooit direct zonlicht. Ik had al gelezen dat zonnepanelen eigenlijk geen direct zonlicht nodig hebben.

Mijn vraag is de volgende: Denken jullie dat het 'zonnepaneeltje' van deze lichtsnoer genoeg zonnecellen kan vangen om 1 à 2 keer per week een avondje te branden? Aangezien het een noord-gericht terras is omringd door vier muren?

Bedankt!
gezien de prijs en de beperkte (lees: geen) product info zou ik zeggen dat het tegen gaat vallen.

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:03
Ik heb een N-terras en boven de achterdeur een lamp met vergelijkbaar paneeltje hangen. De lamp gaat automatisch aan als het begint te schemeren. In de zomer brandt die vlot tot een stuk in de nacht. Ik heb echter aan de W-zijde geen muur dus in de avond heb ik er wel direct licht op.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zelf een aantal lampen op zonnepanelen, een paar van die fakkels met een ingebouwd paneeltje en vier spots met een enkel groter paneel. De lichtopbrengst is minimaal, zeker als ik het vergelijk met het 12v systeem dat op andere plekken in de tuin staat. Vaak zijn de accu's erg klein waardoor ze vrij snel vol zitten en ze dus de lichtopbrengst flink moeten beperken om 's nachts nog voor langere tijd licht te kunnen geven.

Als sfeerverlichting zal het zeker werken, mits je een goed product koopt, maar verwacht niet dat het daadwerkelijk genoeg licht geeft om een potje bij te kaarten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
Anders even kijken naar een versie die je in geval van nood ook via USB kunt opladen, bv: https://www.bol.com/nl/nl...sd5EGw_0_7.8.ProductImage

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Bedankt voor de antwoorden iedereen! Ik ga denk ik gaan voor de versie die ook via USB opgeladen kan worden.

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
ONiel schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:36:
Bedankt voor de antwoorden iedereen! Ik ga denk ik gaan voor de versie die ook via USB opgeladen kan worden.
check even
https://www.xunzel.com/
dit is soms verkrijgbaar bij de hornbach.

het is wat beter spul als waar jij naar linkt, dit geeft echt een stukje licht.
maar als het beter is dan komt het wel met een prijs. ;)
(heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat ik een ander plan heb.
dus geen echte goede info, maar hoor wel dat het wel werkt, een paneel zo als jij gaf is amper een paar cm3 groot, dit zijn te minste oppervlaktes die echt wat doen. ;) )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Pagina: 1