Gaat dit werken? USB-C > DP > HDMI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 13:13
Binnenkort krijg ik eindelijk van werk een laptop zodat ik kan thuis werken. (Nogal laat, i know. Overheid, juridisch geneuzel, blabla, niet belangrijk.)

Ik wil deze laptop gebruiken op dezelfde werkplek als mijn huidige gaming setup. Óók wil ik proberen om zo min mogelijk kabels etc te hebben. Aangezien de nieuwe werklaptops allemaal DP over USB-C ondersteunen is dat een duidelijke optie. Ik zit alleen met het aansluiten van mijn huidige primaire monitor, een LG 27GL850. De enige DP-in op de LG is al in gebruik door mijn persoonlijke pc, dus daar blijven alleen nog hdmi poorten op over.

Ik weet van de setup die mijn vriendin van haar werk heeft gekregen dat USB-C daisy chained naar DP goed werkt. Haar setup is laptop -> usb-c kabel > Dell U2421E > DP out > DP in > oudere monitor.

De monitor die ik op het oog heb is de Dell U2722DE. Deze heeft ook een KVM ingebouwd, wat weer een set kb/m minder nodig maakt.

Waar ik nu aan zit te denken is het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zq0m4o4.png
Door het gebrek aan een extra DP-in op de 27GL850 wil ik de HDMI gebruiken voor de daisy chain input. Ik heb met wat gegoogle gevonden dat het in theorie zou moeten kunnen als het een actieve DP>HDMI converter is.

De vraag is dus: ben ik 8)7 helemaal gek 8)7 om te denken dat dit kan werken? Gooit de USB-C schakel roet in het eten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serefjr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:31
nee dit gaat niet werken op uitsluit schema lg hdmi in hdmi<-dp dp out dell dat stukje gaat niet werken de rest van je schema gaat wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdK
serefjr schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 00:24:
nee dit gaat niet werken op uitsluit schema lg hdmi in hdmi<-dp dp out dell dat stukje gaat niet werken de rest van je schema gaat wel werken
Waar zit het probleem? Als ik de link in mijn originele post bekijk zou het moeten werken als het puur DP > DP > HDMI zou zijn. Met de vereiste dat het een actieve converter is, geen passieve. Is er iets aan het feit dat de bron USB-C is dat er voor zorgt dat het niet wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:00
YdK schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:20:
[...]

Waar zit het probleem? Als ik de link in mijn originele post bekijk zou het moeten werken als het puur DP > DP > HDMI zou zijn. Met de vereiste dat het een actieve converter is, geen passieve. Is er iets aan het feit dat de bron USB-C is dat er voor zorgt dat het niet wil?
ALS je monitor, laptop via USB-C en je actieve converter allemaal daisy chaining supporten (Multi-Stream Transport (MST)) dan moet het gewoon werken. Wat zich achter de converter bevindt zou niks uit moeten maken.

Verder zou ik overwegen om de LG via HDMI (vanaf de Desktop) gewoon op 1440p@144Hz te draaien (moet kunnen tenzij je echt geen HDMI 2.0 hebt), dan kan je de Dell naar LG via DisplayPort verbinden zonder een converter. 1 apparaat minder wat voor problemen kan zorgen, en dan is het nog alleen afhankelijk van de laptop die je krijgt.

Je Dell (DE) support het iig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1pJVnc0_idunVDgS_HOIgfbwC0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c6CD4RDX4n02dwEkDOOD0ENm.png?f=user_large

Je huidige Dell ook..:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIYK9EAOWEpJFPGvLiIdkJhfDnk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dTnMwQdL0WmytIXMbTw9F91H.png?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door grasmanek94 op 08-04-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zou je LG op de HDMI aan je PC zetten, al dan niet via een DP verloop je. Dan heb je de DP input vrij om aan de Dell te koppelen. Zo weet je zeker dat het werkt en het kost niets aan extra onderdelen of kabels t.o.v. je originele plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdK
Het probleem met de LG over HDMI aansluiten is dat je dan G-Sync/Adaptive Sync verliest. Vandaar dat ik daar niet de grootste fan van ben.

Ik ga denk ik eens proberen zo'n convertor aan te schaffen en kijken of ik het werkend kan krijgen op de setup van mijn vriendin. Dan heb ik nog niet een duur scherm aangeschaft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visje2305
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 22:25
YdK schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 19:40:
Het probleem met de LG over HDMI aansluiten is dat je dan G-Sync/Adaptive Sync verliest. Vandaar dat ik daar niet de grootste fan van ben.

Ik ga denk ik eens proberen zo'n convertor aan te schaffen en kijken of ik het werkend kan krijgen op de setup van mijn vriendin. Dan heb ik nog niet een duur scherm aangeschaft :P
Laat even weten of dit lukt! Ik zit met dezelfde situatie en dit was de oplossing die ik ook in gedachte had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdK
Voorlopige update: Het werkt! In principe, anyway.

Ik heb de adapter getest met de setup van mijn vriendin. De DP-out omzetten naar HDMI werkte prima, het scherm werd nog steeds perfect gedetecteerd door windows. Dit is alleen wel met 2 1080p klasse schermen, dus nog geen garantie dat het ook werkt met 2x 1440p schermen.

Het nieuwe scherm is besteld, de geschatte leverdatum is 14 juli. Duurt nog wel even :O Ik zal proberen er aan te denken om een update te posten.

[ Voor 10% gewijzigd door YdK op 13-04-2022 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdK
Het werkt!

Het beeldscherm kwam vandaag al binnen, flink voor voor de ETA van 14 juli. Geen klachten daarover _/-\o_

Ik heb de setup al uitgeprobeerd, en alles werkt zoals in het diagram uitgetekend. De 27GL850 werkt zelfs op 1440p@100hz. Ik had dat niet verwacht aangezien de handleiding aangaf dat het tot 2x 1440p60 ging met daisy chaining over usb-c. De netwerk aansluiting heb ik nog niet getest, maar dat is een bonus, wifi werkt prima.

Als er behoefte aan is kan ik wel een foto maken, maar dan wil ik eerst wat cablemanagen. Er lopen 7 kabels naar de 2722DE 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:13
YdK schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:59:
Het werkt!

Het beeldscherm kwam vandaag al binnen, flink voor voor de ETA van 14 juli. Geen klachten daarover _/-\o_

Ik heb de setup al uitgeprobeerd, en alles werkt zoals in het diagram uitgetekend. De 27GL850 werkt zelfs op 1440p@100hz. Ik had dat niet verwacht aangezien de handleiding aangaf dat het tot 2x 1440p60 ging met daisy chaining over usb-c. De netwerk aansluiting heb ik nog niet getest, maar dat is een bonus, wifi werkt prima.

Als er behoefte aan is kan ik wel een foto maken, maar dan wil ik eerst wat cablemanagen. Er lopen 7 kabels naar de 2722DE 8)7
Tof! Voor de verandering iets dat juist wel werkt. Ik ben wel benieuwd naar een fotootje.
Pagina: 1