Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huidige desktop heeft inmiddels de leeftijd van 10 jaar bereikt, dus nu tijd voor een update. Desktop wordt gebruikt voor het dagelijks surfen, email en internetten. Daarnaast wat foto en video bewerking en wellicht wat games spelen. Zeker niet de nieuwste games, meer de wat oudere games. Ik wil graag een nieuwe PC die lekker snel is en genoeg geheugen heeft en weer even wat jaartjes vooruit kan. Keus voor een AMD is vanwege het feit dat ik nu ook een AMD heb staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is max €1000,-, zou mooi zijn als het nieuwe systeem weer ergens tussen de 5 a 10 jaar kan meegaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb via een PC builder op een bekende website onderstaand samengesteld. Klopt dit zo allemaal? En volgens mij werkt het bordje direct met de Ryzen 7 dacht ik, ik hoef geen BIOS update uit te voeren volgens mij. Ik heb in het verleden vaker een pc in elkaar gezet maar mijn kennis van onderdelen is beperkt. Andere suggesties zijn uiteraard welkom, ik ben in dit geval volledig van de PC builder uitgegaan. Misschien zou een Ryzen 5 ook al voldoende zijn.
Huidige desktop heeft inmiddels de leeftijd van 10 jaar bereikt, dus nu tijd voor een update. Desktop wordt gebruikt voor het dagelijks surfen, email en internetten. Daarnaast wat foto en video bewerking en wellicht wat games spelen. Zeker niet de nieuwste games, meer de wat oudere games. Ik wil graag een nieuwe PC die lekker snel is en genoeg geheugen heeft en weer even wat jaartjes vooruit kan. Keus voor een AMD is vanwege het feit dat ik nu ook een AMD heb staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is max €1000,-, zou mooi zijn als het nieuwe systeem weer ergens tussen de 5 a 10 jaar kan meegaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb via een PC builder op een bekende website onderstaand samengesteld. Klopt dit zo allemaal? En volgens mij werkt het bordje direct met de Ryzen 7 dacht ik, ik hoef geen BIOS update uit te voeren volgens mij. Ik heb in het verleden vaker een pc in elkaar gezet maar mijn kennis van onderdelen is beperkt. Andere suggesties zijn uiteraard welkom, ik ben in dit geval volledig van de PC builder uitgegaan. Misschien zou een Ryzen 5 ook al voldoende zijn.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 305,- | € 305,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS PRO V2 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 99,69 | € 99,69 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB RT CMN16GX4M2Z3600C18 | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W CM | € 73,16 | € 73,16 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 91,50 | € 91,50 |
| Totaal | € 846,10 | |||