Tweedehands GPS: kaarten updatebaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07 12:29
Hallo iedereen,

Ik heb geen smartphone (bewuste keuze), maar de enige feature die ik echt mis is een GPS voor in de auto. Mijn idee is om dan een dedicated GPS te kopen op de tweedehandsmarkt. Alleen weet ik niet of die kaarten nog up to date zijn en hoe ik die (liefst zo goedkoop mogelijk of gratis) kan updaten. Welke merken laten dit toe? Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groeten,

Martijn

[ Voor 14% gewijzigd door MartenBE op 07-04-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:00
Je lijkt 2 verschillende dingen te vragen.
Een GPS ontvanger (kaal) heeft geen kaarten.
Die ontvangt het GPS signaal en geeft de huidige locatie door.

Daarnaast wil je dus een applicatie die de GPS locatie kan omzetten naar een avater op een kaart.
Als het kaartmateriaal afkomstig is van OpenStreetMaps, dan weet je zeker dat je dat makkelijk kan updaten.

Als het voor in de auto is, waarom koop je dan niet een TomTom, Garmin of ander apparaat met Lifetime updates?

[ Voor 13% gewijzigd door GarBaGe op 07-04-2022 14:11 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het makkelijkst is dan een gebruikte garmin aan te schaffen, je kan dan vrij simpel OSM kaarten op je device zetten, als er geen (betaalde) updates meer voor zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door teacher op 07-04-2022 14:12 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik hoop dat ik je vraag goed interpreteer maar bijvoorbeeld TomTom Lifetime Services is productgebonden, dus ook voor een volgende eigenaar beschikbaar.
https://www.tomtom.com/nl_nl/lifetime-services/#maps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
Als je niet te oud koopt, kun je bij de gemiddelde tomtom/garmin prima kaarten krijgen.

Alternatieve optie zou ook kunnen zijn om wel een smartphone te kopen, zonder simkaart. en hier een offline navigatie app op te zetten. Dan kun je vaak gewoon kaarten updaten via wifi als je thuis bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23
teacher schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:11:
Het makkelijkst is dan een gebruikte garmin aan te schaffen, je kan dan vrij simpel OSM kaarten op je device zetten, als er geen (betaalde) updates meer voor zijn.
Ik onderschrijf deze reactie. Op een Garmin kun je heel eenvoudig nieuwe kaarten laden door een bestand op de SD kaart te vervangen.

Oude Garmins missen ook maar een paar features ten opzichte van nieuwe. Met officiele Garmin kaarten merk ik wel dat extra detail/grootte in moderne kaarten de Garmin trager laat werken. Geen idee hoe dat zit met OpenStreetMap kaarten.

Mijn Garmin Zumo 220 doet het nog steeds 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 07-04-2022 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07 12:29
Ok, Garmin i.c.m. OSM klinkt veelbelovend. Ook goed om te weten van TomTom. Hartelijk bedankt voor de informatie!
Pagina: 1