IPTV werkt niet na nieuw Caiway Glasvezelnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.913 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis19087
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-05-2022
Mijn vraag
Sinds een week hebben we Glasvezelnetwerk van Caiway. Nou is het zo dat ik alles aangesloten heb en internet via Lan kabel als Wifi uitstekend werkt. Echters werken onse IPTV kastjes niet! Als ik ze aansluit met het oude Youfone modem werkt het prima!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwe modem: Nokia xs-2426g-a

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Caiway technische klantenservice gebeld, konden deze modem niet in Bridge mode zetten zeggen ze.

Ik ben echt radeloos, ben al anderhalve dag bezig met zoeken naar de oplossing. Wie o wie kan me helpen? Bvd ! :-)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Dennis19087 wat voor TV kastjes zijn het en waar komen ze vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De leverancier van je IPTV.
Waarschijnlijk zal deze het (nieuwe) IPadres moeten whitelisten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43
IPTV en kastjes zijn provider gebonden.

De IPTV kastjes van Youfone werken niet op het netwerk van Delta/Caiway en andersom.

Als de providers op de achtergrond hetzelfde platform gebruiken zou het kunnen, maar dan moet de helpdesk mogelijk de kastjes aan hun 'profiel' hangen. Heb je al eens contact opgenomen met Caiway?

De illegale kastjes is een ander verhaal, maar dat valt niet binnen de policy van Tweakers.

Maar zoals @rens-br al zegt, iets meer info kan geen kwaad.

[ Voor 37% gewijzigd door DJSmiley op 07-04-2022 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:30
Alweer een topic met weinig startinformatie, maar gaat dit over de IPTV kastjes van je provider?

Want als je overstapt, is het nogal gebruikelijk dat je de oude kastjes terug moet sturen naar de oude provider en je van de nieuwe provider een nieuwe box krijgt.

Of maak je misschien gebruik van een andere netwerkconfiguratie dan 'normaal' en heb je de VLAN's nog niet (juist) ingesteld?

Caiway maakt gebruik van de volgende VLAN's:

VLAN 100 Internet
VLAN 101 TV
VLAN 102 Voice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis19087
@rens-br de iptv kastjes zijn van het merk Sniper360 xsarius. Het zijn gewoon kastjes waar je buitenlandse zenders mee kunt kijken. Volledig legaal want we betalen daar vaste abnonoments kosten.

@FreshMaker de iptv kastjes zijn niet de tv kastjes
Van youfone. Het zijn gewoon kastjes die je online via bol.com verkrijgbaar zijn.

@Ruben279 ik heb ingelogd in de modem maar het lijkt onmogelijk om dit in te stellen.. overal gezocht en naar gekeken maar werd er niet wijzer van!

Nogmaals het zijn tv kastjes die online te verkrijgen zijn en niet gebonden aan een bepaald tv abnonoment. :-)

Iedereen bedankt voor jullie snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis19087
@DJSmiley ja ook contact gehad met de klantenservice van Caiway meerdere keren zelfs over deze issue en ze weten het ook niet. Had ze ook gebeld om te vragen of ze de modem in bridge mode kunnen zetten en toen zeiden ze dat dat ze dat bij deze modem niet kunnen doen en hem kunnen omwisselen voor een ander. 2 min na het gesprek word ik gebeld door de provider dat dit toch niet kan omdat ze nog niet modems hebben van glasvezel die dit kunnen...? Beetje gek verhaal van caiway.

Heb ook aan de technische klantenservice van Caiway uitgelegd wat mijn situatie is en er werd mij verteld om nieuwere kastjes te halen want die van mij waren te oud voor deze modem, terwijl een ander persoon van de klantenservice me verteld dat ze waarschijnlijk door de modem geblokkeerd worden.

Wat ik wel ondervonden heb is dat als ik het kastje aansluit op de youfone modem en ik start hem op, dat als ik de lan kabel van caiway er dan in steek hij gewoon door blijft gaan net zo lang tot dat je van kanaal wisselt... Dus het zou gewoon te horen werken maar denk dat ergens de beveiliging het niet toe staat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dennis19087 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:35:
@Ruben279 ik heb ingelogd in de modem maar het lijkt onmogelijk om dit in te stellen.. overal gezocht en naar gekeken maar werd er niet wijzer van!
Die instellingen zijn alleen relevant als het kastjes van Caiway zijn.
Dennis19087 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:42:
Had ze ook gebeld om te vragen of ze de modem in bridge mode kunnen zetten
Waarom zou het in bridge mode van het modem helpen denk je? Gebruik je verder ook nog een eigen router o.i.d.? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
@rens-br de iptv kastjes zijn van het merk Sniper360 xsarius. Het zijn gewoon kastjes waar je buitenlandse zenders mee kunt kijken. Volledig legaal want we betalen daar vaste abnonoments kosten.
Dat berust dan op een misverstand. Het feit dat je ergens voor betaalt maakt het nog niet legaal.

Al dit soort services met een STB die je niet van je provider krijgt zijn illegaal - ik ben er nog nooit een tegengekomen die dat niet is. Zie ook:

nieuws: Rechter verklaart vier bedrijven aansprakelijk voor schade illegale iptv

Het concept is overal hetzelfde: vage Android STB en vervolgens honderden (betaal)zenders voor weinig geld.

Voor je concrete probleem moet je bij je leverancier zijn (ook als de service zelf verre van legaal is moeten ze leveren waar je voor betaalt) - je hebt hier al een hint ontvangen over de meest waarschijnlijke oorzaak, maar ik vermoed dat dit topic hier vanwege de aard van de service verder niet thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:01
Thralas schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:29:
[...]

Dat berust dan op een misverstand. Het feit dat je ergens voor betaalt maakt het nog niet legaal.

Al dit soort services met een STB die je niet van je provider krijgt zijn illegaal - ik ben er nog nooit een tegengekomen die dat niet is. Zie ook:

nieuws: Rechter verklaart vier bedrijven aansprakelijk voor schade illegale iptv

Het concept is overal hetzelfde: vage Android STB en vervolgens honderden (betaal)zenders voor weinig geld.

Voor je concrete probleem moet je bij je leverancier zijn (ook als de service zelf verre van legaal is moeten ze leveren waar je voor betaalt) - je hebt hier al een hint ontvangen over de meest waarschijnlijke oorzaak, maar ik vermoed dat dit topic hier vanwege de aard van de service verder niet thuishoort.
Er zijn wel legale varianten hoor(o.a. voor instellingen), maar dat zijn dit soort aanbiedingen meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:56
Dat je ergens maandelijks voor betaald zegt niets over de legaliteit, ook criminelen bieden IPTV abonnementen aan, waar niets legaal aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Modbreak:Dan voor alle TR's. Ik heb contact gehad met de TS via de DM en dit betreft een legale IPTV provider uit Bosnie. De TS zal toelichten welke IPTV provider dit precies is.

@Dennis19087 stuur mij of een van mijn collega mods even een DM als je zover bent om het topic aan te vullen, dan gooi ik het topic weer open.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 08-04-2022 15:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.